I
Syns hos mig också men fungerar ej. Version 0.9.7
 
Videonisse skrev:
Får inte upp Bevakningar på menyn på min iPhone, se bild. Borde den finnas med?
[bild]
Nu har vi uppdaterat mobilsajten lite grand.

1) Vi har lagt till "Boräntor", "Månadens arkitektritade", "Svarta listan", "Forum A-Ö", "Bevakningar", "Obesvarat" och "Oläst" i menyn så att de är lättare att komma åt i mobilen. Så här ser det ut:

uppdaterad_mobilmeny.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2) På begäran har vi också fixat så att man som inloggad alltid kommer till "Första olästa" inlägget. Tidigare var man tvungen att själv gå in under Inställningar och göra detta val (vilket inte alla orkade göra). Gäster kommer däremot alltid till "Sista inlägget".

3) Sist har vi fixat så att man alltid ser det senaste inlägget i alla trådlistor. Tidigare såg man ibland första inlägget och ibland sista inlägget i trådlistorna. Det blir mer konsekvent och uppdaterat nu när man hoppas mellan listorna.

Hoppas ni gillar.
 
  • Gilla
iwe och 2 till
  • Laddar…
Flikraden med "Senaste", "Bevakningar", "Deltagit", "Kategorier" rör sig numera upp och ner när man scrollar. Jag föredrar att den ligger stilla i ovankanten så att man enkelt kan trycka på t ex "Senaste" igen.
 
hsd
inte på min samsung
 
-RB- skrev:
Flikraden med "Senaste", "Bevakningar", "Deltagit", "Kategorier" rör sig numera upp och ner när man scrollar. Jag föredrar att den ligger stilla i ovankanten så att man enkelt kan trycka på t ex "Senaste" igen.
Funkar fint för mig också. Vilken mobiltelefon och webbläsare använder du?

På vilken sida menar du?
 
Redigerat:
Ahh.. Nu tror jag att jag förstår hur du menar.

Tidigare blev "Senaste", "Bevakningar", "Deltagit", "Kategorier" (eller "Senaste", "Kategorier", "Logga in") i forumet i mobilsajten sticky när man passerade "submenyn". Sidan hoppade till lite grand när man scrollade sig förbi sidan och man kunde bara klicka på dessa länkar högst upp när man scrollat sig ner en bit.

Nu har vi istället gjort den översta navigeringen sticky på alla sidor så att man alltid kommer åt alla sidor oavsett om man är inne i forumet eller ej. Genom att klicka på "Forum" så kommer du till "Senaste" och vi slipper "hoppet" som jag nämnde tidigare.

Jag tycker denna lösning är mycket bättre än tidigare men det kräver som sagt att man vet att "Forum"-länken leder till "Senaste inläggen".
 
Per Eskilsson skrev:
Genom att klicka på "Forum" så kommer du till "Senaste" och vi slipper "hoppet" som jag nämnde tidigare.
Ah, men då är jag nöjd och glad i alla fall. :)
 
Om du är nöjd så är jag nöjd. :)
 
hsd
hsd skrev:
inte på min samsung
Nu är den framme när jag står i listan men från tråd finns inte listen, måste backa tillbak =krångel
 
Direktlänken till "Senaste" finns numera på alla sidor via "Forum". Länkar till "Bevakningar". "Deltagit", "Obesvarat", "Oläst" och "Kategorier" med mera finner du under "Meny"-knappen.
 
Har iPhone. Märkt att backa knappen nere finns inte vilket är mkt störande. Sen när man tryckt forum så kommer man till de senaste. Kollar igenom igen då jag nu ser att den finns när jag skriver här.
 
Ja, det var enklare att navigera förut när bakåtknappen alltid syntes i iOS. Men så som det är nu har det varit sedan iOS 7 som kom i september 2013.
 
hsd
Per Eskilsson skrev:
Direktlänken till "Senaste" finns numera på alla sidor via "Forum". Länkar till "Bevakningar". "Deltagit", "Obesvarat", "Oläst" och "Kategorier" med mera finner du under "Meny"-knappen.
den vägen tar för lång tid....
tidigare fans menylisten överst: senaste,bevakningar ,deltagit , kategorier; även i trådarna
överhuvud taget går mobilsidan långsamt särskilt jämfört med tapatalk;)
 
Redigerat:
Det enda som tar marginellt längre tid är att komma till bevakningar och deltagit.
Att komma till senaste tar lika lång tid oavsett om du klickar på Senaste eller Forum.
 
hsd
Då har Du en snabbare telefon/uppkoppling, om Du tycker att det är marginellt :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.