Från och med nästa år kan privata byggare behöva söka bygglov för attefallshus, men bygger du prefab slipper du det.

Du kan läsa artikeln här: Privatpersoner måste söka bygglov för attefallshus
 
Bedrövligt..
 
Ja, visst är det - särskilt en dag som denna.
 
  • Gilla
Ashe och 3 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Ja, visst är det - särskilt en dag som denna.
Du menar att jag vart lurad....:eek:
 
A
Detta är ju intressant, i synnerhet för byggarna. Synd om hemmasnickrarna bara...
 
Skulle inte bli förvånad om det är sant när det kommer från IS-supportern kaplan
 
  • Gilla
hantverkare1 och 1 till
  • Laddar…
hhahahahahaha
 
Lutte skrev:
Skulle inte bli förvånad om det är sant när det kommer från IS-supportern kaplan
IS? Individuella Snickare?
Hemmasnickrade alltså. Känns som lite motstridigt förslag i så fall.:D
 
Utan att granska fakta så ligger detta väl i linje med tidigare utspel som kommit det senaste halvåret.
 
G
Då bygglovet inte behandlar tekniska och konstruktionsmässiga aspekter av bygget så verkar pratet om säkerhet bara vara struntprat. Syftet måste vara något annat som t ex att göra det lättare för kommunerna att hindra nya bostäder där man inte vill ha dem. Förhoppningsvis går förslaget inte igenom i riksdagen...
 
Nu ser vi till att alla hus blir säkra att bo i
Skulle verkligen vilja se statistiken på hur stor procent av attefalls husen byggs för bostads ändamål.

Snarare än garage/carport/förråd/växthus/etc. syften, vilket jag misstänker är majoriteten av dem.
 
Det är falskt av den anledning att lagen aldrig säger nåt om hur en uppgift löses (lösvirke eller Prefab), den säger bara vad slutresultatet skall bli.

Sant kunde det varit av den anledning att sossarna helt klart var negativa till lagen när den kom.
 
geekling skrev:
Skulle verkligen vilja se statistiken på hur stor procent av attefalls husen byggs för bostads ändamål.

Snarare än garage/carport/förråd/växthus/etc. syften, vilket jag misstänker är majoriteten av dem.
Det beror nog på var det byggs. I storstäderna med höga tomtpriser och höga hyror tror jag delen bostäder är större än ute i landet där folk har flera bilar och annat skräp.
Här omkring gissar jag att 3-4 % är bostäder.
 
haavard skrev:
Sant kunde det varit av den anledning att sossarna helt klart var negativa till lagen när den kom.
Det är ju det som gör den här artikeln så genialisk :)
 
K
Denna tomte till b-minister alltså, suck. Vad finns det för dold agenda bakom SVaMParnas politik? Eller vänta nu, den är inte dold längre. De vill se Sverige gå under. Sverige är snart inget land längre, bara en geografisk plats på jordklotet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.