R
Nu hände de igen, att den börjar snurra runt o runt när den ska hem för att ladda.

Går mot tråden, möter tråden och ska börja snurra ett varv. Ne då fortsätter den o snurra även när jag sparkat till den för att aktivera bump sensorn. Efter ett antal sparkar fattar den o åker framåt.

Precis innan såg jag när den körde in i ett fast hinder, stannade direkt istället för att backa. Fångad stod de i displayen. 2 ggr hände gånger mot samma hinder

794e 2013 version 0.72

Trött jag blir
 
Ryssi skrev:
Nu hände de igen, att den börjar snurra runt o runt när den ska hem för att ladda.

Går mot tråden, möter tråden och ska börja snurra ett varv. Ne då fortsätter den o snurra även när jag sparkat till den för att aktivera bump sensorn. Efter ett antal sparkar fattar den o åker framåt.

Precis innan såg jag när den körde in i ett fast hinder, stannade direkt istället för att backa. Fångad stod de i displayen. 2 ggr hände gånger mot samma hinder

794e 2013 version 0.72

Trött jag blir
Har hänt mig också, samma maskin och FW som din. Dock märkte jag att min hade väldigt dåligt batteri i min...

/Anders
 
R
Ja batteriet va dåligt därav ville den åka hem o ladda
 
Bygga hus.
Postar i denna tråden fastän jag har nyare maskin. Ni har hållit på längre här, så det har nog byggts ett par hus.
Worx Landorid L: Hur mycket bredare än laddplattan behöver man ha? Kan det vara tajt, eller skall man ha lite marginaler ifall den kommer lite snett på?
Kan man plocka bort "handtaget" på sidan? Det är väl bara ett påkörningsskydd?
Tackar, / David
 
Redigerat:
david gustafsson skrev:
Bygga hus.
Postar i denna tråden fastän jag har nyare maskin. Ni har hållit på längre här, så det har nog byggts ett par hus.
Worx Landorid L: Hur mycket bredare än laddplattan behöver man ha? Kan det vara tajt, eller skall man ha lite marginaler ifall den kommer lite snett på?
Kan man plocka bort "handtaget" på sidan? Det är väl bara ett påkörningsskydd?
Tackar, / David
Titta här!
https://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/196360-hus-tak-till-robotgrasklippare-bilder.html
 
  • Gilla
david gustafsson
  • Laddar…
peternicklas
david gustafsson skrev:
Bygga hus.
Postar i denna tråden fastän jag har nyare maskin. Ni har hållit på längre här, så det har nog byggts ett par hus.
Worx Landorid L: Hur mycket bredare än laddplattan behöver man ha? Kan det vara tajt, eller skall man ha lite marginaler ifall den kommer lite snett på?
Kan man plocka bort "handtaget" på sidan? Det är väl bara ett påkörningsskydd?
Tackar, / David
Du kan ta bort handtaget om du ersätter det me d en vägg.
 
  • Gilla
david gustafsson
  • Laddar…
Edit: Replik Ryssi o Anders.josefsson...

Min gör samma sak, FW 0.50, när den krockar med lekstugan. Dock träffar lekstugan lite högt på roboten så chassit trycks lite neråt samtidigt. Sensorn tar inte alltid då (I know, jag följer inte regelboken till punkt o pricka i detta fallet).
 
Redigerat:
R
I mitt fall körde den rakt på stammen på en buske eller va de kan kallas. Ett fast hinder iaf :)
 
Ryssi skrev:
I mitt fall körde den rakt på stammen på en buske eller va de kan kallas. Ett fast hinder iaf :)
Samma med min,ett klent äppleträd. Brukar utan problem krocka och vända, men inte nu när han sökte laddstation...
 
R
Min klippte som vanligt när de hände. Nån minut efter så börja den leta station o de va då den börja snurra runt o runt
 
Första körningen för dagen idag måndag med min klippare verkar vara en kantklippning. Kollade displayen som visar "Söker Arbetsområde". Översättningen i v 0.72 är väl lite sådär... Sen har den åkt in på laddning. Får se om den kommer igång på schemat nu igen snart.
 
Är det fler med 794E som stänger av sig i laddstationen med 0.72 mjukvaran? Först verkade som engelska inställningar och datumformat samt auto klippning avhjälpte problemet, men den stänger av sig för mig lite titt som tätt i laddaren ändå. Får verkligen hoppas det kommer en ny mjukvara snart, annars kanske man får nergradera den.
 
peternicklas
fester skrev:
Är det fler med 794E som stänger av sig i laddstationen med 0.72 mjukvaran? Först verkade som engelska inställningar och datumformat samt auto klippning avhjälpte problemet, men den stänger av sig för mig lite titt som tätt i laddaren ändå. Får verkligen hoppas det kommer en ny mjukvara snart, annars kanske man får nergradera den.
Den är ute på betatestning just nu. Jag kunde fått den men min fungerar till 100% så vill inte rör min.
Tror inte det fungerar att göra en downgrade
 
  • Gilla
mons2
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Den är ute på betatestning just nu. Jag kunde fått den men min fungerar till 100% så vill inte rör min.
Tror inte det fungerar att göra en downgrade
Betatest!!!

Vem på Worx har kommit på denna briljanta idé? Det är ju ett helt nytt drag från deras sida. ;)

De kan ju inte ha testkört någon av årets modeller innan man släppte ut dem på marknaden. Samma sak med den nya "uppgraderingen" till de gamla maskinerna. :thumbdown:

Vi får hoppas att de lyckats få till det denna gången. Men jag har tyvärr mina tvivel.
 
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Betatest!!!

Vem på Worx har kommit på denna briljanta idé? Det är ju ett helt nytt drag från deras sida. ;)

De kan ju inte ha testkört någon av årets modeller innan man släppte ut dem på marknaden. Samma sak med den nya "uppgraderingen" till de gamla maskinerna. :thumbdown:

Vi får hoppas att de lyckats få till det denna gången. Men jag har tyvärr mina tvivel.
Tycker effekterna av 0.72 är väldigt konstiga. För en del så bara fungerar det men för andra tvärtom.
Det enda som jag har hittat är en missad översättning av kantklippningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.