Hej!
Vi är på jakt efter kakel i samma mått som i köket på bilderna.
Är det någon som vet var man kan hitta liknande kakel, min gissning är att måtten är ca 10x15.
Tacksam för alla tips!
 
Daniel 01 skrev:
Hej!
Vi är på jakt efter kakel i samma mått som i köket på bilderna.
Är det någon som vet var man kan hitta liknande kakel, min gissning är att måtten är ca 10x15.
Tacksam för alla tips!
Jag tycker det ser ut som ett sådant där standard-lant-kakel .. själv är jag allergisk mot dem. Du hittar dem i varje kakelbutik. Höganäs har tex den här varianten: http://www.cchoganas.se/sortiment/biselado/
 
Men jösses! Man kanske skulle ta och bli inredningsarkitekt, det verkar ju inte särskilt svårt! Själv tycker jag det blir för mycket när jag målar tre av fyra väggar vita i ETT rum... Var är stilen, var är personligheten, och var kryper man upp i med en god bok en ruggig höstkväll? Tänder man ett stearinljus där, så blir det förmodligen inte mysigt... utan vitt! Ja, ja, smaken är ju som sagt som baken, och om mina nyfixade väggar blir ofräscha för att dom inte är vita så må det vara hänt...
 
  • Gilla
Tobbe87
  • Laddar…
Tänder du ett stearinljus i ett vitt rum blir det gult
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
A
Tycker det är en bra ide att lägga ihop sociala ytor och skilja dem från sovrummen. Viktigt dock med ventilation i köket, ser ut som en kolfilterfläkt idag? Kan va helt ok, men det skulle va intressant att se ett protokoll från en OVK utförd efter renoveringen.
 
AspenAspen skrev:
Tycker det är en bra ide att lägga ihop sociala ytor och skilja dem från sovrummen. Viktigt dock med ventilation i köket, ser ut som en kolfilterfläkt idag? Kan va helt ok, men det skulle va intressant att se ett protokoll från en OVK utförd efter renoveringen.
Mest sannolikt är ju att huset har självdrag och ingen mekanisk ventilation med tanke på byggåret. Därmed bör inte flödena ha försämrats, snarare tvärtom.
 
O
Gäsp vad tråkigt.
När ska vi få se mer av personliga hem, eller varför inte fler hem där inte banken äger allt för totalkostnaden är så hög.
Jag är dödens trött på allt allt ska rivas ut och nytt ska in precis hela tiden. Plus att allt ser likadant ut.
 
Bara för att inredningen inte går i en massa olika färger så betyder ju inte det att det inte är personligt. Bara för att väggarna och kök är mestadels vita så betyder ju inte det att alla har samma smak. Sen förstår jag inte vad hemmets kostnad har att göra med huruvida något är personligt inrett eller ej.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Falkn - menar du att lägenheten och möblemanget känns personligt och mysigt? Du för ett teoretisk resonemang, men det stämmer inte här. Håller med om att den är dödstrist.
 
falkn skrev:
Sen förstår jag inte vad hemmets kostnad har att göra med huruvida något är personligt inrett eller ej.
*host* avundsjuka *host*
 
G
Första reflektionen jag hade var "får man inte mer i Stockholm för 14,5 miljoner kr". köksön passar bara för ben amputerade och då har dom presumtiva köparna minskat radikalt, i alla fall dom som tar sig dit för egen maskin. Ingen duschvägg i duschen ? duschar dom inte, risken ökar betydligt för fuktskador. Annars kan jag tycka att det är en ganska stilfull lägenhet, om än väldig tråkig, som tur är är den här trenden med vitt överallt på väg bort.....saknad av ingen
 
gäst skrev:
Första reflektionen jag hade var "får man inte mer i Stockholm för 14,5 miljoner kr". köksön passar bara för ben amputerade och då har dom presumtiva köparna minskat radikalt, i alla fall dom som tar sig dit för egen maskin. Ingen duschvägg i duschen ? duschar dom inte, risken ökar betydligt för fuktskador. Annars kan jag tycka att det är en ganska stilfull lägenhet, om än väldig tråkig, som tur är är den här trenden med vitt överallt på väg bort.....saknad av ingen
De där grejerna påverkar nog priset med några tusenlappar hit eller dit, det som kostar 14,5 miljoner är antal kvadrat, dubbla balkonger, takhöjd och ålder/orginaldetaljer. Dock tycker jag inte läget är värt det kvadratmeterpriset, men, men
 
Det är väl också så att vi som rör oss i detta forum inte är rätt målgrupp. Vi kanske föredrar att lägga millarna på en gammal herrgård som vi kan pyssla i ordning som vi vill ha den, i stället för ett färdigt koncept som är så dyrt så att vi inte har råd att göra något åt det. För en stressad 08:a mitt i karriären är det kanske bra med något nytt och "modernt" som snabbt kan få lite färg med hjälp av möbler och annat... Det finns ju de som knappt har tid att mysa om man säger ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
elpaco skrev:
Falkn - menar du att lägenheten och möblemanget känns personligt och mysigt? Du för ett teoretisk resonemang, men det stämmer inte här. Håller med om att den är dödstrist.
Det du inte verkar greppa är ju att personligt är ju olika för alla, därav ordet. Detsamma gäller ju i stor utsträckning ordet mysigt. Det som du kallar mysigt kanske någon annan inte upplever som mysigt då de tycker det känns trångt eller stökigt. Det som andra upplever som mysigt kanske du tycker är för stelt. Vad är ett personligt möblemang för dig? Alla möbler är ju knappast köpta på samma ställe av samma tillverkare så där finns säkert mycket övervägande bakom dem, även om jag personligen inte tycker om stilen. Vissa tycker att personligt är detsamma som gammalt, d.v.s. att man ska ta med sig samma fåtölj genom alla sina boenden. Vi som är yngre har ju inte hunnit samla på oss en massa möbler som man släpar med sig till alla hem oavsett huruvida de passar in eller ej som somliga tenderar att göra.
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Falken, jag förstår att vad som är "personligt" varierar från fall till fall, men med ditt resonemang kan ju lika gärna entrén till Ica vara personlig eller toaletten på mc donalds. Med den breda idén om ordets innebörd så får du gärna förklara för oss vad som kännetecknar en O-personlig smak, och hur aktuell lägenhet skiljer sig från det ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.