Fråga blackadder :)
 
Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag tycker att det verkar konstigt om en hantverkare skulle kalla en del av fakturan för "inkoppling" och en del för "arbete" om h*n inte hade en riktigt bra förklaring till varför. Arbetar inte h*n*em när h*n kopplar in produkten?
Jösses vad du krånglar till det. Vad hade du tänkt dig att det skulle kunna stå i stället för "h*n*em"? "Hondem"?

Gör som man ska i stället: "Arbetar inte hantverkaren när denne kopplar in produkten?"
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
sunqan skrev:
Det var inte jag som sa inkoppling...
Vem är det då som har skrivit #53?
 
Men inkoppling och arbete borde vara samma sak för hantverkaren. Det borde inte stå både arbete och inkoppling i hendemoens papper tycker jag. :p
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
hantverkare1: Det var bara en känga åt alliansen, som stöder de som redan har för mycket. Vad gjorde de på 1 maj? Jobbade...
 
blackadder skrev:
Vem är det då som har skrivit #53?
Som kommentar på #51. Det var där du hittade på installationskostnad :)
 
Nu är allt äntligen klart, men oj vilket slit,

Vi har värmt hela huset med bara gjutjärnskamin fram till NU och NU det är SKÖNT att tända en jättebrasa i källaren :D

Därför att när den dagen då rörmokaren skulle komma så uteblev han, jag ringde upp honom och han slängde på luren i örat på mig. Han betedde sig som en gris och grejerna var redan köpta, betalde och levererade. Med grejerna menar jag bland annat en 4000 liters ackumulatortank. Som stod och delvis blockerade den allmänna vägen som leder förbi vårt hus.

Det var alltså den först rörmokaren jag pratade med som sa till mig att jag skulle köpa grejerna själv och att han inte vill att jag köpte dem genom honom.

Efter mycket slit och många telefonsamtal till olika rörmokare så fick vi äntligen tag i en som kunde sympatisera med vår situation och gjorde jobbet åt oss. Alla de rörmokare jag pratade med sa att de föredrog att man köpte grejerna genom dem.

Man kan säga att jag blev grundlurad utan att någon tjänade på det. Det är en stor väl etablerad firma jag pratar om. Oj vad arg jag har varit på honom.
 
Skönt att det gick bra till slut, men du skulle kanske ha lyssnat på din påstridige bekant, mig och några till som är proffs och som kan det här med juridiken :) från början.
 
Ja... med det var ju bara det att jag har anlitat honom förut och jag litade på honom. Alternativet hade varit att vända sig till någon annan då han insisterade att jag skulle köpa sakerna själv, och anlita någon annan till att göra jobbet.

Och så är det bäst att göra från och med nu tror jag även om det är surt, att man ska behöva räkan med, att man inte kan lite på folk.


/Hyltran källarpyroman :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.