Vår verktygsentusiast Per-Henrik Lundblom djupdyker i ämnet multiverktyg och berättar hur du väljer modell, tillbehör och vad du ska tänka på när du använder verktyget.

Du kan läsa artikeln här: Välj rätt multiverktyg
 
  • Gilla
Jumbo399
  • Laddar…
G
Jag har använt min Bosch till att kapa altantak skivor i plast. Funkar kanon med det stora halvcirkel bladet ?
 
G
Köpte en billig maskin på biltema som har fått gått hårt, mest i trä, och den är kanonbra,trodde den skulle gå sönder fort i och med att den var billig men än så länge funkar den:)
 
A
Biltemas maskin har funkat jätte bra till min renovering.har kapat spik,järnrör och trä .
 
En av de mest onödiga maskiner jag faktiskt har köpt! Man klarar det mesta jobben med vanliga handsång eller ett löst bågfilsblad. Sticksågen klarar de jobbigare jobben minst lika bra. Har renoverat en sommarstuga och byggt ett hus utan att behövt använda den mer än ett par gånger. Maskinen jag har är en Fein multimaster som är 5 år nu.

//Calle
 
Väldigt nöjd med min Clasohlsonmaskin, en av de jag använder mest. Till och med rörmokarna som satte upp radiatorerna vid konvertering till vattenburet lånade den och tyckte den var bra. Dock har jag inte testat något annat fabrikat och den vibrerar - men det är ju liksom en del av funktionen :)
 
Trevlig artikel! En liten guide i de olika fästena hade varit ett trevligt komplement.

Jag älskar min idiotsåg, tyvärr köpte jag nåt superbilligt som vägrar gå sönder
Är en maskin som vrider bladet mer att föredra framför en som vrider bladet mindre? (GOP250 1,4° vs FEIN MultiTalent 3,2°)
 
Bra artikel men jag håller inte med om att lågprismodellerna är odugliga. Har en Biltema och för mina enkla jobb typ ta av dörrfoder eller trimma sista skiften på laminatgolv när det går för nära en vägg eller ta upp något litet hål som inte syns och där precision inte är viktigt duger den.

Däremot håller jag med om att märkesblad för 5-10 ggr pengarna är avsevärt bättre än Biltemas som knappt ens duger till att lägga laminatgolv.
 
Har använt min multimaskin bl.a. till att ta bort nedersta brädan på halvrutten fjällpanel. Perfekt till att såga av spik och dela nedersta brädan för att lättare få bort den.
 
Har en 18v makita, ett väldigt bra köp (rätt billigt med på tradera). Kanske inte så väldans nödvändigt vid nybygge. Men vid en totalrenovering är det fantastiskt.
 
Min för 250 spänn på julas uförsäljning gör vad den ska. Sista jobbet var att ta upp hål i ett hyllplan för ledningsdragning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.