Mikael_L
Min lilla grabb smög sig upp bakom ryggen när jag satt och scannade lite i forumet här vid datorn.
Fram åkte en hand och han pekade och frågade varför det var en LEGO-bil där, så jag svarade att det är en tävling, att man kan vinna bilen.

Han ville tävla, så jag läste frågan och bad om en motivering.
Svar : Emmet (Vi har, såvitt jag vet, inte sett filmen. Var får dom liven reda på allt ? :x)
Motivering : För att den är så snygg.

Så nu är sonen med i tävlingen,( även om pappa säkert skulle ha svårt att hålla fingrarna borta :)).
 
Svar: Emmet

Motivering: min 13-åring är sur över att det inte fanns vare sig Legosatsen med Smaug eller något Lego Technic under granen. Dottern ifråga fyller 14 den 21 februari och detta vore en perfekt födelsedagspresent, så att jag får ha mina byggsatser från IKEA ifred ett tag.
 
2. Emmet

En hel övervåning som ska byggas klart och bli barnens. Vore fint för dem att ha något att leka med under tiden så skulle kanske bygget gå lättare. Dessutom är lillgrabben biltokig så denna skulle vara perfekt.
 
Svar:2 (Emmet)

Jag ser gärna att mina döttrar blir ingenjörer som jag själv, och tekniklego är ett perfekt sätt att på ett lekfullt och roligt sätt att lära barnen att hantera teknik.
 
O
Svar 2, Emmet

Nu kan både jag å frugan bygga bilar!
 
2. Emmet

Jag blir husägare den första februari och behöver något att koppla av med. :D
 
Svar: 2. Emmet

Syrran har en liten knodd på ett par bast och jag behöver hitta lite hobbys som vi kan leka med tillsammans när de är på besök. Lego Technics är verkligen perfekta då jag älskade dem när jag själv var liten så det vore kul att introducera grabben till teknikens underbara värld.
 
2. Emmet

Grabben och jag har allt för få tillfällen då vi kan sitta tillsammans och bygga Lego, så om jag vinner så ska jag se till att avsätta en hel helg till gemensamt legobyggande. :)
 
Svar: 2. Emmet

Våra tvillingar är förvisso bara 6 veckor men pappa kan ju låna den tills de är gamla nog.
 
Svar Emmet
Jag får inte röra döttrarnas lego ( jag bara förstör och bygger inte enligt anvisningarna ) så skulle vara kul med lite eget lego .
 
2. Emmet

Sonens motivering: Pappa, jag gillar inte bilar, så den kan du få bygga hela på, så kan jag klistra klisterlapparna. Vi gör tvärtom mot det vi brukar göra.
 
2 Emmet

Vårt nya garage börjar bli klart, endast den tråkiga spacklingen+målningen kvar. Denna Hot Rod kanske kan bli det första objektet som blir monterat i det nya garaget?
 
Jag förtjänar inte att vinna...
Men ungarna lär inte sakna mig lika mycket när jag tillbringar all ledig tid på den oinredda ovanvåningen..
 
2. Emmet

Vi är flera Lego nörda i familjen. Det blir inte bara en vinnare, det blir tre! Med en enda byggsats! Nir får tre vinner till pris av en. Det måste gäller som en bra deal.
 
Min 5-årige son får inte direkt leka ifred med sina leksaker då hans 2½ åriga lillasyster alltid vill vara med & "förstöra"... MEN, när han bygger med sitt lego så låter hon honom vara ifred men då det är så dyrt med lego så är hans legosamling begränsad.. här är läge att utöka!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.