Mikael_L
Idag har jag beskärt äppelträdet, detta blev dagens "skörd" ;)
beskarning.jpg
Ja, jag var lite feg.:) Men så planterades det i fjol och jag har läst på att trädet kan gärna få rota sig ordentligt på sin nya plats 1-2 år innan man går på det första gången.
Och så får jag kanske lite bättre överblick hur de olika grenarna växer om jag låter det stå i sommar också.


Sen har jag äntligen kommit igång med att sätta upp mina Nordlux lysrörsarmaturer från Bauhaus i garaget, de har legat på lagring i några år nu. Hoppas det var en fin årgång det där, 2012 eller vad det nu var.
Nu byts de gamla skitarmaturerna från Jula (jag har bara satt upp två helt "tillfälligt") ut mot andra skitarmaturer, men aningens bättre skit, från Nordlux.

Och jag ville dra femledare för att i ev framtid kunna lattja med uppdelad tändning och ev använda en ledare för lite extra uttag antingen uppe i taket eller "på andra sidan" i garaget.
Och då var det EXK 5g1,5 som jag hade till hands. Och såhär efteråt kan jag konstatera att det var ju helt fel kabelval. OK, den fula kabeldragningen matchar väl det fula taket bra, men det blir ju inte roligare med två fel isf för bara ett. :(

Men det är kul att se hur de nya med elektroniska drivdon tänder på direkten, helt utan ett endaste litet blink. Det är jag iaf nöjd med.
lysror-garage.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Y
Jag och traktorn var ute och städa på gården såpass tidigt så en bekant inte trodde det var jag som var ute.
- Samlad upp allt spillvirke och lade på tre lastpallar med höga kragar. Förberett för den dagen grannen behöver något att elda med.

Sedan snickrade jag upp en halv vägg på en byggnad som saknat vägg i typ 2 år.

- Men då började det gå sämre. Spiklådan föll upp och ned två gånger. nyköpta vattenpasset föll på stenar och fick skada. Tappade spik. Spik böjde sig. Tappade virke så det blev skador. osv. Anar att några grannar lär ha hört mig svära några gånger. Jag vet att en såg mig när jag blev förbannad och slog å slet bort dom senast uppspikade brädorna iaf. *pinsamt*
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
D09
Städat på tomten, grävt några hål och stoppat stenblock i dom.. Ska försöks hänga på grindar i framtiden men behöver svetsa lite först :)

Tömt komposten men var inte helt nöjd över kvalitén på jorden.. Förra om image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
gången var bättre :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Idag har jag beskärt äppelträdet, detta blev dagens "skörd" ;)
[bild]
Ja, jag var lite feg.:) Men så planterades det i fjol och jag har läst på att trädet kan gärna få rota sig ordentligt på sin nya plats 1-2 år innan man går på det första gången.
Och så får jag kanske lite bättre överblick hur de olika grenarna växer om jag låter det stå i sommar också.
Jag har hittils iår kört bort fyra kubik sånadär pinnar, fast från pilhäcken.....men nu är det klart.
 
D09 skrev:
Städat på tomten, grävt några hål och stoppat stenblock i dom.. Ska försöks hänga på grindar i framtiden men behöver svetsa lite först :)

Tömt komposten men var inte helt nöjd över kvalitén på jorden.. Förra om[bild]gången var bättre :)
En lågoddsgissning: Du längtar efter att grillsäsongen skall börja ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
När slutade den? ;)
 
  • Gilla
fgo och 5 till
  • Laddar…
Grillsäsongen slutade i nov och började igår för oss. Då blev de baconlindad kycklingfilé på grillen ;). Och öl med ölkorv :)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Vi grillade och satt ute på altanen och åt lunch idag. Var så varmt att jag övervägde att hämta parasollet!
 
Huggit ved jag fått från en granne, tvättat växthuset invändigt och bilen utvändigt.
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
Jag har hittils iår kört bort fyra kubik sånadär pinnar, fast från pilhäcken.....men nu är det klart.
Ja planterar man något av "salix", så får man stå sitt kast sen, ...varje år ... :D :cool:
 
Kör det säkra före det osäkra.
Scampi Fritti idag, jättelätt när man lärt sig, med lite frysta räkor som grund :)

Födelsedag idag, 69 år :) slå det ni :cool:
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Kör det säkra före det osäkra.
Scampi Fritti idag, jättelätt när man lärt sig, med lite frysta räkor som grund :)

Födelsedag idag, 69 år :) slå det ni :cool:
Grattis ! Hur känn det att vara 25 185 dagar gammal?;)

Med vänlig hälsning, fremax
 
Mikael_L skrev:
Ja planterar man något av "salix", så får man stå sitt kast sen, ...varje år ... :D :cool:
Gammal Blandaren-vits (tror jag):

Snälla herrn, köp björkris och Sälg!

Herrn: Vem faen skulle jag sälja det till?
 
Katten på råttan och råttan på repet....
Behöver röja vinden eftersom det blivit mögelskador där pga felaktiv ventilation i badrummet, vindsluckan har fått ta emot all fukt.
För att grejerna som kan/ska sparas ska få plats tills vinden är sanerad, taket utbytt (40 år gammalt galvat plåttak ska bytas mot solceller och falsad Plannja Trend tänkte jag) behöver alla övriga förrådsutrymmen rensas, och för att komma åt att göra det behöver resten av huset hållas städat. Suck.
 
fremax skrev:
Grattis ! Hur känn det att vara 25 185 dagar gammal?;)

Med vänlig hälsning, fremax
Oj, är det så många dagar? Men man tar en dag i sänder :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.