Det ser inte ut som det är någon motor på den modellen, tilta glr du manuellt vid montering.
 
Ska kunna tilta, för hand eller med motor? Kanske bara för hand?
 
RilleRock
andeb skrev:
Jag har köpt en övervakningskamera och undrar om någon har erfarenhet gällande styrning av sådana. Den jag köpt ska kunna tilta men när jag ansluter till den så går det inte att styra. Missar jag något?

märket är IPSCam eller om det heter IPSmart. Modellen ips-hs1824l


[länk]
Det är ingen PTZ (Pan/Tilt/Zoom) kamera så inställningen sker manuellt.

Skall du ha en hyfsad basic PTZ kamera med 12* optisk zoom från ali så får du minst upp till en 300-350 $ sen finns det ju bättre med en annan prisbild.

I övrigt hur är bilden?
Verkar vara en mycket prisvärd kamera enligt specen.
Valde du 2,8mm linsen?
 
Själv kör jag HikVision kameror. Mycket prisvärda enligt min mening. Kolla på deras ptz kameror får du se. Var det för utomhusbruk?
 
Hej, tack ni hade rätt den var manuell... trist för mig, tycks ändå vara en helt OK kamera även om jag inte har mycket att jämföra med.

Tyckte priset var väldigt bra så därför köpte jag den samt två stycken http://www.aliexpress.com/store/pro...amera-HD-IP-Kamera-IPS/200431_1365709326.html

Alla kamerorna var bra mycket större än vad jag trott så jag hoppas det finns ngn vettig elektronik i dom.

Återkommer med lite bilder

Abrovink - Nej jag tänkte ha den i mitt trapphus för att kunna se om ngn är i huset när larmet går. Lättare att kunna ringa polisen och då ge ett signalement på dom.
 
Gällande linsen så valde jag inget. Vet inte vad jag fått, jag tippar att jag kan justera det, när man öppnar kameran så finns det två reglage att skruva på, gissar att den ena är brännvidd och den andra fokus
 
RilleRock
andeb skrev:
Gällande linsen så valde jag inget. Vet inte vad jag fått, jag tippar att jag kan justera det, när man öppnar kameran så finns det två reglage att skruva på, gissar att den ena är brännvidd och den andra fokus
Det väljer du vid beställning och skall du ha den i ett trapphus hoppas jag de skickat max 3,6mm lins annars blir det inte så bra iomed du vill ha ett inte så långt men bredare upptagningsområde antar jag?
För 2,8-3,6mm lins brukar vara perfekt bak på ett mindre lager, en lastkaj, en entre etc
Se nedan
Linsstorlek.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
RilleRock
abrovink skrev:
Själv kör jag HikVision kameror. Mycket prisvärda enligt min mening. Kolla på deras ptz kameror får du se. Var det för utomhusbruk?
Dom är som du säger riktigt prisvärda liksom de lite dyrare av Dahua.
 
RilleRock skrev:
Dom är som du säger riktigt prisvärda liksom de lite dyrare av Dahua.
Vilka Hikvision-kameror kör ni?
 
RilleRock
Rena skrev:
Vilka Hikvision-kameror kör ni?
Vi har bara testkört några olika modeller på kontoret.
 
Då kanske det får bli några andra kameror vid nästa köp. Tänkte skaffa ett gäng kameror då vi hade inbrott...

Vet någon hur man tar reda på vilken JPG URL samt MJPG STREAM som kameran har, ska koppla kameran till Fibaro Home Center 2
 
Rena skrev:
Vilka Hikvision-kameror kör ni?
DS-2CD2032-I - 3MP IR Bullet Network Camera

En mycket bra och prisvärd modell för utomhusbruk. Finns även som Dome.
 
andeb skrev:
Då kanske det får bli några andra kameror vid nästa köp. Tänkte skaffa ett gäng kameror då vi hade inbrott...

Vet någon hur man tar reda på vilken JPG URL samt MJPG STREAM som kameran har, ska koppla kameran till Fibaro Home Center 2
På de kameror jag haft ser man detta i konfigurationen av kameran.
 
Hur menar du att man ser det i konfigurationen? I manualen? Fick ingen sådan....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.