Korvgubbe
Jag tror det blir snyggast om du har samma klinker vid fönstren som på golvet. Då blir det enhetligt och harmoniskt istället för plottrigt och en känsla av spillbitar&felköp.
 
Blir fint
 
Kanske använda furu i hela fönstret och lägga in skiffersten som dryckesunderlägg kunde fungera?

DSC_5986.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
viltfjall och 1 till
  • Laddar…
Stryk fönstersmygen med paraffin olja 1-2 ggr/år och första gången så mättar du ytan ordentligt.
Från vår bastu, dock inte samma fina vy
PICT0062.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johan Olsson
  • Laddar…
Lite har det hänt idag. Fick knåpa lite på en av lavarna.

DSC_5990.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_5991.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skönt att vara inne och såga nu på vintern även om det skräpar ner en del...
 
Har RGB list :) Blir under underlavarna.
 
  • Gilla
pianist
  • Laddar…
Fått i fönstersalningen och byggt lite på lavarna.

DSC_6006.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sågade och stämjärnade ur spår för RGB list på undersidan underlavarna. Borde haft en överhandsfräs...

DSC_5995.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mycket tjusigt Johan! Denna tråd ska jag följa!

Mvh Erik
 
  • Gilla
Johan Olsson
  • Laddar…
Snyggt jobbat!

Jag röstar på mörkt i fönstersmygen, möjligen skiffer, inte vitt eller trä, det kommer bara sluta med ringar ;)
 
Johan Olsson skrev:
Hade jag vetat vad jag gav mig in på med panellösningen så kanske jag skippat det. Så feg som jag är så får jag såga panelen på sidoväggarna 2 till 7 gånger innan de passar.

Men jag har hört att man bara ska använda lister om man inte kan snickra.

[bild]
Ser jag i synen eller har du satt bastuns vägg panel "uppochner" med noten uppåt?

Ser riktigt fint ut annars och lägger du kakel på fönstersmygen ska du ta samma som på golvet tycker jag blir bäst. Skiffer skulle även det bli kanon.
(y)
 
  • Gilla
Robert Kooijman
  • Laddar…
Jovisst är den åt fel håll även om det är med flit. Eftersom jag inte ville ha taklister så vände jag på det hela för att kunna få till övergången mellan taket och väggen. Utseende före funktion.
 
  • Gilla
martinsit
  • Laddar…
Johan Olsson skrev:
Jovisst är den åt fel håll även om det är med flit. Eftersom jag inte ville ha taklister så vände jag på det hela för att kunna få till övergången mellan taket och väggen. Utseende före funktion.
Problemet är att vatten och fukta lägger sig i noten och kommer inte ut, vet inte hur det påverkar framtida utseende på panelen.

Att få samma effekt hade ju lätt gå att ordna genom att såga av fjädern på den översta panelbrädan.

Men det ser fint ut :)
 
Grymt projekt, detta skall följas! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.