Jag har använt mig av detta:
https://www.youtube.com/watch?v=vtGVPkrq2QA

Ruggigt smidigt! Kommer helt klart användas igen. Det går inte att misslyckas när man använder det. Har man stora plattor så är det nästan ett måste för att få plattorna helt i våg. Visst, det kostar någon krona men det är klart värt. Jag tror inte att det är så många som vet om att det finns, inte som hemmapulare i alla fall..:)
 
erik_n skrev:
Ruskigt bra faktiskt! Framförallt när det är lite större plattor. Billigt va det då inte, men värt pengarna. Köpte dock inte specialtången, utan använde mig av handkraft och en polygrip... Funkade sådär, nästa gång jag gör detta så köper jag tången!
Köpte tången. Kostade runt 1000 kr om jag minns rätt
 
jeppeknaster skrev:
Köpte tången. Kostade runt 1000 kr om jag minns rätt
Jag fick psykbryt på vad svenska handlare tog betalt så jag beställde Raimondi-systemet från Storbritannien i stället. Jag skulle lägga 80kvm stengolv och behövde därför 2000 clips, 500 kilar och tången. Inklusive expressfrakt till sverige gick på under 2500kr (£268). Listpriset för tången var ca 250 spänn. Nu får man väl kanske slänga på 40% då pundet stärkts och kronan rasat senaste 18 månaderna, men det är ju ändå typ halva priset mot att köpa från Sverige...

Resultatet är jag mycket nöjd med, även om det var ett jäkla pyssel med att få alla kilar på plats och inspända.
 
Redigerat:
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Dåligt med uppdateringar senaste månaden. Tröttheten är påtaglig nuförtiden.... Den lille tycker det är råcleant att vara vaken när vi andra helst inte är det....

Men hunnit med att foga golvet i hallen och fått upp en tapet.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite lister kvar bara :)

När ett projekt närmar sig mål drar vi igång ett nytt såklart ;)

Denna gång är det tvättstugan som skall få lite ny inredning och nya maskiner.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stommarna kom häromdagen. Kvik även här.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon kommer maskinerna och på fredag kommer pappa å hjälper till ett par timmar. Tills dess ska jag dra vatten och avlopp. Hade lite otur när jag tänkte till ang placering av sånt från början... Men det bli dolt under skåpen så det kvittar!

Har även säkrat sommarens fritidssyssla med att köpa 13kvm mursten och 45 kvm marksten. Men först tvättstugan!
 
  • Gilla
hevi och 1 till
  • Laddar…
Sakta men säkert växer det fram!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Hur får du maskinerna att stå stilla uppe på lådorna?
 
jeppeknaster skrev:
Hur får du maskinerna att stå stilla uppe på lådorna?
Har förstärkt med en extra skiva uppepå stommarna, i den så fräste jag ur 3-4 mm djupa hål som maskinens fötter står i. Inbillar mig att det skall räcka. Gjorde hålen med ca 5mm större diameter än fötterna så att det finns lite utrymme att röra sig på för maskinen. Vill undvika att överföra alla vibrationer till stommarna...
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Maskinerna nuförtiden rör sig väl inte nått alls? (dvs borde räcka med nått litet hål/list.. jag själv hade inte ens reflekterat över det problemet förrän nu..hmm ).. om man jämfört med hur det var tidigare när de hoppade omkring som en studsboll vid centrifugering hehe..

Tur jag inte monterat ihop mina skåp än, de står bredvid maskinerna :p
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Snigla skrev:
Maskinerna nuförtiden rör sig väl inte nått alls? (dvs borde räcka med nått litet hål/list.. jag själv hade inte ens reflekterat över det problemet förrän nu..hmm ).. om man jämfört med hur det var tidigare när de hoppade omkring som en studsboll vid centrifugering hehe..

Tur jag inte monterat ihop mina skåp än, de står bredvid maskinerna :p
Lite så jag resonerade. Men det skadar inte med både hängslen och livrem ibland!
 
Snigla skrev:
Maskinerna nuförtiden rör sig väl inte nått alls?
Köpte ny Bosch tvättmaskin för två år sedan. Stod stadigt och bra på badrumsgolvet i lägenheten. Nu i tvättstugan i huset står den på en sån där förhöjningssockel och studsar omkring rätt bra. Som vanligt tycks grunden vara A och O.
 
Har tvättmaskin och torktumlare på skåp utan några lister eller spår. Stått stadigt ett halvår nu iallafall :)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Samma här... har både tork å tvätt stående på en låda... har en liten liten list i framkant... men dom har aldrig flyttat sig va jag kan se:)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Vad för sorts spottar har du kört med i huset?
/
M
 
trojlee skrev:
Vad för sorts spottar har du kört med i huset?
/
M
Det är lite blandat. I källaren hittade jag en billig armatur som jag satte LED Gu10 i. På övervåningen är det en liten blandning av billiga kinaprylar och svinigt dyra Hidealite. Oavsett vad man tycker om Hidealites prissättning så måste jag erkänna att de är överlägset de bästa jag köpt. Men hallens 9 spottar kostade lika mycket som källarens 35...
 
  • Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.