Polos skrev:
Det är väll när man målar vit som man har fantasi ?
Ja man får väl fantisera det som man inte törs måla på vägen......

För mig är "alltivitt" väldigt opersonligt och intetsägande. Sedan kanske det ger "fantastiska" skygg effekter när ljuset ändras, vad vet jag. Det enda jag vet när det gäller "alltivitt" är i alla fall att jag inte tänker prova. Utan jag "målar" upp "min" fantasi direkt på väggen när det gäller färg.
 
  • Gilla
Papperskatt och 1 till
  • Laddar…
roli skrev:
Ja man får väl fantisera det som man inte törs måla på vägen......

För mig är "alltivitt" väldigt opersonligt och intetsägande. Sedan kanske det ger "fantastiska" skygg effekter när ljuset ändras, vad vet jag. Det enda jag vet när det gäller "alltivitt" är i alla fall att jag inte tänker prova. Utan jag "målar" upp "min" fantasi direkt på väggen när det gäller färg.
Vitt ger ju plats till kul inredning också, så opersonligt behöver det inte alls bli.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Att vitt skulle vara opersonligt är ett så tramsigt argument. Vad som är personligt är väl högst personligt. Gör man att aktivt val att man vill ha vitt så är det väl personligt. Ni talar som att alla egentligen vill ha färg på väggarna och att detta är det rätta, men att folk inte vågar. Vi har vita väggar på samtliga väggar i vår lägenhet utom en vägg i sovrummet där teglet är framknackat. Samtliga väggar i vår nya lägenhet kommer att bli vita eller i svaga grå nyanser. Vi låter våra möbler och övrig inredning tillsammans med ljussättning föra talan i boendet. Jag skulle säga att den mängden val vi aktivt gör per definition gör att lägenheten blir mer personlig än om man köper alla möbler på IKEA eller billigast möjliga och sen målar lila på samtliga väggar...
 
  • Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
+1 på den falkn.
Men kan vi fortsätta "vita väggar"-diskussionen i en separat tråd? Jag blir helt förvirrad av den höga uppdateringsfrekvensen. ;)
Jag tror ju nästan att renoveringen snart är klar när det uppdateras så ofta.

;) Vink, vink.
 
  • Gilla
Snooby och 4 till
  • Laddar…
Nu drar jag på konferens, när jag kommer hem hoppas jag min far och hantverkare har kommit överens och löst allt :)
 
falkn skrev:
...Vad som är personligt är väl högst personligt...
Månadens talesätt (y)

Faktiskt värt en guldstj%u0025C3%u0025A4rna-21605452.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krikkan och 2 till
  • Laddar…
Helvete, kow har hittat till tråden ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
Förstår mig inte ritkigt på hantverkare, han ville börja grundmåla med finish på underarbetet som bilderna nedan och sedan lösa dessa med akrylfog. Vi kommer säga åt han på måndag att missar som dessa måste åtgärdas innan vi går vidare

DSC_0313.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0315.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0316.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


VI har slipat lite på hålkälen med ett 90mm rör som slipkloss i helgen och även om grundarbetet med rotbandet kunde gjorts bättre tror vi det kan bli bra. Ytterhörnet behöver dock en hel del jobb

DSC_0314.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi håller även på att fixa ett rör för innerhörnen åt han genom att kapa det 45 grader

DSC_0317.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Säger som D Trumph, you're fired ;)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Förstår mig inte ritkigt på hantverkare,
Håller med dig. Hur svårt kan det vara för en hantverkare att göra det som kunden beställer.......
 
Det ser inte riktigt fackmässigt ut enligt mig.
 
falkn skrev:
Det ser inte riktigt fackmässigt ut enligt mig.
Vårt mål är ju iof inte att det ska se fackmässig ut, utan det ska se perfekt ut :p Men det gör det ju inte heller. Men med lite hårdare styrning från oss kan det nog bli bra.
 
AndersMalmgren skrev:
Vårt mål är ju iof inte att det ska se fackmässig ut, utan det ska se perfekt ut :p Men det gör det ju inte heller. Men med lite hårdare styrning från oss kan det nog bli bra.
Jag syftar på arbetet som målaren har gjort. Om det inte ens når upp till fackmässigt har man rätt långt kvar till perfektion.
 
Nej jag förstod det, men jag menade bara att fackmässigt resultat är ju inte ett mål i sig för oss. Men det kanske är fackmässigt att köra fog i hörnen vad vet jag. Men så jobbar inte vi
 
AndersMalmgren skrev:
Nej jag förstod det, men jag menade bara att fackmässigt resultat är ju inte ett mål i sig för oss. Men det kanske är fackmässigt att köra fog i hörnen vad vet jag. Men så jobbar inte vi
Nej, det är inte fackmässigt. Jag har aldrig varit med om det i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.