Kan ju själv börja fylla på med tips på saker att tänka på.

Köp inte billigt byggmax golv...

Skulle få hjälp av en snickare att lägga in 60 kvm i vindslägenheten vi lyrkade väl få ut 4 kvm av de första 4 paketen. Resten är oanvändbart pga att det är så krokigt..
Riktigt jäkla leds, vet inte om jag får reklamera allt får se om ja ska riva upp det som är lagt eller hoppas på att nästa batch inte är lika dåligt:(
20150131_220308.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Deppigt, jag skulle satsa på att hitta ett golv som kanske kostar lite mer men som är läggbart...Byggmax är ju inte direkt kända för kvalitet. Tror att man kan finna bra material där så länga man själv kan stå och välja ut bräda för bräda men att köpa multipack, dvs utan att se alla delar så blir det nog en del släng. (o mao inte billigare i slutänden).

Kanske kan finna ngn kampanj om du inte har rabatter.
Vad kostade byggmax per kvm?
 
Väldigt många här på forumet som är nöjda med sitt Byggmax-golv som tillverkas av Barlinek. Använd sökfunktionen.
 
Har också läst bara bra om byggmax golv.
Lät ni förpackningarna ligga 2 dagar i rummet utan att packa upp dem innan?

Vad använder ni vita is-skrapan till?
 
Dom såg inte roliga ut! Verkar som dom har legat dåligt upplagda så dom har böjt sig
 
Dom har legat i nästan2v plant och rumstempererat så det borde inte va nått problem, men onekligen är det nått som är galet, hade allt golv sett ut så hade man inte fått sälja många förpackningar.

MVH/

Lutte skrev:
Dom såg inte roliga ut! Verkar som dom har legat dåligt upplagda så dom har böjt sig
 
Nu ligger ett kärch golv från Karl Hedin och väntar på att få bli lagt.
Byggmax ska höra av sig under veckan och jag har haft kontakt med tillverkaren som beklagade det och skötte sig proffesionellt så vi får se vad som händer.

Ett till tips som man verkligen bör ta fasta på är att ta en sak i taget...
Självklart tänkte jag och 2 dagar senare har man varit o pillat på varenda ställe..

Har fått typ tennisarmbåge av allt bärande och rivande så nu har jag lämnat vindslägenheten för att pilla på alla andra ställen;) 20150203_120922.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Tycker du inte att ett plankgolv passar bättre i ett gammalt hus än parkett?
 
Mjo kanske men lägenheten som ska hyras ut kommer bli mer "modern" då hyresgästen inte är speciellt intresserad av kulturhistoria och byggnadsvård:)
Resten av huset har i princip uteslutande furugolv.


dengroth skrev:
Tycker du inte att ett plankgolv passar bättre i ett gammalt hus än parkett?
 
Hej!

Kul med. renovering på Frösön.Blir nyfiken på var då jag själv bor i valla.

//Mathias
 
Hej.
Jag skulle råda att ta det lugnt i början och inte göra förhastade åtgärder som man sen ångrar och kanske svårt att göra ogjorda.
Ta kontakt ned hantverkare o konsulter som KAN gamla hus och vad dom mår bäst av. Det finns nätverk med företag inom detta tex. Byggnadsvård Qvarnarp (byggnadsvardqvarnarp.se)
 
Det hade varit väldigt intressant med lite bilder på hur huset ser ut. Lycka till med ditt projekt :)
 
  • Gilla
oliva och 1 till
  • Laddar…
Byggmax ringde och erbjöd mig 400 spänn i kompensation. Skit pengar kan jag tycka men ändå bra att dom erkänner reklamationen och iallafall försöker..

Har legat flunsasjuk snart 2 veckor.
Ett tips är att inte bli det när man har 10000 bollar i luften. Shit vad mkt dåliga tankar som kommer:(

Men vi har iaf rivit ur gamla oljepannan vvb etc o fått in en ny värmepump Som förhoppningsvis går igång inom en vecka:)

Har kommit överens med en grundfirma så jag ska asap riva entréer och altan så dom kommer år att gräva.
Vi kommer gjuta om en vägg och fundamentet till altan. Samt några golv i källaren.

Ska bli så jäkla skönt när de e klart. Sen är det "bara" taket kvar:D

Ja förutom den pågående lägenhetsrenoveringen, den mögelskadade väggen i trappuppgången och alla ytskikt. El, badrum mm då alltså;)
 
Redigerat:
Kan även tillägga att Makita verktygen är värda sin vikt i guld:)
Gör det så jäkla mkt roligare att jobba för en amatör.
Tyvärr gör dom en inte friskare:(
 
Du lägger väl nytt alternativt förbereder för nytt avlopp när du ändå håller på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.