nissenhj skrev:
Varför vill man inte ha kantklippning?
Vet ej har inte provat än
 
Ni som har köpt en Worx, har ni överdimensionerat?

Dvs köpt en som klarar större yta än ni har gräsmatta?
Borde väl innebära färre laddningar under själva klippningen
 
jag har den upp till 1000 m2 gräsmattan ca 6-700
Den bör få totalt kortare gångtid med överdimension ,och därmed färre laddningar
 
När tror ni det är läge att släppa ut robotarna på bete i södra Sverige? Har inte köpt nån än och funderar på när man ska planera in inköpet.
 
Ringde worx idag och fråga om leveranstid på modellen med ultraljudsensor. Den kommer inte komma ut i år med sensorn då det har krånglat. Men en ny modell kommer snart ut med wi-fi och appstyrning. Alltså identisk med wg796e förutom ultraljudsensor.
 
dhanjel skrev:
När tror ni det är läge att släppa ut robotarna på bete i södra Sverige? Har inte köpt nån än och funderar på när man ska planera in inköpet.
Har redan börjat testköra lite,gräset kommer snabbt med värmen,det är dags att köpa en Worx
 
Misstänkte att så kunde vara fallet :)

Blir dock inte riktigt klok, och med risk för att idiotförklara mig, men hur tänker dom med avgränsningskabeln? Den måste ju vara få tillfällen den räcker.

vi har ca 1000kvm tomt, 200kvm hus mitt på med uppfart fram som den inte kommer få köra över. då kommer ju slingan grovt räknat bli 30+30+30+30 (yttermått) + 20+10´+20+10 (hus), vilket blir 180m och antagligen ännu mer.
Till en klippare som ska klara 1000kvm följer oftast bara 150m med. Räknar de kallt med att alla har en äng man vill klippa utan hinder som hus i mitten?

Lite osäker på om min tomt är optimal för robot med, ska se om man kan hitta nån bild.
 
dhanjel skrev:
Misstänkte att så kunde vara fallet :)

Blir dock inte riktigt klok, och med risk för att idiotförklara mig, men hur tänker dom med avgränsningskabeln? Den måste ju vara få tillfällen den räcker.

vi har ca 1000kvm tomt, 200kvm hus mitt på med uppfart fram som den inte kommer få köra över. då kommer ju slingan grovt räknat bli 30+30+30+30 (yttermått) + 20+10´+20+10 (hus), vilket blir 180m och antagligen ännu mer.
Till en klippare som ska klara 1000kvm följer oftast bara 150m med. Räknar de kallt med att alla har en äng man vill klippa utan hinder som hus i mitten?

Lite osäker på om min tomt är optimal för robot med, ska se om man kan hitta nån bild.
Som så mycket annat, billigt pris på huvudprylen och sedan tjänar de in på grejerna som säljs sidan om!
Köp tråd här, betydligt billigare blir dubbla längden av rullen!
http://www.kvibergsoverskott.se/ind...d=21&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=73
 
Jimmy Lohamre skrev:
Ringde worx idag och fråga om leveranstid på modellen med ultraljudsensor. Den kommer inte komma ut i år med sensorn då det har krånglat. Men en ny modell kommer snart ut med wi-fi och appstyrning. Alltså identisk med wg796e förutom ultraljudsensor.
Det var ju synd. Såg mer fram emot sensorn än appen. Undra om det priset blir det samma på "nya" w796e
 
B
Att kalla det app skulle inte jag göra, vad jag förstått handlar det om en webbsida som man kan komma åt från mobilen...
 
Trist. Spontant känns det som att sensorn gör mer nytta än appen/hemsidan
 
Jimmy Lohamre skrev:
Ringde worx idag och fråga om leveranstid på modellen med ultraljudsensor. Den kommer inte komma ut i år med sensorn då det har krånglat. Men en ny modell kommer snart ut med wi-fi och appstyrning. Alltså identisk med wg796e förutom ultraljudsensor.
Synd! Såg fram emot den sensorn rejält!
Under åren har vår Landroid M kört över både tofflor och matlådor. Som tur är har katten svansen kvar ännu...
 
Vilken modell är det man ska ha nu då om man har en tomt på totalt 1000kvm? Antar att årets modeller är det som gäller?
Har inte sett några utförsäljningar.
 
Du har väl inte gräs på allt,en WG 791 E bör vara lagom
 
Elkludde skrev:
Du har väl inte gräs på allt,en WG 791 E bör vara lagom
Var den jag kikat lite på med faktiskt, borde vara lagom. har kanske egentligen 600kvm gräs bara kanske, men då gräsmattan går runt huset så blir det stora sträckor för den att köra. Så då är det nog inte fel för en som är anpassad för tomtens storlek.

Blev lite avskräckt av ddetta på prisjakt bara:
Min tomt är ca 800 m2 och gräsmattan går som en hästsko runt huset, där tomten bara lutar några grader bort från huset (handlar om ca 2-3 grader), så jag trodde verkligen inte det skulle bli några problem.

Köpte Worx Landroid 2.0 (oranga däcksidor) med mjukvaran 0.62 och lät den gå ett antal veckor. Resultatet blev en gräsmatta med många oklippta fläckar och nästan helt oklippt gräsmatta närmast huset! Ändå ställde jag in klipparen på att gå från 08.00-22.00 alla dagar i veckan vilket är väldigt mycket mer än vad som ska krävas för min tomt. Jag noterade ganska snabbt att klipparen nästan alltid kör i en båge åt det hållet som tomten lutar vilket gör att den sällan kommer i närheten av huset. Dessutom klipptes ena sidan på tomten betydligt sämre än den andra, så jag testade funktionen för driftområde som gör att man kan ställa in var längs kabeln den ska börja klippa, men dock ingen större skillnad. Jag testade även att kalibrera om klipparen, men inte heller det gjorde någon skillnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.