Posta gärna frågor angående nya modeller här istället för att trådarna för M 2.0 och L svämmar över med frågor som inte hör till dessa klippare!
 
  • Gilla
solbadaren
  • Laddar…
peternicklas
Be att admin klistrar tråden så den inte försvinner i mängden.
 
Hej på er
Ser fram emot våren för i helgen blev det en WG790E för mig. Än så länge står den kvar i lådan men hoppas hinna få ut slingan till helgen. vad jag förstått så är det samma modell som fjolårets M fast att de skrivit ner kapaciteten till 800m2. Har ju bara ca 300m2 gräsmatta så ska nog funka bra. De har skrivit ut i manualen att de ska gå att uppdatera programvaran och på ett extra tryckblad som låg löst i kartongen beskrivs hur man låter den kantklippa vid hemgång.
 
  • Gilla
Nlbvmo
  • Laddar…
Hej alla landroidare har just fått hem WG 791 E såklart öppnat låddan direkt ser bra ut
en fråga dock om gränstråden blir skadad eller strömlös kan den då få för sig att ge sig ut på egna äventyr?
 
  • Gilla
mons2
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Hej alla landroidare har just fått hem WG 791 E såklart öppnat låddan direkt ser bra ut
en fråga dock om gränstråden blir skadad eller strömlös kan den då få för sig att ge sig ut på egna äventyr?
Om tråden blir strömlös kommer klipparen stanna och meddela "Utanför klippområde" (eller dylikt)
 
lazy rick skrev:
Om tråden blir strömlös kommer klipparen stanna och meddela "Utanför klippområde" (eller dylikt)
Tack det var lungnande
 
Hej!
Är lite sugen på en robotgräsklippare den här säsongen och har funderat på en Worx. Tycker hemsidan är lite otydlig.
Har alla nya modeller den nya ultrasensorn?
Enligt hemsidan har WG791E och WG792E samma körtid trots att det är 1000m2 mot 1500m2, stämmer detta?
Ni som har lite backig gräsmatta, hur klarar er Worx det? Läste en dålig recension på en av deras modeller just gällande detta.
 
peternicklas
Fredrik Levin skrev:
Hej!
Är lite sugen på en robotgräsklippare den här säsongen och har funderat på en Worx. Tycker hemsidan är lite otydlig.
Har alla nya modeller den nya ultrasensorn?
Enligt hemsidan har WG791E och WG792E samma körtid trots att det är 1000m2 mot 1500m2, stämmer detta?
Ni som har lite backig gräsmatta, hur klarar er Worx det? Läste en dålig recension på en av deras modeller just gällande detta.
Titta på denna sidan, det är endast 1 modell som har sensor, den är tydligen försenad och kommer först i maj.
Det ska finnas förbättringar i den senaste mjukvaran samt att det är nya däck från förra året. Det som framförallt har ändrats i mjukvaran är att den är inte lika snabb vid vändningar utan segar lite mer vilket gör att den sliter inte lika mycket på gräset. Backtagning funkar bra, finns lite filmer på youtube.

https://www.worx.com/sv-SE/Landroid.aspx
 
Hittar inte sidan nu på mobilen men netonnet har också en bra jämförelsesida för de nya modellerna

Edit
http://m.netonnet.se/CompareView/7906?itemList=215814&compareItemId=215814&itemList=215816&itemList=215818
 
Redigerat:
Lite synd att nya sensorn bara finns på 2000m2-modellen. Känns lite överdimensionerat när man har en gräsmatta på ~1000.
Tror den kommer göra så mycket underverk? :)

EDIT: Nu såg jag att det fanns en 1000i också. Så sensorn verkar finnas på 1000 alt 2000m2
Frågan kvarstår dock, hur bra tror ni nya sensorn är? Prismässigt så får man ju en klippare som klarar 1500m2 utan sensor för samma pris som 1000i. (WG792E vs WG796E)
 
Redigerat:
När era Landroids ska följa slingan tillbaks till laddstationen, upplever ni att den "tappar" tråden och åker iväg från tråden? Samt att den brukar snurra en massa högervarv när den kommer till hörn (rundade enligt manual)?

Jag upplever att min nya WG791E beter sig väldigt märkligt. Eller är det normalt beteende?
 
peternicklas
mg765 skrev:
När era Landroids ska följa slingan tillbaks till laddstationen, upplever ni att den "tappar" tråden och åker iväg från tråden? Samt att den brukar snurra en massa högervarv när den kommer till hörn (rundade enligt manual)?

Jag upplever att min nya WG791E beter sig väldigt märkligt. Eller är det normalt beteende?
Om din installation är gjord enligt manualen så har du nog fått tag på ett dåligt ex. Verkar som sensorerna inte riktigt fungerar som de ska.
 
Tack för supersnabbt svar peternicklas. Jag får ta kontakt med supporten och höra.

Brukar din Worx följa slingan slaviskt?
 
peternicklas
mg765 skrev:
Tack för supersnabbt svar peternicklas. Jag får ta kontakt med supporten och höra.

Brukar din Worx följa slingan slaviskt?
Ja men den pendlar 10 cm i sidled när den följer tråden men det beror mycket på hur jämn marken är.
Det som du beskrev har jag aldrig upplevt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.