Det som skulle kunna vara interessant är att kolla efter fönster/ ytterdörrar som duger till passivhusen.
 
Ewald skrev:
Det som skulle kunna vara interessant är att kolla efter fönster/ ytterdörrar som duger till passivhusen.
Jag har letat efter fönster och dörrar runt om Östersjön. Dörrar har varit svårt att hitta så det har jag köpt från Sverige. Jag har varit ute efter en vanlig vit dörr med speglar.

vit_dörr.jpeg

Men i princip alla dörrar jag hittat har varit hyperdesignade saker som är omöjligt fula.


Fönster jag fått en riktigt bra offert på ca 25 fönster och ett glasparti med skjutdörrar.
Veka alphaline v90+ från ett Polskt bolag.

Ex.
4st 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beräkning)
11 400 kr
 
Redigerat:
Fönster jag fått en riktigt bra offert på ca 25 fönster och ett glasparti med skjutdörrar.
Veka alphaline v90+ från ett Polskt bolag.

Ex.
4st 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beräkning)
11 400 kr


Låter riktigt bra det! (y)
 
JULA är delvis mycket billigare än tyska/ österrikiska byggvaruhus när det gäller utvaldra verktyg / prylar.

Köpte t.ex. en Meec grensåg för 399 SEK (ord. pris: 999 SEK) på JULA i Halmstad. Tycker det är ett mycket bra pris!
JULA har alltid ngt special erbjudande när jag är i Sverige (y). Och alltid just de grejerna som jag behöver. I juli var det t.ex. en markbrevlåda ...
 
KjellT skrev:
Jag har letat efter fönster och dörrar runt om Östersjön. Dörrar har varit svårt att hitta så det har jag köpt från Sverige. Jag har varit ute efter en vanlig vit dörr med speglar.

[bild]

Men i princip alla dörrar jag hittat har varit hyperdesignade saker som är omöjligt fula.


Fönster jag fått en riktigt bra offert på ca 25 fönster och ett glasparti med skjutdörrar.
Veka alphaline v90+ från ett Polskt bolag.

Ex.
4st 15Mx13M
Uw 0,74 (EU beräkning)
11 400 kr

Får man fråga vilket företag i polen du fick dom priserna ifrån?
 
Går det att beställa trall virke utomlands? Var i så fall?
 
Det är tungt och skrymmande så jag har svårt att se att det skulle löna sig om det inte är större mängder eller något speciellt träslag.
 
Gällande dörrar så hade jag mail-kontakt med en polsk firma som hänvisade till sin återförsäljare i Sverige - Ekstrands. Men nu har jag varit i kontakt med Harmoni doors utanför Västerås som verkar ha bra priser. Är i princip samma sak som Diplomat men billigare.

Har beställt två ytterdörrar 9x20 av den här sorten http://harmonidorrar.se/product/127-lottorp.html där priset var 2996 kr. Tänkte ha dom till det varmbonade förrådet.
Väntar på offert på innerdörrar och fler ytterdörrar.

http://harmonidorrar.se/product/11-almhult-3-spegel.html ser väl ut ungefär som det du söker KjellT.
 
Dörrar hittade jag till slut lokalt till bra priser.

Vi gillar dock inte formpressade dörrar då dom känns för lätta. Samma leverantörs Fagerhult serie är den typen vi hittat och beställt lokalt för 1490:- (9/21) och 1790:- (10/21), karmar tillkommer med 590:- (118mm)
 
@Ewald och @tjena
Får man fråga vad ni tänkt göra med solcellerna?
 
Solceller .... hmm ... sysslar inte så mycket med solceller just nu ... bara när det gäller bedömningar av lönsamheten ... om det löner sig med solceller .... har en liten "off-grid" anläggning hemma i garaget. Har haft den för att testa lite osv. ....
 
Är ny medlem här.

Vi har tänkte och handla från utlandet (Polen,Lettland,Estonia osv) men intresse för Polen är hög prio.
Tanken är att vi ska hitta en bra leverantör som säljer Armeringsstål i material K500C-T. Men vi fråga är då finns det ens leverantör som säljer armeringsstål i K500C-T eller motsvarande material?

Eller har vi någon svensk företag som sköter sådant här ifrån, dvs. beställa åt inrikes företag med det önskemål man har? Sedan har kommer vi även handla mycket köks material också, i princip allt till grunden.

Om ni har någonting att dela med er så vore jag väldigt tacksam över att kolla upp det innan jag åker ner ditt och undersöker.

Tack för svar. :)
 
Hej,
Finns det någon som har bra kontaktuppgifter till något polskt företag där man kan handla billiga granitskivor?
Jag behöver fönsterbänkar...

Vad jag förstår så är det mycket billigare i Polen.
 
Någon som kan ge en bild v hur det ser ut nu för tiden med priser i tex Polen?
Ikea är ju gruvligt mycket billigare men hur är de med kakel/klinker, badrumsartiklar, finns de något annat polskt företag som tillverkar/säljer kök som är ännu billigare än ikea? och med bättre kvalite :/
 
MiniMii skrev:
Någon som kan ge en bild v hur det ser ut nu för tiden med priser i tex Polen?
Ikea är ju gruvligt mycket billigare men hur är de med kakel/klinker, badrumsartiklar, finns de något annat polskt företag som tillverkar/säljer kök som är ännu billigare än ikea? och med bättre kvalite :/
Kompisen fick ett dyrare kostnadsförslag på ett HTH i Polen än i Sverige baserat på samma ritning.. :/ kronan är inte direkt gynsam i detta läget..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.