Jag är en pilsner urquell fantast, det finns inget bättre öl.
 
  • Gilla
pelpet
  • Laddar…
Jag är, tyvärr, en så kallad supersmakare, och dricker därför, tyvärr, inte öl. Tragiskt, men sant.
Tacka vet jag rom och cola :)
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
ja rom och cola tackar inte jag heller nej till:p
 
O
Oj herregud det var ingen liten öl det! 5 liter haha :D Den måste man ju testa!
 
S
krilleman_215 skrev:
[länk]

Spännande läsning... Vem "visar upp sitt öl" i första inläggetpå beersweden?

Jo, jag bidrar med trafik till just denna tråd. Ja, absolut, men jag anser att TS redan "slagit första slaget" och det är OK med länkar till Morbergs öl...

Dock så känns det lite som "någon" försöker göra för mycket PR för denna lager...

Suspekt!
tyvärr är ju ölen och vinerna inte värst bra heller
 
Härligt med öltråd! Den här borde vi skriva mer i, jag behöver alla tips jag kan få. Den där öltunnan har jag inte sett på något Systembolag ännu.
 
Jag kan verkligen inte med alla dessa ipa apa å allt va dom heter, tacka vet jag en ljus lager eller en Guinness :)
Electric nurse är väl den enda som jag tycker är ok rent av god
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Det ska vara hembryggt :)
20140615_183705.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
thomasx skrev:
Jag är, tyvärr, en så kallad supersmakare, och dricker därför, tyvärr, inte öl. Tragiskt, men sant.
Tacka vet jag rom och cola :)
Rom & Cola är nästan äckligt, MEN lägg till lime och ordentligt med is så får du en fantastisk drink i din Cuba Libre. Frågan är vilken rom du föredrar? Och hur mörk skall den vara?
 
Jag har några gånger pratat med ägaren till ett lokalt ölbryggeri här i krokarna. På några av tillställningarna där både han och jag varit bjudna till har han haft med sig ett ölfat med tappkran å kolsyreflaska.

Man kan driva en tappkran med tryckluft om man vill, men då måste ölfatet tömmas på några (<5) timmar, annars blir ölen dålig. Kolsyran i själva ölen bildas vid tillverkningen, den tillsätts aldrig vid tappningen.

Två av ölsorterna som han har är "alla tiders" & "ljuva livets". Det går att boka studiebesök/ölprovning på bryggeriet.

Här är en artikel som listar ölfestivaler som går av stapeln i år http://www.expressen.se/allt-om-resor/ol--9-festivaler-du-inte-far-missa-under-2015/
 
Den där typen av fat som visas har väl en inbyggd kolsyrepatron som trycker ut ölen så att den inte blir avslagen?

Easykeg heter ett märke, bara att googla på så ser man hur det fungerar.
 
Jag köpte en gång en tysk weiss bier i en sådan behållare . Det smakade lite gran :)
 
Här blir det väl som oftast vanligt Lageröl, men när man vill spetsa till det så någon Pale -oftast från Brew Dog då de har en del att välja på. Även innis&gunn hör till favoriterna..

Är dock dåligt påläst vad gäller öl, fast det kommer bli en mycket trevlig tråd -det är jag säker på!
 
På senaste tiden har jag fastnat för ofiltrerat färsköl. På något sätt känns det nyttigare, ungefär som då man dricker juice med fruktkött. Mitt tips inför helgen är Falcon Raw, som jag tror ingår i standardsortimentet och är rimligt prissatt. Har man mer pengar och tid kan man beställa hem ett halvdussin delikata Kellerbier från Nya Carnegiebryggeriet i Stockholm. Stockholmarna kan handla lokalt.

626917.JPG

896008.JPG
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.