Tänkte va lite taskig. Kolla dessutom på festos basis sågbord till sågen så får du en komplett dragsåg också...Men då kostar det förstås ännu mer! Så nu blir det ännu jobbigare.....Har själv en sån och kan intyga att den är en dröm att jobba med. Ställer man in 138mm så blir det 138mm och inget annat!
 
Hej igen

Gammal tråd jag vet. Men jag tänte bara meddela att nu har jag äntligen köpt en såg.
Det blev en Festool ts55 till slut, 4200kr inklusive frakt gick den på. :)
 
Grattis.
Du kommer inte att ånga dig!
 
KrSp skrev:
Det blev en Festool ts55 till slut, 4200kr inklusive frakt gick den på. :)
Hoppsan, inklusive moms också? Var köpte du den?

I vilket fall som helst, grattis. Du kommer aldrig ångra dig.
Köp dock plåster, du kommer skära dig på de tok-skarpa snitten den sågen producerar! :D
 
Illunion skrev:
[quote author=KrSp link=1119288137/0#19 date=1133795446]Det blev en Festool ts55 till slut, 4200kr inklusive frakt gick den på.  :)
Hoppsan, inklusive moms också? Var köpte du den?

I vilket fall som helst, grattis. Du kommer aldrig ångra dig.
Köp dock plåster, du kommer skära dig på de tok-skarpa snitten den sågen producerar! :D[/quote]
Det där är faktiskt sant! man skär sig på skarpa MDF-kanter!
 
Den kom idag, som Hemmafixare säger så köpte jag den på verktygsboden.
Kommer tyvärr inte att kunna prova sågen på några veckor eftersom jag inte har någon stans att vara där jag bor, och min sambo tycker inte att vaken köksbordet eller soffbordet behöver justeras storleksmässigt. ;)
 
KrSp skrev:
Den kom idag, som Hemmafixare säger så köpte jag den på verktygsboden.
Kommer tyvärr inte att kunna prova sågen på några veckor eftersom jag inte har någon stans att vara där jag bor, och min sambo tycker inte att vaken köksbordet eller soffbordet behöver justeras storleksmässigt. ;)
Är det modellen med justerbar eller fast varvtal du köpte?
 
Lysmask skrev:
[quote author=KrSp link=1119288137/0#24 date=1134129634]Den kom idag, som Hemmafixare säger så köpte jag den på verktygsboden.
Kommer tyvärr inte att kunna prova sågen på några veckor eftersom jag inte har någon stans att vara där jag bor, och min sambo tycker inte att vaken köksbordet eller soffbordet behöver justeras storleksmässigt.  ;)
Är det modellen med justerbar eller fast varvtal du köpte?[/quote]

Justerbart.
 
KrSp skrev:
Kommer tyvärr inte att kunna prova sågen på några veckor eftersom jag inte har någon stans att vara där jag bor, och min sambo tycker inte att vaken köksbordet eller soffbordet behöver justeras storleksmässigt.  ;)
När du väl får möjligheten så kommer du inte vilja sluta. Snickrade själv ihop en extra hylla till lekhörnan, mest bara för att få såga lite till. ;)

Ansluter du den till en bra dammsugare så kan du vara var som helst och såga. Blir nästan inget spån alls. Köpte själv en Alto 840 på Jula som fungerar aldeles utmärkt. Vill man vara märkestrogen så säljer ju Festool dammsugare också. :)
 
Är lite sugen på Bosch Cirkelsåg GKS 54 CE men jag hittar inget pris på styrskenan som tillbehör. Någon som vet/länk?
 
Hej

Hakar på denna tråd lite, jag har en Makita 5604R cirkelsåg, är det ngn som provat deras styrskena? är lite sugen på att köpa en....
 
Andreas8 skrev:
Hej

Hakar på denna tråd lite, jag har en Makita 5604R cirkelsåg, är det ngn som provat deras styrskena? är lite sugen på att köpa en....

Jag tittade på styrskenor till min Makita 5705R. De fanns då enbart i 1400mm längder, som ej gick att koppla ihopa, och kostade dessutom 1300 kr/st. Skulle inte tro att det finns längre varianter till 5704R, varför jag inte kan rekommendera att köpa skenor till den sågen.
 
ok, surt, men tack åndå...handla ny cirkel mao :-?
 
Hej!

Ni som skaffat eller är på väg att skaffa valfri modell a Fetool TSXX? Har ni funderat på att sågdjupet på 55:an "bara" är 43mm vid 45grader. Känns som det är värt ca 900nettopengar för att komma ner till 48mm vid samma vinkel för att inte stå där en vacker dag och sura över detta. Eller är TS65 så mycket större/klumpigare att hantera. Känns inte så då den normalt ligger på skenan och föres mjukt rakt fram.

Magnus ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.