M
blocket-page-001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

blocket-page-002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
[video=youtube;uaX4s3RyVak]https://www.youtube.com/watch?v=uaX4s3RyVak[/video]
[video=youtube;2MN1vXO5JeI]https://www.youtube.com/watch?v=2MN1vXO5JeI[/video]
 
vart-e-moppen.jpg

Hmm vart var det jag ställde purtipeden nu då.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Gott betyg åt lokalbefolkningen att en motorscykel kan bli stående så länge utan att så mycket som baklyktan stjäls...
 
  • Gilla
erik5678
  • Laddar…
M
wrong.jpg
 
  • Gilla
Real7 och 2 till
  • Laddar…
Vem faan har ritat av mig??? :D:D
 
M
Coverly-cell-phone-addiction.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Om man har svårt att räkna kan man alltid glädja sig åt att det kunde varit värre....
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Jag vet inte hur strikta forumreglerna är för sexuella bilder, men denna borde klara sig va?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luddis_1 och 7 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Om man har svårt att räkna kan man alltid glädja sig åt att det kunde varit värre....
[bild]
Fast faktum är ju att vi i sverige också säger 9*10+7, ni-tio-sju
Och danskarna säger inte som det står, de utelämnar helt tjugo, de säger 7+1/2+5, nämligen sju och halv-fems, tjugo är underförstått ;)
 
  • Gilla
Trappa
  • Laddar…
Det vet jag. Fransmännen säger egentligen 4x20+17 men 17 uttalas 10+7(dis-set). Norrmännen uttalar 999: Niohundra-nio-och-nittio

P.S kan räkna men inte stava på franska :)
 
Dansken räknar i snejser. 1 snejs =20. Fems skulle då bli 100 (dvs 5x20). Säger man halv framför så ska man ta bort en halv snejs, dvs 10. Av den anledningen blir halvfems 90 (dvs 5x20-10). Halvtreds 50, tres 60, halvfjerds 70, firs 80.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Ett tillägg då, exemplet i bilden ovan är då fel egentligen men matematiken stämmer. Om vi räknar ut vad det står så är det 7+4,5x20 vilket mycket riktigt blir 97. Men egentligen borde formeln skrivas 7+(5x20)-(20/2).
 
Herregud. Danskar ska inte bara prata grötigt, dom ska räkna grötigt också!

Min äldsta syster är gift med en italienare. Han har tidigare sagt att om hon hade varit danska så hade det aldrig blivit något, för han hade aldrig lärt sig att prata danska! :D

//Patrik
 
Det du skriver stämmer. Men jag har inte gjort bilden och orkar inte redigera den för att den ska vara 100% korrekt. Den är rolig iallafall :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.