Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Den är ute på betatestning just nu. Jag kunde fått den men min fungerar till 100% så vill inte rör min.
Tror inte det fungerar att göra en downgrade
100%?

Betyder det att du kör på eget schema och med svenskt språk? Inga avstängningar i laddaren? Och inga klonk vid vändningar och PIN-koden funkar som det är tänkt?
 
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
100%?

Betyder det att du kör på eget schema och med svenskt språk? Inga avstängningar i laddaren? Och inga klonk vid vändningar och PIN-koden funkar som det är tänkt?
Kör just nu på automatik +100%. Inga avstängninar, inget klonk och pinkod som fungerar. Har haft 2 stop på 4 veckor och dessa kan jag inte förklara. Stannade för upplyft mitt på gräsmattan. Den har gått helt felfritt i 3 veckor. Just nu försöker den att klippa ned gräset 5 cm. Det märks att den får slita lite för batteriet håller bara 70 minuter mot normalt 90 minuter. Dock så får jag nog tvätta av den i helgen, full av gräs på undersidan.
 
Redigerat:
Hej,

Min Worx 2.0 svänger ganska kraftigt vänster enligt bifogad bild. Det är endast när den går i den riktningen som den börjar svänga, i övrigt går den alltså helt rakt. Detta gör att det grönmarkerade området inte blir klippt. Trädgården är helt platt. Någon som har nån idé om vad det kan bero på? Rödmarkerat är laddningsstationens plats.

//Markus Klippning.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas
Nollställ lutningen. Ställ den på ett vågrätt underlag. .Meny, tryck 3 och håll sedan 5 inne till den nollar siffror på vänster sida.
 
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Kör just nu på automatik +100%. Inga avstängninar, inget klonk och pinkod som fungerar. Har haft 2 stop på 4 veckor och dessa kan jag inte förklara. Stannade för upplyft mitt på gräsmattan. Den har gått helt felfritt i 3 veckor.
Ja effekterna av v.072 är verkligen märkliga. Vissa klippare har fått stora problem medan andra fungerar nästan som det är tänkt. Det vittnar om att Worx problem är avsevärt mer långtgående än bara en dåligt genomförd programmering i nya uppgraderingen.

Som sagt: Hoppas verkligen att de får rätt på dessa problem. För det är en riktigt bra, robust och effektivt robotklippare. Det verkar som att 95% av alla problem är kopplade till mjukvaran. (Bortsett från de defekta korten i laddstationerna på årets modeller)

Jag är väldigt nöjd med min klippare som bara går och går utan problem. Därför har jag inte vågat uppdaterad till v.072. Det är bara klonket och PIN koden som jag vill ha fixat.

Har du provat att köra eget schema?
 
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Nollställ lutningen. Ställ den på ett vågrätt underlag. .Meny, tryck 3 och håll sedan 5 inne till den nollar siffror på vänster sida.
Det är väl 2:an man kan trycka på för att komma in så man kan nolla inställningarna genom att hålla 5:an intryckt?
 
Har en wg794 med 0.72. Tomten har en lång lutning på 22 grader och resten ligger som ett U runt huset. Min har gått felfritt både på 0.50 och 0.72. Inte stannat en enda gång efter förra året juni då jag trimmade in slingan lite under juni.

Har inte hört nåt klonk heller vad jag vet. Den är köpt juni 2014. Gick dock lite snett i år men det var lera som fastnat på ena julet. Däremot går den väldigt konstigt ner för banken då den liksom rullar på fort för att sedan bromsa helt en sekund senare fortsätter den ner och så har den alltid gjort utan å stanna helt. Men lutningen ligger ju precis på gränsen för klipparens spec. Kan ju ha vart ide att den inte gasar på så nerför utan istället håller jämn låg fart så slopper den bromsa hårt med sek stillastående. Hur som helst funkar det med för den.
 
Nicke Nyfiken skrev:
Ja effekterna av v.072 är verkligen märkliga. Vissa klippare har fått stora problem medan andra fungerar nästan som det är tänkt. Det vittnar om att Worx problem är avsevärt mer långtgående än bara en dåligt genomförd programmering i nya uppgraderingen.

Som sagt: Hoppas verkligen att de får rätt på dessa problem. För det är en riktigt bra, robust och effektivt robotklippare. Det verkar som att 95% av alla problem är kopplade till mjukvaran. (Bortsett från de defekta korten i laddstationerna på årets modeller)

Jag är väldigt nöjd med min klippare som bara går och går utan problem. Därför har jag inte vågat uppdaterad till v.072. Det är bara klonket och PIN koden som jag vill ha fixat.

Har du provat att köra eget schema?
Kör eget schema, funkar klockrent. De stopp jag har haft kan jag inte skyll klipparen på utan det är mina egna små påhitt.
Jag är nöjd med 0.72 där pinkoden fungera som tänkt, inget klonk, mjukare vändningar än med 0.50 och 0.61.
Hel nöjd förutom att regnsensorn la av i höstas och ingen lämnade in den för åtgärd under vintern!
 
Min WG794E med serienummer 201411... rullar på bra med 0.72. Haft den på klipptjänst sen dagarna efter nya versionen kom och enda stoppet var när den halkade in i studsmattan och fastnade.
Svenska, egna klipptider osv. Enda felet jag sett är felaktiga översättningar. Ni som upplever problem; vilka serienummer? Kan det vara nån revision som bökar mer än andra?
 
R
20122000har min
 
Nicke Nyfiken
nissenhj och eran,

Våra maskiner verkar vara tillverkade samma vecka 2014 så vi får anta att de då är identiska. Hade någon av er klonk från drivhjulen vid vändningar när ni körde med v0.50?

Det verkar inte som att alla har haft det problemet med v0.50. Och det verkar som att det inte försvunnit på alla klippare heller med v0.72

Lätt förvirrad är det.
 
Ryssi skrev:
20122000har min
Samma nummer i början på min.
 
Tycker den går snett även om man kalibrerar den...
 
Martin84 skrev:
Tycker den går snett även om man kalibrerar den...
Jag håller med dig! Det gör min med det kvittar hur mycket jag försöker höja och kalibrera vänster sidan så går den ändå snett.
 
Fan fan är problemet att den går så snett!?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.