Hej,

Idéer på vad man in göra för att göra ett sånt här hus snyggare? Både vad gäller fasad och tak?! Är det ens möjligt? :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Haha. Roligt. I värsta fall kan man ju alltid riva det. Ett valmat tak skulle se bättre ut.
 
ALLT, skulle se batter ut. :D
 
Ändra åsikt. Det där var ju riktigt läckert! Har inte sett något liknande med lutningen på kanten. Kanske en modern glaskub (uterum/ljusinsläpp) på taket? Det här huset ser ju rätt modernt ut trots att det verkar vara 70-tal.
 
  • Gilla
Ramy Ghanem
  • Laddar…
pelpet skrev:
Ändra åsikt. Det där var ju riktigt läckert! Har inte sett något liknande med lutningen på kanten. Kanske en modern glaskub (uterum/ljusinsläpp) på taket? Det här huset ser ju rätt modernt ut trots att det verkar vara 70-tal.

Smaken är ju som baken... Jag tycker det är gräsligt. :)
 
När jag tänker efter är det ju faktiskt riktigt modernt. Huset jag sitter i just nu har ju lite vassare takvinkel. Dock är det ju ett trevånings företag med mörkgrå puts och takvinkeln av plåt där den tredje våningen byggdes på för ett år sen.
 
Riktigt snyggt ju! Om man inte gillar utseendet föreslår jag att man skaffar ett annat hus.
 
Gnagare i Bajenhöjden skrev:
Riktigt snyggt ju! Om man inte gillar utseendet föreslår jag att man skaffar ett annat hus.
Ja, det är ju en idé... men det var inte direkt det som var min fråga utan mer om det fanns något att göra åt det här. Det kommer ut väldigt lite hus där vi kan tänka oss att bo och i rätt storlek, så det är tyvärr inte så lätt att "skaffa" ett annat hus. Vi har ett annat hus idag som vi växer ur nu.

Och nej, inte snyggt. :)
 
madelenrisberg skrev:
Här är en favorit-tråd I forumet på ett hus som såg förjävligt ut (enligt mig) innan och som är sjukt fint nu efter:

[länk]
Ja det blev fint samtidigt som husets karaktär bibehölls vilket jag tror är viktigt. Så att putsa mexiteglet och byta färg på taket kan säkert bli bra. Vill man däremot helt ändra karaktär på huset och bygga ett klassiskt snedtak med tegel tror jag att man är fel ute.
 
  • Gilla
madde_r
  • Laddar…
Du skulle kunna plocka bort lådan/sargen och lägga plåttak som gick fram till kanten på husväggarna. Lite likt funkishus, men troligen får plåten gå lite ned på fasadsidorna på ditt hus.

Qvick-fix är att måla allt mörkbrunt i vitt eller ljus grå.
 
Det är bara plånboken som sätter stopp för vad man kan göra här. Sedan beror det förstås på vilket utseende man gillar. Det verkar vara en fin skogstomt så jag hade kört på en stil som passar tomten. Kika på nya enplanshus så får du lite inspiration. http://www.trivselhus.se/husmodeller/#filter=.type_enplan&sortBy=

Man skulle kunna höja taket i den vänstra delen (kök, vardagsrum?) och sätta in större glaspartiet med en uteplats på framsidan.

http://www.trivselhus.se/imagevault/publishedmedia/bxsxamknwthok426w9cy/A010.jpg
 
Två rejäla inglasningar som bygger vidare på husets moderna formspråk. Jag vet att det ser förjäkligt ut i paint men gör man en sådan här modell med transparans och tända ljus i skymningen så kommer det nog att se häftigt och effektfullt ut. Dessutom får ni två rymliga och häftiga rum.

hus.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Hej.

Varför inte lägga ett snyggt listtak (papptak), måla om fönstren och voilá det kanske gör underverk:)
 
Det är väl inget fel på huset?

Men den omgivande tomten är så intetsägande och tråkig att det inte finns något annat att titta på.

Dit med ett växthus, en grillkåta och en bastu samt en liten lekstuga eller ett hönshus så det blir lite liv.
Sen tittar ingen på huset längre :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.