Rätt svar: x
Min sambo hotar med att kasta ut min musikanläggning om jag inte gör något åt de hemska sladdhärvor som samlats på olika platser i vårt för övrigt relativt välstädade hem. Sladdlöst vore modellen.
 
Svar: uPnP och DLNA

Motivering: jag har så jobbigt trevliga grannar, så mågot måste jag göra för att skapa distans. Vad kan då vara bättre än att dundra på lite Refused på maxvolym på altanen? Nej men skämt å sido så önskar en musikentusiast som jag bättre möjligheter att avnjuta just musik i min utemiljö.
 
Rätt svar är: X. uPNP och DLNA.

Jag har svårt att tänka mig en bättre kombination med mitt musikfyllda NAS, än detta eminenta system från ELKO. Det hade passat helt perfekt som musikspelare för min altan och mina kommande trädäck :)
 
Redigerat:
Svar: X. uPnP och DLNA
Skulle vara kanon med denna vinst, musik till arbetet underlättar.
 
Svar x: upnp och dlna

Jag hade stora tankar om inbyggt ljud och trådlös streaming när jag köpte mitt första hus i höstas.
Dessvärre har jag fått skjuta på planerna pga brister i huset som behövs åtgärdas som jag inte
hade kunskaper om när huset besiktigades. Men lite skön musik på altanen i sommarsolen skulle man
kunna släppa den stressen korta stunder
 
Rätt svar är:
X. uPnP och DLNA

Motivering:
Med ett system från ELKO kan vi enkelt flytta ut ungarnas shower i trädgården.
 
Rätt svar: X
Efter 4 års jobb med en sommarstuga som vi köpte som ett renoveringsobjekt närmar vi oss nu den härliga somarridyll vi ville ha. Stuga byggdes ut lite 1972, och det var nog också sista gången man städade. Grejer som gick sönder kunde man ju lämna i trädgården, tex 3 kylskåp, 1 frys och 1 spis. Vi körde 10 släpkärror sådant skräp direkt till avfallsåtervinningen, innan vi kunde börja jobba :)

Årets utbyggnad ger oss en ny entre, och ett badrum med toalett. Det vore en riktig krona på verket, att också få integrera ett ljudsystem som detta, och få ljud både ute och inne. Behöver jag ens säga att jag förberett för det, och har lagt in tomrör för högtalarkablar från vardagsrummet, och ut på altanen.
 
X. uPnP och DLNA
Motivering: För sommarens festligheter med grillning, badtunna med goda vänner, krävs det lite go musik också. Det här skulle sitta som en smäck på vårat altan-däck. Snyggt, stilrent och bra ljud är ju A och O! För lite rock musik pallar väl anläggningen för ;)
 
X: uPNP och DLNA

Har överhuvudtaget inget ljudsystem i huset vi flyttade till förra året. Det vi hade gick sönder i flytten. Så nu är det bara hörlurar som gäller. Hade varit trevligt att få spela så alla kan lyssna ihop. Det är väl så musik ska upplevas. Byggde altanen hela förra sommaren så tänk att få njuta av den iår och sitta ner och lyssna på musik.
 
Svar: X (uPnP och DLNA)

Motivering:
Musik sägs höja prestationsförmågan vid motion med upp till 20%. Jag hoppas på detsamma när det gäller utomhusarbete vid huset. Om inte annat så är jag säker på att det höjer motivationen ett antal snäpp med välljudande utomhushögtalare. Som en bonus kan man även lyssna på musik när man slappar på altanen. Så nu hoppas jag att lyckans vindar är med mig och att jag vinner :)
 
Svar: X. uPnP och DLNA

För att vi älskar musik!
 
Svar X: uPnP och DLNA.

Motivering:
Trevligt sällskap är alltid det bästa, men ibland kan det vara trevligt med lite bakgrundsmusik vid måltiderna på altanen.
Använder dessutom Elko Plus i hela huset så det hade passat in perfekt och diskret.
 
Svar X

Började i måndags med en nya altan.
IMG_0671.JPG

Tanken var att göra en altan med särskild grillutrymme - runt matsalsbord med plats för 10-12 personer att sitta och äta och lyssna på musik samt plats för integrerad ljudanläggning - plats för LED ljus som visar vägen genom nätterna i sommar och höst. Att streama musiken idag är framtiden. Känns fel att bära ut ljud från huset - ljud och ljus skall inkluderas i bygget. Kablar och el dras fram under altanen och upp i grillhörnan.

Lovar att skicka bilder på färdig altan om jag vinner ljudet från ELKO - Helt fantastiskt att ha snälla sponsorer till detta event. Lovar att bjuda på grillkväll för representanter från ELKO och Byggahus.se om jag vinner. Altanen är på nästan 200 kvm så vi får plats att njuta.
 
Svar: X, uPnP och DNLA. Bästa och skönaste lösningen, minst trasell med denna underbara anläggningen, som leveras av ELKO integrerad radio- och musikanläggning som mobilen eller datorn kan kopplas till..
 
Svar X

Jag har saknat en ordentlig musikanläggning i flera år nu, dels råkade min man radera all min musik på datorn, men även att vi inte kommit för oss att köpa en dockningsstation till telefonen, så det blir burkigt ljud från Spotify och youtube. Det vore rena drömmen att vinna en musikanläggning så att familjen åter kan poppa loss hemma och då dessutom på altanen.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.