Vad kostar det att bygga garage? Här går vi igenom olika sätt att bygga garage och ger exempel på vad de olika varianterna kan kosta.

Du kan läsa artikeln här: Kostnad bygga garage
 
E
Skrivet av: FixarFarsan.se

Viktigt att tänka efter vad garaget kommer användas till innan man sätter måtten. En stor familj fyller lätt ett tvåbilsgarage med cyklar, barnvagnar och annat om man inte har förråd för såna prylar..
 
E
Skrivet av: Börje

Bra artikel! Bra input från flera olika typer av leverantörer samt att ni (äntligen) nyttjar erfarnheten från alla duktiga byggahusmedlemmar!
 
E
Skrivet av: 348000

348000 fick vi i uppgift från fiskarhedenvillan att ett oisolerat garage på 61kvm kostar...
 
G
Sen när blev priset för en snickare så högt. Är byggahus verkligen på konsumenternas sida? En vanlig snickare för mig ligger snarare på ca 200 kr/h.
 
G
Välkommen till verkligheten, efter rot ligger snickaren på ca 200.
 
G
Får man verkligen rot på garage?
 
G
Man får inte rot på fristående garage, men om du bygger ihop det med huset får du rot. Det är inte ovanligt att få betala 500kr/h för en snickare innan rot. Jag bor i Linköping, priser kan skilja sig vart i landet man bor.
 
G
Varför tjänar en hantverkare mer än en akademiker? Något är snett i Sverige när roten används av hantverkaren som en bonus.
 
T
Har själv byggt ett garage med carport. 60 kvm garage och 20 kvm carport. Vatte och avlopp indraget. 190 mm isolering i tak och väggar. Gjuten platta i garage. Betongpannor på taket. 1 isolerad dörr 3 fönster och en fjärrstyrd port. Hamnade på ca 250 000 och dår har jag gjort allt själv.
 
G
Hej Tabergstrollet.

Du har byggt ditt garage själv, kan du ge mig tips? Vi har byggt ett garage som tyvärr är oisolerat. Den ena väggen är en brandvägg. Vi tänkte isolera väggar och tak. Idag ser man reglar och den vita "duken" i garaget. Hur gör vi och vad använder vi för material?
 
G
Timpenningen på 500 är inte lön, det är till företaget som ska betala bil, försökring arb. Givavgift, skatt lön kläder, verktyg m.m
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
G
det finns många som bygger bra och billigt men i slutet hamnar man i minst 200 tkr på 50kvm
 
Är det någon som har erfarenhet och bilder på garage med terasstak. Vi ska bygga hus i höst och funderar på att bygga ett garage med altantak på för då får vi en jättefin utsikt. Skulle vilja få hjälp med ideér och tips.
Tack!
Sofia
 
A
Låter väldigt billigt då de offerter jag fått in ligger på 450 000kr för ett 40 kvadrat enkelgarage med ett isolerat rum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.