Stylisten Lotta Agaton och arkitekten Fredrik Wallner säljer sin lägenhet, efter att ha byggt om den helt. Så här blev resultatet.

Du kan läsa artikeln här: Fredagsboendet: Lägenhet lyft av proffsen
 
Håller med ovan. Så här ser ju alla renoverade sekelskiftslägenheter ut i Malmö, säkerligen i Stockholm och Göteborg också. Köket var dock väldigt smakfullt, något inte alla lyckas med, men i övrigt inget speciellt och möbleringen och inredningen i övrigt känns inte speciellt genomtänkt.Sen gillar jag personligen inte när man vitlaserar fiskbensparketten då det fråntar den dess karaktär och döljer en del av mönstret.
 
G
Helt okey utom köket riktigt tråkigt institutionskök, går bort
 
Mikael_L
Ganska tråkig lägenhet.
Ja inte dåligt eller fult, men liksom stöpt i samma form som tusen andra lägenheter.

Ljussättningen på köksväggen var typ den enda spännande detaljen jag lade märke till.
 
Om man är stylist så borde man kanske ta ut svängarna lite mer än att låta allt vara i vitt. Det kan ju varenda människa göra....

Inte ens den obligatoriska skålen med citroner bryter av det sterilt vita.

Nä, gör om! :)
 
Redigerat:
G
Vit, vit, vit. Är dom färgblinda? Kan det blir ännu tråkigare?
 
A
Svaret: nej! Absolut noll karaktär & personlighet...
 
G
Marlene hade du väntat dig att de gamla gubbarna i snickarbyxor skulle gilla det här. ;)
 
Ska man sälja känns det dumt att måla i gälla färger som inte alla gillar, bättre med vitt så får nästa ägare sätta sin prägel
 
Håller jag med om, men man kunde ju kanske tagit ut svängarna med ljusgrått i allafall :)
 
Till och med mäklaren har de valt att passa in i färgschemat. :)
 
gäst skrev:
Marlene hade du väntat dig att de gamla gubbarna i snickarbyxor skulle gilla det här. ;)
På Bygghus har vi för det första både unga och gamla, män och kvinnor. För det andra tror jag helt enkelt att smaken är som baken. Tycker att det är uppfriskande att vi tycker olika.
 
Jag gillar att det är vitt (förutom golvet), men hade personligen valt andra möbler. Däremot ifrågasätter jag "total ombyggnad" då detta ändå får räknas till vanligheterna. Att man väljer att flytta köket är väl dock inte något alla gör, men man ser det titt som tätt. Ska själv på visning på en lägenhet på söndag där samma procedur har gjorts..
 
Är det inte så att många väljer att göra en total ombyggnad? Vad hade man mer kunnat göra menar du?
 
Mikael_L
Marlen Eskilsson skrev:
På Bygghus har vi för det första både unga och gamla, män och kvinnor. Jag tror helt enkelt att smaken är som baken. Tycker att det är uppfriskande att vi tycker olika.
Jag gillar att ni visar upp olika hus och lägenheter på forumet hela tiden.
Visst, alla faller mig givetvis inte i smaken, men då passar det garanterat någon annan.

Så jag säger bara:
Bra jobbat, fortsätt såhär. (y)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.