Svar: X

Vi försöker verkligen leva så miljövänligt det går, men gräsklippardelen av trädgården är ett ställe vi misslyckats med så här långt. Därför vore det inte bara snällt mot de som jobbar natt i grannskapet om vi vann, utan även snällt mot miljön.
 
Svar: X

Sambon flyttar till nytt ställe om två veckor, och gräsklippare är en av sakerna vi behöver dela mellan oss.
Det vore fint att vinna denna och skicka den med henne som avskedsgåva, så kan jag behålla den vi har.

/C
 
Elina Blom Westergren skrev:
Sköt om gräsmattan med batterigräsklippare

[bild]

Våren är här och snart börjar gräset växa sig högt på gräsmattor runtom i landet. Men den som tar hem veckans vinst kommer kunna hålla gräsmattan i styr. Vi tävlar, tillsammans med AL-KO ut, batterigräsklipparen 38.4 Li Comfort till en lycklig vinnare.

Totalt värde cirka: 3 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: Hur lång tid tar det att ladda upp batteriet på AL-KO 38.4 Li?
Svaret hittar du här:www.al-ko.com

1. 1,5 h
X. 2,5 h
2. 3,5 h

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 27 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.

Svar x

Motivering:
I slutet av sommaren flyttar vi in i vårt nya hus. Vi ska lära oss och våra barn att bli miljösmarta. Cyklar, elbil och en elektrisk gräsklippare från AL-KO såklart!
 
2,5 timme
Lägre vikt - Otroligt mycket enklare att klippa en kuperad tomt!
 
Svar X
Är så trött på vår sladddrivna där jag hela tiden håller på att köra av sladden. En sladdlös som ändå går på el vore nirvana!
 
MrPlow
Svar X

Även om det just idag hade varit bättre med en snöslunga så kommer väl våren på riktigt snart? Det blir vår första sommar i huset och någon gräsklippare har vi inte!
image.jpg
 
X 2,5 timmar.

Denna gräsklippare är inte tänkt till mig utan min mormor skulle få använda denna på sommarstugan där hon spenderar hela sommaren på.

Har där i nu läget 2 st klippare som båda är redo för tippen och inte alls är så lämplig för henne att använda.
Det jag vill komma undan för henne är både behovet av bensin (7 mil till närmsta mack), ljudet av en högljudd motor, tung maskin att dra runt men framförallt slippa behöva dra i start kabeln för att rycka i gång bensin motorn.

I dags läget kan inte hon klippa gräset alls utan det får så tills hon får besök.
Jag vill ge henne åter känslan av frihet och inte behöva vara beroende av andra.
 
Svar: X

Jag har ca 250kvm gräs och idag en ganska stor motorklippare, den känns ofta onödig att starta för den hinner knappt bli varm innan man klippt klart.
 
Svar: X
Motivering:
Att känna doften av nyklippt gräs
Och inte upprepa makens fadäs
 
Att när halva mattan var kvar
Klipparen genom sladden skar.

Trevlig sommar
Önskar Charlotta
 
Svar x

Då vi har en batteriklippare men som tyvärr håller på att gå sönder hade vi gärna fått en ny. Men med föräldrarpeng så blir det inte mycket över till extra lyx. Känns bra att kunna klippa utan lukt, oljud och sladd så dottern kan vara ute samtidigt.
 
SVAR: X

Har fått sälja av snöslunga och det mesta i bensindrivna maskiner då jag upptäckt att min migrän kommer som ett brev på posten av den intensiva bensinavgasdoften.
Har letat efter en batteriklippare men inte vågat slå till pga kostnad hittills. Vill så otroligt mycket gärna vinna! :)
 
X
Jag bor i ett 1800 talshus där jag källsorterar och komposterar. Har börjat handla ekologiskt i den utsträckning det finns varor. Vad kan då vara ett bättre led i miljötänket än en batteridriven gräsklippare.
 
X
Jag bor i ett 1800 talshus där jag källsorterar och komposterar. Jag köper ekologisk mat i den utsträckning det finns att tillgå. Vad kan vara bättre i ledet miljötänk än en batteridriven gräsklippare?!
 
2,5 h (d.v.s. X) och min motivering är att jag vill vara snäll mot naturen i dubbel mening: batteridrift laddat hos mig med vindkraftsproducerad el i ledningarna, ger naturen mer lugn och ro än vad fossil energi påverkar oss alla och en möjlighet att återhämta sig från den uppvärmning som nu sker. Tack för att det finns industrier som tänker miljövänligt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.