Vinn trådlöst ljud och integrerad streamer

streamer2.png

Inbyggt ljud är både stilrent och smidigt för husägaren, ännu roligare blir det om ljudet även kan spelas på utsidan av huset. I denna veckans tävling får vinnaren hem ett paket med både en integrerad radio- och musikanläggning som mobilen eller datorn kan kopplas till, och ett par tvåvägshögtalare för utomhusbruk. På så sätt kan du styra ljudet genom en knappsats på väggen, och spela upp det varhelst du vill - både inomhus och i trädgården.

Vinst: 1 st ELKO Sound Streamer, 2 st ES Utehögtalare IP44

Totalt värde cirka: 7 500 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: Vilka trådlösa protokoll hanterar Sound Streamer


1. Airplay och DLNA
X. uPnP och DLNA
2. uPnP och Miracast

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Elko. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar ELKO för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
tobbe444 och 2 till
  • Laddar…
svar x: uPnP och DLNA

70m2 altan men ingen musik funkar ju inte till sommaren, när man står och grillar, sitter och äter, ligger och solar, badar i utespa, pillar i trädgården! Man måste ju ha musik!!
 
Svar: X, uPnP och DNLA.
Skulle passa perfekt i fritidshuset där jag redan har ELKO LS, ett smidigt smart-hem-system.Dessutom ligger fritidshuset mitt i skogen så utehögtalarna stör inga grannar.
 
tommib
X: uPNP och DLNA

Har velat ha multiroom sedan inflytt för två år sedan, får inte för sambon som tycker det är för dyrt. Har inte tid att bygga själv eftersom vi har två barn och jag samtidigt vill bygga markisstyrningar, automatbevattning, larmstyrning mm. Om jag vinner den här kan jag i alla fall streama musik från servern när jag gör de andra projekten (till barnen, som får ha minidisco)...
 
svar: x

Ska igång med nybygge till sommaren och detta systemet är ju perfekt! har sett en del på lösningar men inte kommit över denna tidigare. suverän! om jag vinner så lovar jag att det kommer en stor uppdatering på hur systemet i huset blir utbyggt och andra tekniska lösningar.

hoppas bara inte jag kommer med i husdrömmar som frugan anmält oss till utan min vetskap!
 
Svar=X uPnP och DLNA

För denna lösning skulle vara grym bra till vår uteplats där vi vill avnjuta bra och klar musik i sommar
 
X. uPnP och DLNA

Nyinflyttad från lägenhet till hus så behövs en ordentlig ljudanläggning på altanen för att det ska bli någon fart på grill- och inflyttningsfesten :cool:
 
Rätt svar är X. uPnP och DLNA. Det här en tävling jag verkligen önskar att jag vann.
Känns svårt att motivera frun att vi ska köpa en ljudanläggning för 7500:- Det här är verkligen någon jag önskar att jag kunde/fick köpa. Så tänk om jag skulle vinna denna tävling :) :) :)
 
Rätt svar: X

Nu när vi äntligen ska bygga hus
Blir vi pankare än en lus
Och det lät väl vara slut på diverse bus
Det blir väl till att leva som en bohem
- utan ljudsystem!
Men med våra öron fyllda av ljuv musik
Skulle jag ändå känna mig rik
För jag lyssnar till melodier så rena
Såvida dottern inte vill höra Drutten och Jena
Tråkiga fester ute och inne är ett minne blott
Detta skulle bli så himla flott
Att klippa gräs och räfsa löv blir en dröm
Med tillgång dill denna ljudström
Med Elkos sound streamer som är integrerat
Lär vårt hus av grannar bli invaderat
 
Svar:x uPnP och DNA.
Vilken dröm att vinna detta. Gillar teknik och saknar ljudanläggning både inne och ute men ekonomin prioriterar annat så detta vore kalas.
 
Svar: uPnP och DNA.

Med dessa högtalare kan man göra den som saknar gröna fingrar glad.
Det blir ett "oompa" som hörs ända ut på stan.
Den nybyggda altanen blir en tron för en King.
Hoppas det blir jag som får spela trådlöst och dansa tjing-tjing..
/
M
 
Svar: X, uPnP och DNLA

Grannen tror att han är Ledin och sjunger/skriker gärna långt in på lördagsnätterna när temperaturen och promillen gått upp. Ambitionen är alltså att i grannsämjans tecken fortsätta musikfesten vid 06.30 när vi går upp. Sannolikt med dödsmetall som hjälp!
 
Svar X, uPnP och DLNA.

Motivering: Jag vill vinna detta då jag precis köpt hus och vill ha ett bra ljudsystem som passar in och detta passar perfekt då jag även kan använda det på uteplatsen! Då jag inte gillar sladdar heller så vore detta ljudet kanonbra. Hoppas jag kan få njuta utav detta system!
 
Svar: X, uPnP och DNLA.

Motivering: Vardagsrum och Matsal som båda har dörrar ut mot terassen skulle göra sig bra med en lösning som denna. Då skulle man även kunna sitta på terasen och avnjuta musik från anläggningen.
 
Svar: X

Med 2 barn sedan tidigare och ett nytt precis utkommet så skulle altankvällarna med lite skön musik bli ett andningshål och mitt streamade paradis på jorden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.