Impregnerad furu.

Vill vinna denna då att vår som kan leka med sina kusiner o den.
 
Impregnerad furu.
Har önskat en sådan länge till vår son. Då vi ofta får besök av sonens kusiner,grannens barn och kompisars barn hade denna varit toppen :)
 
Redigerat:
2. Impregnerad furu
Med en renovering som väntar i sommar och fyra barn som springer över allt , så vore det fantastiskt att ställa upp denna rejäla lekborg en bra bit från verktyg ställningar och allt annat farligt . Och så kan mannen renovera i fred och veta var barnen håller hus någon stans .
 
Svar: 2 Impregnerad furu.

Perfekt för barnen att leka med när vi ska ska göra en trädgård från grunden.
 
Birgitta Nilsson skrev:
Tryckimpregnerat GRAN 😊, skulle passa jättebra hos oss som bor på landet och inte har någon lekarpark!
Hade du bott i "stan" och haft noll koll, hade jag kanske köpt det. Men man kan inte impregnera gran (går endast in någon mm). Det är sådant som mindre nogräknade företag sysslar med.

Min (önskade) vinst går till inlägget ovanför, till fritidsområdet - för det glädjer fler.
 
Glad 1 maj allesammans! Veckans vinnare är vår medlem Steppen7 som vinner en lekborg till sina 2 barn. Stort grattis önskar hela redaktionen! :D

Motivering: Vi har byggt hus och skaffat barn och eftersom vi gör mycket själva har det kostat otroligt mycket tid och ork och någon lekplats för barnen som nu är 1,5 resp 4 år har det inte hunnit bli. Planen var att äntligen snickra något glädjande till barnen i sommar, men nu åkte min fru på cancer i armen så jag har fullt sjå med att ta hand om barnen själv och orken lyser med sin frånvaro. En färdig lekborg skulle betyda mycket för barnen och pappas samvete och ork.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
...
 
R
Elina Blom Westergren skrev:
Glad 1 maj allesammans! Veckans vinnare är vår medlem Steppen7 som vinner en lekborg till sina 2 barn. Stort grattis önskar hela redaktionen! :D

Motivering: Vi har byggt hus och skaffat barn och eftersom vi gör mycket själva har det kostat otroligt mycket tid och ork och någon lekplats för barnen som nu är 1,5 resp 4 år har det inte hunnit bli. Planen var att äntligen snickra något glädjande till barnen i sommar, men nu åkte min fru på cancer i armen så jag har fullt sjå med att ta hand om barnen själv och orken lyser med sin frånvaro. En färdig lekborg skulle betyda mycket för barnen och pappas samvete och ork.
Jag tror tyvärr inte att du får den färdigmonterad utan en hög med plank som du får kapa till i rätt längd =/
 
R
Till er andra som vill ha en lekborg kostar motsvarnade 2995:- på Bauhaus. Jag köpte en sådan och håller på och bygger. Man får en hög med plank som man får kapa till i längderna enligt manualen. Istället för sandlåda tänkte jag bygga en lekstuga undertill med väggar och dörr. Sen kan man ju bygga ut den med ;)
borg.jpg

http://www.bauhaus.se/bauhaus-casa-lektorn.html
 
Redigerat:
  • Gilla
jennypennys
  • Laddar…
Berätta gärna när det är färdigt hur monteringen gick? Bra beskrivning osv. :)
 
R
jennypennys skrev:
Berätta gärna när det är färdigt hur monteringen gick? Bra beskrivning osv. :)
Jag byggde klart den idag.
Var väl helt okej att bygga. Men som jag skrev ovan, man får en hög med plank som man sedan själv får mäta och såga till. Om nån är sugen så fick jag med 2 extra byggsatser av misstag. Dessa innehåller allt som behövs för att bygga borgen förutom planket och rutchkanan. Pris: 400kr/st. Kittet är alltså en låda med alla beslag, skruvar, nät, manualer osv osv. Genom att kolla i manualen så ser man vilka plankor man behöver köpa på tex Byggmax.
Tänkte nu bygga vidare på borgen genom att sätta plank på nedervåningen så att det blir som en liten lekstuga nertill med dörr och fönster. Normalt sätt är det tänkt att man ska ha sandlåda undertill men de har vi redan en :)
bild.JPG
 
Redigerat:
Hur fästes den i marken?
 
R
ja de framgick inte innan men man får gräva ett hål bredvid varje trästolpe, sen fäster man ett järn som man får med i trästolpen som sedan skickas ned i hålet man grävt. Sen får man blanda till cement och hälla ner i hålen. Därefter lägger man över jord och sår nytt gräs.
Allt finns i kittet som jag nämnde ovan, förutom cementen.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Polyene skrev:
Svar: 2. Impregnerad furu

Vi har planer på att bygga en uteplats nu under sommaren, och det finns en perfekt plats bredvid huset som nästan alltid ligger i solen. Det finns dock två bekymmer med denna plats, ett litet och ett stort.

Det lilla bekymmret är att det fortfarande ligger en jordhög där sedan husbygget för några år sedan. Högen måste bort, men det är ju som sagt ett litet bekymmer.
Det stora är att jag på denna jordhög har byggt en liten plattform för grabbens rutschkana, så det måste ordnas en ny plats för denna aktivitet, innan vi kan börja tänka på att bygga uteplatsen!

[bild]

Skulle vi vinna denna lekborg så skulle grabben bli helnöjd, och vi skulle kunna börja bygga uteplatsen tidigare!
Tänkte bara rapportera lite uppföljning på det här med lekborgen. Eftersom jag inte vann så fick det bli en hemmabyggd modell som just blivit färdig:
IMAG0401.jpg
Sonen tycker att den är toppen, speciellt med tanke på att han själv fått vara med och bygga vissa delar!
 
  • Gilla
NewEngland och 1 till
  • Laddar…
Jag vann lekborgen och tänkte passa på att återkoppla lite.
Det var som någon sa att det kom en hög med brädor. Dock är de färdigkapade/gerade och fina med rundade hörn osv. Så det är nog ganska snabbt monterat vilket känns skönt. Tyvärr fick vi en sprucken ruschkana och det har inte funnits tid att montera än, men med lite tur kanske det kan bli av i veckan, lagom tills äldsta dottern fyller 4 nu på lördag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.