AndersMalmgren skrev:
Okej jag förstår, kan du inte flytta den lite höger då (Ut från skåpet)? Håller med om att gamla radiatorer är vackra, tänker bara att det kommer se lite lustigt ut med skåpet som devis täcker den?
Där är tyvärr en dörr in till det lilla sovrummet till höger om radiatorn..
 
Ska ni behålla båda dörröppningarna till lilla sovrummet?
 
Jonatan79 skrev:
Ska ni behålla båda dörröppningarna till lilla sovrummet?
Ja, det är tanken. Vi kommer att använda det som kontor och gästrum till att börja med och jag vill gärna slippa gå runt för att komma till köket. Hade vi haft platsbrist och var tvungna att ha matbord i köket hade jag antagligen satt igen den, men det har vi ju inte :p
 
Jag förstår, att flytta dörröppningen mot balkongsidan så elementet får bättre plats är för mycket jobb kanske?
 
Bef. dörr sitter i princip dikt an mot skafferiet. Se bild nedan:

35851.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det går ju att flytta radiatorn 30 cm, men jag ser ingen direkt anledning i detta fallet. Jag ser det inte som ett problem eller som något fult att kyl och frys står fritt på väggen då det skapar en tydligare kontrast mellan nytt och befintligt, men det är alltid bra att få höra andras åsikter.
 
Härligt att se att du lägger in fiskben. Alltför ofta man ser sekelskiftesvåningar där någon slängt in ett klickgolv typ. Förstör känslan i lägenheten enligt mig.
 
  • Gilla
falkn och 1 till
  • Laddar…
Grannen ovan mig rev ut orginal fiskben och lade in klicka. Kände ett sug att ge honom en rak höger :)
 
  • Gilla
the_PL_man och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Grannen ovan mig rev ut orginal fiskben och lade in klicka. Kände ett sug att ge honom en rak höger :)
Där har vi ett case för stilpolisen igen, var kan man motionera om ett sådan eminent förslag tro?
 
  • Gilla
malmö2021
  • Laddar…
Samma tant bodde där sedan kåken byggdes 1920 (Hon skulle fylla 100 precis innan hon dog förra året), lägenheten var HELT orignal, inga 60-tals renoveringar etc. Det enda var badrummet som var samma tråkiga som alla andra fick när stammen gjordes.

De hade värsta chansen att få en 20-talspärla och går och gör sådär
 
  • Gilla
Kefa och 2 till
  • Laddar…
Sinologen skrev:
Härligt att se att du lägger in fiskben. Alltför ofta man ser sekelskiftesvåningar där någon slängt in ett klickgolv typ. Förstör känslan i lägenheten enligt mig.
Ja, jag har själv mycket svårt för klickgolv och liknande även när det är dyra golv för nästan 1000 kronor kvadraten. Det känns helt enkelt inte rätt. Plankgolv som det ligger där nu känns för billigt. Hade vi också haft en piga som man hade förr hade det kanske varit en annan femma ;) Golvet kommer bli 340 mm stavar i sortering Natur med kvist som följande bild:

Natur-1-oljad.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lägger man det själv blir det i princip samma pengar som ett bättre klickgolv. Dock går det ju åt mycket tid, men nåt ska man ju ha att göra :)
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Helt rätt att bygga tidsenligt, gör man det blir stilen tidlös och värdet och känslan höjs oftast. Supermodernt idag är helute om fem år, det brukar synas på budgivningarna.
 
Det är dock skillnad på plankgolv och plankgolv, vi ska lägga detta golv i A-sort :p
http://www.siljan.com/755.php

Dock smala plank i ekonomisort kan se lite torparaktigt ut
 
AndersMalmgren skrev:
Det är dock skillnad på plankgolv och plankgolv, vi ska lägga detta golv i A-sort :p
[länk]

Dock smala plank i ekonomisort kan se lite torparaktigt ut
Jo, självklart! :) Jag syftade på de golv som ligger i köket på bilden ovan. Ert plankgolv är ju nytt och utan springor som är tillräckligt stora för att tappa bort ett mindre husdjur i.
 
Man kan ju alltid nota om springorna är ett problem, men det där kanske är grovgolvet och inte tänkt att ligga synligt? I vår lgh från 1870 har vi orginalplank 200mm då känns det ju klart som man inte vill lägga nytt på dem.

Tror det kommer bli grymt med parkett!
 
AndersMalmgren skrev:
Man kan ju alltid nota om springorna är ett problem, men det där kanske är grovgolvet och inte tänkt att ligga synligt? I vår lgh från 1870 har vi orginalplank 200mm då känns det ju klart som man inte vill lägga nytt på dem.

Tror det kommer bli grymt med parkett!
Jo, absolut, men jag tycker inte det är speciellt snyggt. Nja, jag tror nog att detta är tänkt att vara synligt då det är lackat och betydligt mer plant än golvet som ligger i gamla pigrummet som kan anas i bilden ovan.

Jag hoppas på det i alla fall :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.