X är rätt svar.
Min handjagare har gett upp och när gräset ska börja växa snart är jag i stort behov av en ny klippare. Vore toppen att slippa en ej så miljövänlig.
 
Svar 2,5 h
Vore skönt att få klippa när man vill, utan att störa varken grannar eller fåglar.:rolleyes:
 
Svar: X

Vill underlätta för maken som får all trädgårdsskötsel på sin lott eftersom jag är handikappad och kroniskt sjuk.
Nu har han en gammal gräsklippare som måste skjutas runt, väger 1 ton (eller nästan ;) ), mer sliter av grässtråna än klipper av dom.
Om gräsklippningen gick smidigare och snabbare skulle han få lite mer egentid. Vilket han har ont om idag eftersom jag behöver hjälp med mycket och sen ska hemmet skötas.
Han behöver få tid till en hobby igen 😀
 
Svar: X
Motvering. Det går åt fyra tankar med oljeblandad bensin för att klippa gräsmattorna en gång.
En batteridriven maskin skulle inte bara ge en förbättrad miljö, utan även ge ett gott samvete.

Berndt Karlsson
Danska Vägen 23
412 74 Göteborg
031-407998
 
Fråga: Hur lång tid tar det att ladda upp batteriet på AL-KO 38.4 Li?
Svaret hittar du här:www.al-ko.com

1. 1,5 h
X. 2,5 h
2. 3,5 h

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 27 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.



Svar:x
Vore underbart slippa våran gamla klippare, som är förankrad med sladd, som man oturligt nog lätt kör över vilket är livsfarligt. Rädda livet på mig o ge mig en batteridriven! :)
 
Det ska stå 2,5 timmar men telefonen kodar om.
 
svar: X

Motivering: Vi flyttade till hus i oktober, och insåg när jag såg den här tävlingen, att vi inte har någon gräsklippare :eek: ... så det skulle ju sitta fint inför sommaren med en ordentlig sak istället för det jag annars för köpa på en loppis
 
Svar X.

Dels är jag stor miljövän så det här är vad jag letat efter. Men framförallt hade vi behövt vinsten då första våren i vårt nya hus kommer och förra ägaren tydligen inte gillade trädgårdsskötsel, så en bra gräsklippare kommer göra underverk hos oss, o så skönt att kunna lägga de pengarna på att dra elen rätt ist o rätta till andra saker som den förra husägaren tydligen inte heller gillade att göra ;). Hoppas hoppas!
 
X

Det vore skönt att slippa störa grannarna med en dånande gräsklippare. Grannsämjan kommer att öka, och fråga är om inte detta nästan är ett steg mot världsfred. Och det vill vi väl alla ha?!
 
Svar X

Det vore väldigt lyxigt att få kvalitetstid över till att krypa upp i solstolen med en bra bok eller hoppa i studsmattan med barnen medan gräsklipparen sköter grovjobbet och håller gräsmattan i fint skick och bara njuta av vårt nya fina hem och trädgård.
 
Svar: X

Då vår gamla Stiga är inne på slutspurten efter 13 trogna år ,så skulle vår gräsmatta bli glad om den fortsättningsvis fick vara välklippt och må bra.Dessutom så blir den säkert grönare om den blir klippt med ett bra miljöval!!!
 
Svar x
Vi har nyss köpt hus och det ska renoveras nu hela våren och sommaren. Vi skulle ha mer tid till huset om vi hade en gräsklippare istället för att klippa alllt för hand.
 
A
Svar: X. 2,5 h

På andra sidan vårat staket går får och betar och nu på våren kommer även lammen. Vår gamla gräsklippare är varken miljö- eller djurvänlig då den drar mycket bensin samt skrämmer djuren. Det skulle vara fantastiskt härligt att kunna klippa gräset utan svettiga hörselkåpor och utan att störa den omgivande naturen.
 
Svar X det tar 2,5 h att ladda.
Vi skulle behöva en ny och dessutom väldigt bra batteridriven gräsklippare till vår lilla men härliga trädgård, som vi vill kunna njuta av i sommar.
 
Svar: X. 2,5 h

Nu är våren här och snart är det dags att klippa gräsmattan. Det skulle inte behöva vara ett problem, om man hade en bra gräsklippare.

När det är dags att klippa dras handjagaren fram, och gräsmattan är inte jättestor, så den borde ju duga fint. Problemet är att den är gammal och sliten, och att gräsmattan är tufsig och ojämn. Man skjuter den framåt med ett bestämt tag, och efter 1-2 meter hugger den fast. Backar en halvmeter, fram 1-2 meter och den hugger fast. Detta upprepas tills hela gräsmattan är klippt.

Efter ungefär en vecka är det dags igen, och med förra klippningen i färskt minne så skjuts det inte sällan upp, tills gräset till slut inte går att klippa längre med denna tingest. Man inser till slut att det inte är något annat att göra än att låna en motorgräsklippare, och efter att ha kladdat med bensin och kontroll av olja så klipps gräsmattan med lätthet. Efteråt infinner sig dock en känsla av illamående. Delvis efter att ha gått runt i ett avgasmoln, och delvis av tanken på att man precis har släppt ut orenade avgaser i naturen, miljövän som man är.

Det vore bra med en motorklippare som inte släppte ut några avgaser, och det är svårt att tänka sig någon bättre lösning än denna batteridrivna modell. Att den dessutom har uppsamlare är ett stort plus!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.