roli skrev:
Varför vitt, vitt och åter igen vitt överallt..... endast en liten liten snutt tapet i hallen.......:thumbdown:
Man får ju ha solglasögon på sig inne för att inte bli "bländad" dagtid..... Kanske fick mängdrabatt på vitfärg om det köptes tillräckligt mycket......
Vitt är jättesnyggt när man bor i det. På mäklarbilder dras ofta kontrast och ljusstyrka upp alldeles för mycket och då ser det bländande och platt ut. men bor man i det själv och ljussätter väl så upptäcker man att ljuset skapar fantastiskt vackra skuggor och att ljus faller snyggt på vita väggar. Samma vägg kan se helt olika ut beroende på tid på dygnet och ljussättningen.

En mörkare "roligare" färg är ofta i praktiken betydligt mer endimensionell och platt i mina ögon.

Men smaken är som baken ;)
 
  • Gilla
Snooby och 3 till
  • Laddar…
Vitt är snyggast när man inte bor i det, så 2000-talet , fantasilöst, helgardering, våga testa annat du dör inte, blää:p
 
  • Gilla
Peternow och 2 till
  • Laddar…
Vi kommer köra alla väggar vita :D Men grå nyans (Antaligen) på snickerier
 
Redigerat:
  • Gilla
Gnagare i Bajenhöjden och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Såhär ser det ut i ett vardagsrum när man bor med ett barn i en tvåa :D Känner ingen stress att flytta :D
[bild]
Det ser ju väldig välstädat och pedantiskt ut!

När jag var 0 - 6 år bodde vi centralt i Gbg, 100 meter från Avenyn och Götaplatsen.
Farmor, pappa, mamma, storebror och lilla jag, fem personer i en tvåa.
Farmor sov på en dyscha i stora rummet, vi andra fyra i sovrummet.
Jag har inget minne av att vi hade det trångt, tvärt om :)

Sedan, när vi flyttat till en fyra på Guldheden, och farmor flyttat tillbaka till Stockholm,
fick föräldrarna eget sovrum.
Och året efter fick jag en lillasyster :rolleyes:
 
  • Gilla
A-Man_08 och 3 till
  • Laddar…
Hehe :p
 
AndersMalmgren skrev:
Hehe :p
Just det, håll dig i skinnet!

Man vet aldrig vad som kan hända när inte haspen är på ;)
 
Jonatan79 skrev:
Vitt är snyggast när man inte bor i det, så 2000-talet , fantasilöst, helgardering, våga testa annat du dör inte, blää:p
2000-tal? När bläddrade du i en inredningstidning senast? :p
 
Från ca 2000 och framåt har folk tappat fantasin helt om du frågar mig...
 
  • Gilla
Peternow och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 skrev:
Från ca 2000 och framåt har folk tappat fantasin helt om du frågar mig...
Det är väll när man målar vit som man har fantasi ?
 
  • Gilla
jockebq
  • Laddar…
Vi är inte helt nöjda, speciellt med hålkälen, i min värld ska finishen på gipsputsen inte kräva mycket spackel, men så är det ej efter hantverkaren varit framme. Sedan är vi inte nöjda i hörnen vi vill ha 90 graders perferka hörn och det har han inte lyckas med och vill ha akrylfog, så vi funderar på att kasta ut han illa kvickt innan det går för långt

DSC_0310.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0311.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0312.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Anders, be målarn fixa till och förklara hur ni önskar finishen i detalj så han förstår bättre!

Polos, jag hoppas du skämtar på mig nu va?
 
Jonatan79 skrev:
Anders, be målarn fixa till och förklara hur ni önskar finishen i detalj så han förstår bättre!

Polos, jag hoppas du skämtar på mig nu va?
Nej
 
Jonatan79 skrev:
Anders, be målarn fixa till och förklara hur ni önskar finishen i detalj så han förstår bättre!
Vi ska göra en damage control i helgen och så får vi se hur vi ska gå vidare, inte kul om det inte blir perfekt när underarbetet är 200% :/
 
O
KnockOnWood skrev:
Det ser ju väldig välstädat och pedantiskt ut!

När jag var 0 - 6 år bodde vi centralt i Gbg, 100 meter från Avenyn och Götaplatsen.
Farmor, pappa, mamma, storebror och lilla jag, fem personer i en tvåa.
Farmor sov på en dyscha i stora rummet, vi andra fyra i sovrummet.
Jag har inget minne av att vi hade det trångt, tvärt om :)

Sedan, när vi flyttat till en fyra på Guldheden, och farmor flyttat tillbaka till Stockholm,
fick föräldrarna eget sovrum.
Och året efter fick jag en lillasyster :rolleyes:
Konstigt.... Undrar va de berodde på... Måste vara luften...:p
 
O
AndersMalmgren skrev:
Vi ska göra en damage control i helgen och så får vi se hur vi ska gå vidare, inte kul om det inte blir perfekt när underarbetet är 200% :/
Bara 200% nu blir jag besviken.... Trodde du hade högre krav än så :p
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.