Tog tag i saken och hyrde slipmaskiner (en handslip och en giraff) och satte igång och slipade. Dammade något fruktansvärt trots en grovdamsugare. Men nu är de äntligen färdigt! Slipade både golv och väggar till en total yta av nästan 100m2 vilket tog ungefär 12tim.

Så nu har jag ytterligare frågor. Då jag har en del djupa spår efter slipen och och gammla skador på väggarna. två av väggarna är ytterväggar och är nyligen dränerade, så är minimalt med fukt.

Det är träullitskivor, tänkte först putsa väggarna, men helst inte då jag måste riva element och skapar en del andra problem. Kan nån vänlig själ komma med bra förslag? de är inga tjocka lager och vill ju helst ha så släta väggar de går då dom endast ska målas med silikatfärg efteråt.
Finns det nått man kan spackla med?

Här kommer bilder.

IMG_4580.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_4581.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_4582.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och en bild för er som undrar hur mycket det dammar :D

IMG_4568.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • IMG_4580.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur saker upplevs har mycket med förväntningar att göra, och i en källare förväntas inga altarskåp, så om du inte är perfektionist själv skulle jag säga, låt det vara och måla direkt
 
S
du skulle haft en luftturbin med ett filter
 
Förväntar mig inte att de är 100% slätt, går de att lägga på puts? eller blir de för tunna lager?
 
M
[video=youtube;yJnSshwZrnA]https://www.youtube.com/watch?v=yJnSshwZrnA[/video]
 
M
luciiifer skrev:
Skulle detta fungera att använda sig av? [länk]
Det tror jag absolut
 
S
finns spavel som går att använda
 
Spavel? Förklara gärna lite mer för en som inte har en aning! :)
 
S
spackel
 
Okej, vilken sorts spackel?
 
S
luciiifer skrev:
Okej, vilken sorts spackel?
beror lite på hur du vill ha väggen.
senast körde jag med ardex 828 (me citron doft(y)). men finns den billigare alternativ
 
Finja: Laga vägg. Billigt och lättarbetat, lägg på ett tunt lager med murslev, smeta ut, vänta några minuter och använd sedan en sån stor platta med svamp på. Blöt och smeta ut till ett jämnt resultat.
 
  • Gilla
luciiifer
  • Laddar…
Tack för alla tips! Tror jag ska prova finjas laga vägg. Återkommer med bilder på resultatet.
 
Weber Gypsym
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.