under_construction skrev:
Rev upp plastmattan med tillhörande spånskivor i köket och ett sovrum. Målade sovrumsgolvet...

Först river du upp spånskivorna, och sedan målar du dem?
Bra jobbat :)
 
U
Nä, jag målade undergolvet.
Spånskivorna ligger på garageuppfarten och suger åt sig vatten så att de ska bli ännu tyngre innan jag kör dem till tippen...
 
  • Gilla
xdigger och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Den dagen jag vågar skriva listor till min sambo..... :eek:
Oj vad jag känner igen mig!!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Var skall du nu tillbringa dagarna när du får all info remote?
Han måste väl gå på toa ibland?
 
Ramnemark skrev:
Jag får bara förtydliga. Mina listor = kul
Sambos listor = Mindre kul *host*
:)
haha.. :eek: det är nog så min make ser på saken också..
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Jag skulle leka vitvarureparatör som det stod på en av sambons listor. Det kommer inget vatten ur kylskåpet. Innan man öppnar och kollar en massa filter bör man ju vrida av vattnet. Jag prövade detta och vred av ventilen istället.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så nu är denna alla hjärtans dag nästan förstörd :/
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Felet på kylskåpet är hittat iallafall. Termostaten har ballat ut och då har vattentanken fryst och sprängt diverse rör till vattenmaskinen. Det i kombination med att jag tog sönder ventilen till vattnet i skåpet gör nu att vi kan inte stänga av vattnet in till kylskåpet. Nu när tanken tinat kommer kylskåpet vilja ha in mer vatten, de vattnet kommer läcka ut i kylskåpet. Därför kan vi inte starta kylskåpet. Summa sumarum: Inget kylskåp denna helgen :thumbdown:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Otur Ramnemark!

Vårt kylskåpsvatten funkar u.a.
De andra godsakerna är också säkra :) P1000524 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



(Mitt förhållningssätt är alltså oftast att hålla tekniknivån så låg som möjligt)
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Jag får skylla på att det var förra ägaren som köpte de. På 2 år har de gått sönder 2 gånger. Jag kommer aldrig köpa ett kylskåp med vatten/kolsyremaskin (om jag inte blir ekonomiskt oberoende). Sambon använder den hela tiden men för ett par tusen får man väldigt mycket kolsyrat vatten på flaska. Ismaskinen använder jag däremot, och den funkar utan problem. Hade jag vridit av den vattenkranen istället hade vi haft ett kylskåp nu och kunnat lösa problemet i veckan. Hade de varit lätt att vara husägare hade väll alla varit det :|
 
...du kan ju flytta det blåa vredet från den ena ventilen till den andra....
 
Som tur kom svärfar över och visade hur man stängde den med skruvmejsel. Just VVS har jag ingen aning om. Nu står kylskåpet och tinar så får vi se om de läcker som ett såll när vi kopplar in de. Man borde kunna köpa såna blå vred och skruva dit ett nytt?
 
Krilleman
Visst kan man det. Dock ser det ut som du har gamla varianten utan "ribborna" på sidan. Går det verkligen att leva med två olika vred på två ballofixer bredvid varandra?!

Vredet har iaf RSK 8542605 och saluförs bla av Bynor, här men den butiken verkar ha tillfälligt underhåll just nu.

För visst står det buelco armatur på din disiga bild?!

0416401016-hemS.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för hjälpen :)
Det står beulco på dem och de ser ut så här på baksidan
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kvalitén på bilderna beror på att min IPhone 5 inte gillade att köras i tvättmaskinen :wow:
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Slipat, spacklat och slipat taket inne i garaget en gång till... Halva taket kvar att slipa och sedan spackla på några punkter där jag missat lite sedan är det dags att börja måla!!! Tjoho!
Men först ska vi imorgon sätta glasfiberväv på väggarna så jag slipper paja väggarna när jag stöter i dem :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.