geekling skrev:
Jagat jätte-monster-fågel, stor som en liten shäferhund, som dök upp i trädgården idag.

Var säker på att att det var en ung påfågel från gård en bit uppåt vägen. Så tänkte jag kanske borde ta reda på bortsprungen tam fågel.

Misslyckades kapitalt. Fågel fan flög upp och parkerade sig i toppen på en gran. Inte särskilt tam alls.

Var tvungen att åka till jobbet. Så lyckades hejda person med vovve förmedla meddelandet till de som håller sig med påfåglar i byn, att de kunde de hämta en rymling i ett träd i vår trädgård...

De kom tydligen medan jag var på jobbet. Gubben var hemma och undrade varför det plötsligt dykt upp ett gäng bybor som sökte igenom vår trädgård.

De hittade ingen påfågel.. Men noterade att vi hade en förvuxen tjädertupp uppe i granen...

Så det är vad jag har gjort i trädgården idag.

Skämt ut mig inför hela byn. Konstig sörlänning/stadsbo som inte kan se skillnad på tjäder och påfågel.
Det får man bjuda på (y) alla vet vem man är sen iaf.. Hehe
 
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
Att man inte ska kunna förvänta sig att påståendena på säljarnas sidor ska vara ens i närheten, bah. Ja faktura är bra och ett otyg, tycker inte man ska bedömas efter antalet fakturor man har tagit, det är ju det enda säkra sättet att få hem grejer utan att riskera pengarna och en massa krångel ifall det blir fel. Postförskott finns ju inte längre :|

krilleman_215 skrev:
Jag har handlat på smarthem, belysningsdesign och tretti och fått samma bemötande där!

Det står när man handlar, tex: Leveranstid 6-8 dagar.

Smarthem kom efter en månad (LED-spotar) Belysningsdesign nästan två månader (lyktstolpar) och hos tretti ett kvartal senare, beställde inför semestern i juni leverans i september!!!! (Gardena produkter)

Som vanligt är det väl för att minska lagerkostnader så produkterna går direkt från tillverkaren. Och butikerna har inte koll på tillverkarens lagerstatusar. :thumbdown:

Sen dess tar jag nästan allt på faktura och betalar inte först jag fått alla produkterna! Det har jag lärt mig den hårda vägen. Dock så kan det ju bli en nackdel om man handlar mycket och antalet kreditupplysningar drar iväg.
 
Stödsått gräsmattan där det inte riktigt tog sig i höstas, hoppas nu mattan blir riktigt fin. Hann också en tur till handelsträdgården för att köpa lågväxande bambu och Prakttry Minuet :)
 
Y
Sågat ner några träd. Kånkat runt på massa stammar och bös till rishögen.
Samt klippt gräsmattorna.

Apropå tjäder så korsade en min gård idag. Funderade på varför dom så sällan flyger men inlägget ovan vittnar ju till att dom kan flyga om dom vill. :)
 
Redigerat:
Klippt gräset och vattnat alla blommor och buxbom :). Vilket väder det var idag :)
 
Y
Burit, sågat och kört det sista av resterna från nedsågade träd.
Klippte lite och återigen gick gräsklipparen sönder... *drömmer om stor ostoppbar kommunalmaskin*
 
Kämpat mot maskrosorna i gräsmattan.
 
Grävt en rabatt till i gräsmattan, högtryckstvättat baksidan av garaget, klippt gräset och byggt någon sorts "tillfällig" förvaring för all ved som inte får plats inomhus.
 
I helgen har jag hunnit plantera röda vinbär och gula krusbär. Och beställt en ny gräsklippare, gardena eldriven, har en Huskvarna robot men några ytor kommer den inte åt och efter förra årets handjagar tortyr så bestämde jag att en ny klippare var jag värd :)
 
Som småbarnsföräldrar gäller det att ta tillvara på dygnets alla timmar. :x Vi har planterat om entrérabatten. Det som fattas är lite belysning och vit marmorsten.

DSC_0100.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
harry73
Sitter ute med en kopp kaffe och tittar på gräsmattan och en maskrosfylld hästhage. Undrar när jag ska använda min stroller++ extra allt.
 
Idag har jag gått en vända med Trimmern och påbörjat kampen mot kirskål... och planterat fläder :)
 
Minskat ner lite på beståndet av ogräs, skönt när det är gjort.
 
Rensat bort maskrosorna från gräsmattan, klippt gräset, gödslat gräsmatta, tvättat krukorna som skall stå på framsidan, lastat av jord. Och gått och tittat på alla växter som börjar komma igång. Konstaterar att det antagligen blir mycket röda vinbär för min del i år.
 
Strålande vårväder idag!

1. Har satt ut den förgrodda persiljan. Det ser kanske lite amatörmässigt ut:
P1000650 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2. Hustrun har satt potatis, sedan har vi satt nät runt det lilla potatislandet:
P1000657 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varför nät? Jo, hönsen krafsar glatt fram de nya potatisarna så de sedan blir gröna och oätliga.

Och så har vi njutit av det lilla, blommande körsbärsträdet:
P1000656 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samt glatts åt att blåbären äntligen verkar ha tagit sig efter förr-förra vinterns "frysbränna".
Nu blommar blåbären som aldrig förr:
P1000661 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.