H
2. Impregnerad furu
Den skulle bli så kul för mina barnbarn som pga av allergi inte kan vistas på allmänna lekplatser.
2 vilda pojkar, som gillar busa och klättra, vilken höjdare det skulle bli med en sån fin och rejäl lekborg!
 
2. Impregnerad furu

Denna vore toppen till vår bostadsrättförening som i dagsläget bara har en sandlåda (med fel sorts sand) och tre gungor. Skulle vara hur kul som helst att kunna få ställa upp en rutschkana som alla barnen i bostadsområdet kunde få använda sig av. De flesta av barnfamiljerna har barn i åldern 1-4 år så detta skulle bli en höjdare! :)
 
Det svar ni söker på frågan är Impregnerad furu. Dock står det Impregnerad gran på Jabos egen hemsida, så vilket som är rätt är inte helt tydligt :)

Vi har precis lämnat staden med alla härliga lekplatser för barn och flyttat ut på landet. Det finns ju mycket annat kul här ute för barnen att leka med, men en klassiskt lekplats är alltid en lekplats. Mina barn Olle & Bosse, 5 & 3 år gamla skulle bli överlyckliga om jag vann den här lekborgen, och även grannarnas barn skulle uppskatta den enormt då det inte finns någon lekplats här i närheten.
Håller tummarna! /Annika
 
2. Impregnerad furu

Vanlig konversation hemma hos oss:
Barn: 'Mamma, kan jag få kolla på en film?'
Jag: 'Kan du inte gå ut och leka? Det är så fint väder'
Barn: 'Meeen det är så tråkigt det finns inget att leka med'
Jag: 'Vaddå? vi har ju en stor fin gräsmatta? Du kan säkert hitta på något'
Barn (som nu tittar på mig oförstående och lite uppgiven): 'Tråååkigt'

Med en sådan i trädgården hade det låtit annorlunda kan jag lova :)
 
2 Impregnerad furu

I sommar kommer vi få hålla till utomhus
när köket rivs i bitar.
Vore toppen med ny plats för bus
i en lekställning som man på litar

(varning för nödrim, men jag ligger illa till efter att ha lovat sonen en ahgrens lådbil om han blir torr, och de är slut!!!! Måste ha något nytt som klår det :-/ )
 
Boendes på landet med två små barn och massa vänner vore detta ett bra hjälpmedel att roa de små med.
 
Tryckimpregnerat GRAN 😊, skulle passa jättebra hos oss som bor på landet och inte har någon lekarpark!
 
Redigerat:
2. Impregnerad furu.

Har en dotter som fyller 2 på lördag och är världens nyfiknaste på tuff terräng.
Har ständigt hjärtat i halsgropen när vi ska ut på promenad och hon får välja promenadväg.
Med den här borgen så känns det som man kombinerar hons 2 favoritsysslor med hinder och "kana" som hon säger ett ex antal ggr i veckan när man frågar vad hon vill göra.
Nu till den jobbiga biten, vi kan bara "rutscha" hos svärföräldrarna......
Så ja, hjälp mej att slippa vara tvungen fara till svärmor varje gång jag ska uppfylla hons favoritsyssla :)
 
2 Impregnerat furu

Med nytillskott i familjen hade det varit underbart om de två lite större barnen hade haft en lekborg att roa sig med när lillasyster tarlite mer än sin beskärda del av den vuxna uppmärksamheten... 😉
 
Impregnerad furu.

Vi håller på med en insamling i fritidshusområddet för att bygga en lekplats för barnen då det inte finns någon alls idag.
Vi är inte så många familjer med barn så insamlingen går trögt!

Detta hade ju varit en helt grym start på den framtida lekplatsen!!!
 
2. Impregnerad furu

Vore underbar för dottern och den lilla som är på väg - leker de själva. Så hinner jag bygga lite mer i sommar :)
 
Tävling-lekborg till barnen

Vår motivering:

Med Jabos lekborg i trädgården blir då sommaren minnesrik roligare, absolut utvecklande..till en fysisk bra klättrare och mentalt äkta glädje spridare...inte minst för vovven Amigo som blir 11 år och längtar att få ha sin del av trädgården i det lugnare, jippiii!!!

Fråga: Vilket material är borgen konstruerad av?

Svar:2. Impregnerad furu

Vänligen och hoppfulla..
Felizia (som tycker den är ju sååå fin) och mamma...
 
Svar: impregnerad furu
Tösen har precis fyllt tre år och har äntligen börjat våga klättra och åka rutchkana själv.
Hon har tjatat i ett par månaders tid om att hon vill ha en hemma. Denna vore helt perfekt!
 
2. Impregnerad furu

Min 3 årings första kommentar när han såg borgen.
De är super kul att klättra där!

Jag tror han det är min motivering.
 
2. Impregnerad furu

Med en liten kille hemma som klättrar och river i precis allt så vore ju denna borg helt fantastiskt att få ställa på gården. Han fyller dessutom år här i maj så vad skulle passa bättre? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.