Hej mitt svar är X (2,5tim). Nu i år är det utemiljön som ska få sig ett lyft och till detta passar AL-KO 38.4 Li alldeles utmärkt, Ny gräsmatta, ny altan och miljövänlig klippare. Kan inte bli bättre mvh LW.
 
Svar: x, 2,5 h

Jag har så snälla grannar och vill inte störa dem med motorbuller. En elklippare vore perfekt och det är just denna modell jag har tänkt mig.
 
Svar: X

Jag skulle vilja att min svärmor får denna klippare med mej som förare. Jag bor nämligen granne med min svärmor som för några år sedan blev änka, varvid jag hjälper henne med snöskottning, gräsklippning och fixa hem ved för vintern. Med nya reglementet att motorsågskörkort måste finnas (kostnad ca 10 000kr) så har jag inte råd med en gräsklippare till. Problemet i mitt fall är att halva tomten där hon bor lutar mycket kraftigt så en bränsledriven gräsklippare blir inte långlivad där, samt att risken att halka är stor. Har hänt mej ett par ggr, men alla lemmar är fortfarande intakta. Det skulle med stor tacksamhet jag skulle ta emot denna klippare om jag blir den lyckligt lottade. Och sedan att det skulle gå under 2 tankar bensin istället för nästan 3 tankar varje gång man klipper skulle också kännas bra för både miljö och plånbok.

Tack
 
Svar: X. 2,5 h

Motivering: Vill kunna klippa gräsmattan utan att störa grannarna samt känna att jag är miljövänlig samtidigt :)
 
Svar: X

Motivering:
Vi har 2 st hus på västkusten, med en gräsmatta vardera. Att kunna använda en elektrisk klippare istället för den gamla bensindrivna maskinen vore välkommet för alla, även grannarna.
 
Svar: X

Vore perfekt och kunna klippa utan att störa mina lättirriterade grannar i onödan.
Med lång batteririd och låg vikt klarar den hela gräsmattan!
Och grannarna kommer får dåligt samvete när dom sen tar fram sina bensin-spisar ;-).
 
Svar: x Motivering: Med gräsallergi så vill frugan att jag ska slippa klippa gräset och jag vill att hon ska slippa avgaserna från gamla bensintank. Detta hade varit perfekt så kan även resten av familjen vara ute samtidigt.
 
SVAR: X

Har precis köpt hus och har inga pengar kvar till gräsklippare :surprised:
 
Svar:X

Det finns två saker min fru irriterar sig på. Det ena är att det låter för mycket när jag nyser, och det andra är att gräsklipparen låter för mycket den också. Med en en batterigräsklipparen från AL-KO hade ett av två problem varit lösta. Dessutom är det ett stort plus att gräsklipparen både är miljövänligt och snygg.
 
Svar:X
Mest för att jag behöver en ny och miljövänligt är ju alltid bra (y)
 
Svar: X


Med nyskrivet kontrakt inser jag att huset ju också hade en gräsmatta...
Många övriga "dolda" utgifter tillkommer, kanske det inte blir något klippt gräs i år.. Eller så får jag gå lös med kökssaxen när det blivit allt för illa.
En vinst i denna tävling skulle ju å andra sidan lösa mina kommande farhågor.
 
X
en batteriklippare är pålitlig , startar alltid , smutsar inte ner , väcker inte grannen och klarar som regel av att klippa en normal gräsmatta .
 
X. 2,5 h

Jag ärvde en bensindriven gammal gräsklippare av den förra husägaren. Eftersom jag precis flyttat in har jag inte varit med om gräsklippning än. Men jag vill helst inte ens sätta i mig in i hur den funkar, mycket trevligare med en miljövänliga klippare som inte spyr ut massa avgaser.
/Sami
 
Svar: 2,5 h

Sedan min sambo blev diagnoserad med flera kroniska sjukdomar har vi fått prioriterat om mycket, bland annat har tomten fått hamna rätt långt ner på den listan. Vår nuvarande gräsklippare sjunger på sista versen och med denna vinst kunde jag kanske få lite ny energi till att ta hand om vår eftersatta gräsplätt...
 
Svar: X

Nu har jag tröttnat på att meka med gamla ärvda 4-taktare som aldrig vill gå riktigt bra. En splitter ny batteriklippare skulle göra gott för både miljön och mitt sinne.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.