Rätt svar är : X (2,5 h)

Våren är på gång, gräset har börjat gro
och jag fick nyss upp minnet av
hur makan avlivade gräsklipparen, med stålhättad sko !
 
Svar X
För jämställdheten och för att bensinklipparen havererat och vi står utan. Vi har haft elklippare med sladd, som jag ratade! Sen bensinklippare, som min sambo ratade. Denna kommer vi båda gilla. :)
 
Svar: X

Ända sedan vi flyttade in 2012 så har en stor del av vår tomt varit en leråker. Anledningen är att ett fjärrvärmerör sprang läck precis innan vi flyttade in och då var man tvungen att gräva upp på vår tomt. Efter det har vi gjort en dränering och nu under sommaren kommer hela fjärrvärmesystemet bytas ut vilket innebär att det inte funnits möjlighet att så något gräs. Men när allt grävande är klart så hoppas jag att vi äntligen kan få anlägga en gräsmatta där barnen kan springa och ha kul. Kanske kan en ny gräsklippare kan motivera mig lite extra?
 
Svar: X

Min fru och jag flyttar denna veckan från en liten tvårumslägenhet i stan ut till ett hus på landet. Vår blivande tomt gränsar till ett naturreservat av riksintresse där man strävar efter att skydda och bevara den unika floran och faunan. Det vore väldigt dålig stil att klippa gräsmattan med en miljöbovens bensinklippare. Därför hade elklipparen från AL-KO passat perfekt i den miljöfrämjande omgivningen.
 
Svar: X

Vår Klippo duger gott länge till.... eller?
 
Svar: X

Hur min första och enda klippare kom till himlen.
Det var efter sista klippningen på gräsklippningssäsongen 2014 då jag skulle köra in min klippare i garaget, det var då knivtallriken vart totalt snedvriden och chassit sprack pga en liten sten på uppfarten.

The end, rest in peace.
 
2.5h ska precis ofta min första gräs att och vad är bättre en eldriven gräsklippare
 
Svar 2,5h

Har tröttnat på att klippa av skarvsladden till min gamla klippare. Nu är det dags att uppgradera till Gräsklippar´n 2.0
 
Svar: X

Vi har en ganska stor skogstomt vid vårt fritidshus men gräsmattor på lite olika delar av trädgården. Idag sköter vi den med en sk handjagar och man kan väl säga att vi kommer inte helt överens handjagaren, gräsmattan och jag. På våren/försommaren växar gräsmattan som tusan med blåsor och träningsvärk som följd. Lagom när man fått upp flåset och huden i händerna vant sig kommer högsommaren och gräset slutar växa. Jag tar till grill och öl och förlorar snabbt allt gräsklippningen gav. Lagom när högsommaren och semestern är över så ska gräsmattan börja växa igen och jag får åter träningsvärk och blåsor!
Med en batteridriven gräsklippare skull mitt liv bli mycket enklare och mer trivsamt.
 
Svar x
Finnes " Teknikintresserad lat tvåbarns far med en slö handdriven gräsklippare

Sökes En vän för livet du ska vara stark kraftfull och gilla långa promenader och gärna tystlåten och miljövän
 
Redigerat:
Rätt svar: X

Barnen är rädd för min bensindrivna högljudande Stiga-klippare, dessutom så har jag inte råd att investera i ny då jag separerar lagom till sommaren, vilket även betyder att jag kommer att få fortsätta klippa gräset själv 2ggr per vecka. Det positiva med att eventuellt ha kvar nuvarande klippare är möjligtvis att jag får en sjujäkla träning eftersom jag inte har driv på hjulen. Dvs om jag inte dör i hjärtinfarkt i den heta sommar som det tydligen ska bli.

Nej, hade jag en AL-KO elklippare så skulle jag kunna smyga ut när solen gått ner och klippa utan att grannarna ringer polisen.

Med hopp om vinst
//En (vid vinst) evigt tacksam Daniel(samt barn, grannar, släkt)
 
Denna veckan önskar vi ett stort grattis till B8Q som tar hem batteriklipparen från AL-KO! Nu slipper du snart springa runt över stock och sten med en kanttrimmer :). Massor av grattis! :D

Motivering: "Min villatomt på 1015 kvm utgörs till en väldigt liten del av gräsmatta, vi pratar om ca 160 kvadratmeter som vi försöker hålla efter. Detta är utspritt på fem mindre områden och åtskiljs av stora höjdskillnader på tomten. Att släpa runt en tung bensindriven klippare nerför stentrappor när det bara handlar om 160 kvadrat skulle bli väldigt mycket onödigt jobb, och en robotklippare skulle inte heller ha en chans. I dagsläget klipper vi med en batteridriven kanttrimmer, som inte har en chans att ta allting på en enda laddning. Egentligen har vi tänkt köpa en vanlig handjagad cylinderklippare, men som alla vet kräver de mycket underhållstid för att vara effektiva. Att vinna denna vore ännu bättre! Denna lilla AL-KO väger bara 16,5 kg vilket borde gå bra att släpa runt, och då den är avsedd för gräsmattor upp till 250 kvm så låter det som om den är lagom dimensionerad för våra behov!"
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Nämen oj! Det måste ju ha funnits bättre, fyndigare och smartare motiveringar än min??? Jag rimmade ju inte ens! :p
Men tack så mycket, nu kan jag se fram emot en bekvämare sommar!
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
b8q skrev:
Nämen oj! Det måste ju ha funnits bättre, fyndigare och smartare motiveringar än min??? Jag rimmade ju inte ens! :p
Men tack så mycket, nu kan jag se fram emot en bekvämare sommar!
Nu ska du inte va sån!
Tyckte det var en lysande motivering och en värdig vinst!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.