Jag tycke det är smart att måla vitt, så kan man variera med olika möbler istället. Lättare än att måla om :D
 
sysmali
Genom att det blir obekvämt att sitta vid köksön som saknar överhäng, så borde priset sänkas med 3-4 miljoner...
 
Mikael_L
sysmali skrev:
Genom att det blir obekvämt att sitta vid köksön som saknar överhäng, så borde priset sänkas med 3-4 miljoner...
Shit, jag måste alltså betala för att bli av med mitt hus ... :cool:
 
Intressant med kommentarerna. Och det jag reagerar på är priset…14,5 miljoner är ett löjligt pris. Bort med 10miljoner så börjar det likna något. De har blivit helt fartblinda i Stockholm!
 
78 tusen kvadraten är faktiskt lite sjukt med tanke på storleken och var i Stockholm den ligger.
 
Ö
Jag gillar de konstiga plattorna i duschen. Sådana skulle jag vilja ha. De känns smutståliga. Någon som vet vad dessa plattor heter?
 
"Genom att det blir obekvämt att sitta vid köksön som saknar överhäng, så borde priset sänkas med 3-4 miljoner..."

Min onkel hade en bar istället av en matbord i sin lila lägenhet. Glömmer aldrig hur obekvämt det var att sätta sig där och äta: ingen överhäng att tala om. Tror det ska vara minst 30 cm, hellre lite till.

14.5 miljoner låter alldeles för mycket, speciellt när man räkna all färg som behövs köpas för att skapa lite karaktär och atmosfär:)
 
Tja, det skulle inte göra ont att bo där.
Köket måste ju göras om såklart. Det skriker institution/sjukhus och ger synnerligen negativa vibbar. Likaså badrummets vit kranar går omedelbart bort. Det är väl en relikt från det svunna 80-talet, precis som vita tubsockar, och bör aldrig mer se dagens ljus.
De icke lackade riktiga trägolven är en lisa för själen, och fötterna.
Det blir plus i kanten, men å andra sidan 186 m2 i ett sekelskifteshus på Odengatan i Sthlm för >14 millar - kan det bli fel? Bortsett från prisvärdheten förstås. För >14 millar här i Skåne kan man nog få ett riktigt slott med tillhörande slottspark...
 
Ett riktigt slott med tillhörande slottspark: gärna!

Än så länge måste jag nöja mig med att läsa Gods & Gårdar varje månad. Vilken härlig tidning! Tur den finns hos biblioteken. Drömma får man väl?
 
Fattade ärligt inte alls vad som var spå nyskapande med detta objekt att det förtjänade plats (gratisreklam) :p
 
G
Jag tycker att lägenheten har blivit bättre, köket på rätt plats och för övrigt mycket bra layout. Att de fräschade upp allt får dem eloge för, inte många som byter gasledning, elledning med mera före försäljning. Jag tycker golvet blev fint, jag är inte alls förtjust i den sortens gamla parkettgolv annars. Genomtänkt helhet med stuckaturer kvar och nya "gamla" detaljer som dörrhandtag ... De hade tänkt till. Att de valde grått och svart till innebär inte att de är tråkiga eller försöker vara trendiga. Man kan helt enkelt gå o handla färgrikt från Indiska eller inreda precis i dem färgerna de nya ägare vill. Jag ser det som en vit duk i bästa kvalitet att måla på precis vilken stil man vill. Och tackar Marlene att ni lägger ner så mycket arbete för oss intresserade.
 
G
Jag tycker att lägenheten har blivit bättre, köket på rätt plats och för övrigt mycket bra layout. Att de fräschade upp allt får dem eloge för, inte många som byter gasledning, elledning med mera före försäljning. Jag tycker golvet blev fint, jag är inte alls förtjust i den sortens gamla parkettgolv annars. Genomtänkt helhet med stuckaturer kvar och nya "gamla" detaljer som dörrhandtag ... De hade tänkt till. Att de valde grått och svart till innebär inte att de är tråkiga eller försöker vara trendiga. Man kan helt enkelt gå o handla färgrikt från Indiska eller inreda precis i dem färgerna de nya ägare vill. Jag ser det som en vit duk i bästa kvalitet att måla på precis vilken stil man vill. Och tackar Marlene att ni lägger ner så mycket arbete för oss intresserade.
 
G
Så fruktansvärt omysigt. Jag skulle behöva helrenovera för att trivas. Planlösningen tycker jag däremot att de lyckats väldigt bra med.
 
Att måla allt vitt och sedan ha som "designidé" att handla lite färgglada kuddar på Indiska - det är bara larv. Visst, gillar du "ljust och fräscht" så kör vitt, men kalla dig inte för inredningsdesigner. Lägenheten är fint vårdad, men ack ack ack så supertråkig. Pinsamt. Badrummet ser ut som på jobbet. Läs lite Tricia Guild och våga på riktigt.
 
Blir säkert jätte fin när alla möblerna har plockas bort...
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.