mg765 skrev:
När era Landroids ska följa slingan tillbaks till laddstationen, upplever ni att den "tappar" tråden och åker iväg från tråden? Samt att den brukar snurra en massa högervarv när den kommer till hörn (rundade enligt manual)?

Jag upplever att min nya WG791E beter sig väldigt märkligt. Eller är det normalt beteende?
jag har inga problem med detta,mer än att den snurrar ett extra varv innan den hittar tråden, sedan går den snällt hem
 
Jag la upp en superenkel slinga och gav Worxen några chanser att hitta hem, men det ser riktigt illa ut. Se bifogat filmklipp, måste ju vara nåt superknas?

[video=youtube;ZqOK_AZvu0k]https://www.youtube.com/watch?v=ZqOK_AZvu0k[/video]

Se i 1080p för att se slingan. Halvägs in i filmen ser man också hur den "tappar" slingan och viker av till vänster.
 
Redigerat:
mg765 skrev:
Jag la upp en superenkel slinga och gav Worxen några chanser att hitta hem, men det ser riktigt illa ut. Se bifogat filmklipp, måste ju vara nåt superknas?

[video=youtube;ZqOK_AZvu0k]https://www.youtube.com/watch?v=ZqOK_AZvu0k[/video]

Se i 1080p för att se slingan. Halvägs in i filmen ser man också hur den "tappar" slingan och viker av till vänster.
har du slingtråden rätt röd på in svart på ut
 
Hej... Har exakt samma problem försökte installera min idag. När den hittar kabeln så börjar den följa men svänger höger hela tiden o sen till vänster sen tappar den kabel. Helsjukt.
 
olofh skrev:
Hej på er
Ser fram emot våren för i helgen blev det en WG790E för mig. Än så länge står den kvar i lådan men hoppas hinna få ut slingan till helgen. vad jag förstått så är det samma modell som fjolårets M fast att de skrivit ner kapaciteten till 800m2. Har ju bara ca 300m2 gräsmatta så ska nog funka bra. De har skrivit ut i manualen att de ska gå att uppdatera programvaran och på ett extra tryckblad som låg löst i kartongen beskrivs hur man låter den kantklippa vid hemgång.
Vad står det på det extra tryckbladet om kantklippning? Kan du scanna in det eller fotografera av det och lägga upp?
 
Jag åkte in och reklamerade min och fick en ny. Den nya är tillverkad samma vecka enligt serienumret.

Till mitt stora förtret konstaterade jag att den nya betedde sig exakt likadant! Den klipper bra inom slingan, men så fort man trycker "Hem" för laddning så börjar den snurra runt längs slingan och åker sedan ut ur området.

Jag klippte sedan av överbliven slingtråd så att det bara blev några meter, innan så hade jag hela vindan liggande bakom laddstationen. Efter det så fungerar den perfekt. Den hittar tråden och följer den slaviskt.

Frågan är ju då om det var den stora sladdvindan som störde, eller att det blir problem för att 180 meter kabel används? Jag hoppas på det förstnämnda annars kommer nog Worx få in ett antal klippare på service.
 
Redigerat:
Bra info MG har också kabeln kvar i kartongen bakom ska prova o klippa av men jag använder extremt lite kabel kanske bara hälften...
 
Har ttesta nu att tabort överbliven kabel. Kanske runt 50meterextra inann efter lämna jag bara 3 meter extra kvar kanske. Nu funkar det kanon.
 
"Välkänt" att man inte kan ha massa överbliven kabel liggande. Står ju även i manualen att man inte ska spara slinga utan kapa i rätt längd.Så hoppas också det var pga detta
 
peternicklas
mg765 skrev:
Jag åkte in och reklamerade min och fick en ny. Den nya är tillverkad samma vecka enligt serienumret.

Till mitt stora förtret konstaterade jag att den nya betedde sig exakt likadant! Den klipper bra inom slingan, men så fort man trycker "Hem" för laddning så börjar den snurra runt längs slingan och åker sedan ut ur området.

Jag klippte sedan av överbliven slingtråd så att det bara blev några meter, innan så hade jag hela vindan liggande bakom laddstationen. Efter det så fungerar den perfekt. Den hittar tråden och följer den slaviskt.

Frågan är ju då om det var den stora sladdvindan som störde, eller att det blir problem för att 180 meter kabel används? Jag hoppas på det förstnämnda annars kommer nog Worx få in ett antal klippare på service.
Det är ett välkänt fenomen, aldrig extra kabel vid laddstationen. Det skapar en spole som stör ut slingan. Du kan ha upptill 270 m. i slingan, jag har det utan problem.
 
Nicke Nyfiken
mg765 skrev:
Jag åkte in och reklamerade min och fick en ny.
Verkar ganska onödigt jobb att åka in och reklamera en fullt fungerande produkt för att man inte orkat läsa manualen. Där står det uttryckligen att gräsklipparen blir förvirrad av "extrakabel" som ligger i en härva, och därför ska den klippas bort.

Man lär så länge man lever ;)
 
  • Gilla
RandomHero och 1 till
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Vad står det på det extra tryckbladet om kantklippning? Kan du scanna in det eller fotografera av det och lägga upp?
den är förinställd på kantklippning
 
Elkludde skrev:
den är förinställd på kantklippning
Jaa, det var det jag ville höra att de lagt till automatisk kantklippning!
 
nissenhj skrev:
Jaa, det var det jag ville höra att de lagt till automatisk kantklippning!
men den går att ta bort
 
Elkludde skrev:
men den går att ta bort
Varför vill man inte ha kantklippning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.