I
Sådde blåbär som jag köpt från Kina, tror jag, att det var blåbär alltså. Men jag tvivlar, fröna var stora som senapsfrö. Och om det är blåbär och om det blir nåt av det, hur ser de blåbären ut, stora som plommon kanske. Hur som helst hoppas jag något kommer upp sen må det vara vad som helst, jag gillar överraskningar.:)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
ion skrev:
Sådde blåbär som jag köpt från Kina, tror jag, att det var blåbär alltså. Men jag tvivlar, fröna var stora som senapsfrö. Och om det är blåbär och om det blir nåt av det, hur ser de blåbären ut, stora som plommon kanske. Hur som helst hoppas jag något kommer upp sen må det vara vad som helst, jag gillar överraskningar.:)
Bara det inte är en sådan här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fläckig_drakkalla
;)
 
Påbörjat spaljébygge! Sen tog ribborna slut... Har inte bestämt mig om jag ska ha en liggande "hylla" högst upp på stolparna eller sådana små hattar. Något förslag? _DSC0894.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
MSjöström skrev:
Påbörjat spaljébygge! Sen tog ribborna slut... Har inte bestämt mig om jag ska ha en liggande "hylla" högst upp på stolparna eller sådana små hattar. Något förslag?
Nu frågade du ju inte om det, men jag tycker snedsågat mot häcken, men kanske lite sent nu!
Röstar på hatt om du inte sågar :)
 
  • Gilla
MSjöström
  • Laddar…
I
Pytt skrev:
Bara det inte är en sådan här: [länk]
;)
Är det det får man försöka göra sig av med dem, de går säkert att sälja.;)
 
Krukat upp sparrisen, och andra små plantor.

2015-04-24 19.46.18.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bara 5 år kvar till skörd!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Städat upp i trädgården och förberett för klippning.
Ska bara göra ett oljebyte på klipparen efter vinterförvaringen innan det är dags att köra.:D
 
Jag skulle med klippa gräset men det har regnat inatt så de får vänta :/
 
I
Tråden handlar väl om vad man gjort, inte om vad man tänkt göra? ;)
 
trädgård och trädgård, men jag har planterat om tomatplantorna som ska ut i trädgården sen. när tror ni det är dags att sätta ut dem och hur stora måste de vara?
 
Jag har redan satt ut mina (växthus) och bor i Blekinge, hade nog väntat ett par veckor till om de ska stå utomhus. Ska vara ganska dåligt väder med lite sol och värme närmsta tiden.
 
Ramnemark skrev:
Jag skulle med klippa gräset men det har regnat inatt så de får vänta :/
ion skrev:
Tråden handlar väl om vad man gjort, inte om vad man tänkt göra? ;)
Jag har gått utanför dörren ett par gånger för att njuta av det ljumma vårvädret,
och sedan gått in igen. Gillar inte att pyssla ute i regn, om än lätt :)
 
I
KnockOnWood skrev:
Jag har gått utanför dörren ett par gånger för att njuta av det ljumma vårvädret,
och sedan gått in igen. Gillar inte att pyssla ute i regn, om än lätt :)
Samma här, skulle gjort klart taket men det började regna.:( Blev tvungen att plasta in det istället, kan ju inte bygga in fukt, nu får det vänta till det torkat. Men det gav mig lite tid att ge rododendronen lite näringsrik jord och gödsel, så blev det gjort.:)
 
Regnat hela dagen så har gjort de teoretiska grunderna dvs inköpslistan, till altanbygget :) Bara vettig markduk som saknas tror jag.. Tips? planering altan1.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
planering altan2.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag köpte innovexa's markduk som finns på k-rauta. Det var den mest prisvärda jag hittade :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.