Jag såg i sydsvenskan att någon försökte starta 'the shed' i malmö. Försöka hyra en stor källarlokal för snickeri och andra projekt. Det skulle drivas som en ideell förening. Tydligen finns samma koncept i hans hemland Australien. Då hette det dock the man shed och som namnet antyder var bara män välkomna, men han valde att försvenska det och göra det mer inkluderande.
 
Kolla in de här: http://stpln.se/projekt/fabriken/ vet dock inte vilka maskiner de har. Får nog höra med dem, men för 300kr i månaden så är de prisvärt om de finns ett gäng maskiner.
//Tobben
 
  • Gilla
TräNa
  • Laddar…
Jo.. jag har hängt på STPL (och varit medlem under en period). Laserskäraren är grym.
 
Hek, hur är deras maskinpark för snickeri?
 
Intressant, tyvärr hinner jag inte med det jag vill/bör göra i mitt eget garage/snickeri...
 
Snickeridelen är inte jättestor. Du kan ju åka förbi på torsdagar när dom har öppet lab och kika.
Torsdag: kl.18.00-22.00 (öppetlab)
 
  • Gilla
TräNa
  • Laddar…
Ledsen att väcka en gammal tråd. Men har börjat intressera mig för snickeri nyligen och har samma problem som alla andra i denna tråd tror jag. Brist på utrymme och maskiner. Finns det någon grupp som är igång eller är det värt att göra ett nytt försök i att starta igång något?
 
  • Gilla
d-o och 1 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Du har väl inte missat detta:
[länk]
Visserligen inte en kontinuerlig grupp med regelbundna träffar men ett tillfälle är ju alltid bättre än inget. Bara det att få möjlighet att snickar-snacka lite med likasinnade är ju fantastiskt trevligt. :)
Intressant tack för tipset!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.