Det går tungt för mig med zipatoboxen för tillfälle :( Ute sensorerna som jag har visar inge vidare den ena går via fibaro universal sensor och 1wire och den andra sitter under tacket på bron och är en aeon multisensor. Som ni ser på bilden verkar det vara lite fel på båda eftersom vi ar -20c just nu.

Skärmavbild 2014-12-28 kl. 23.44.20.png

Det är trevligt om någon fler har problem med http sensorer som visar fel och saker som man lägger till försvinner nästan varje dag
Jag uppmanar alla att skriva om ni också har bekymmer så det inte är min box som har något fel. jag vet att endel redan har skrivit i mina tidigare inlägg att ni också har problem men vi fortsätter att vara negativ tills att boxen blir som den har varit fram till för några veckor sedan. Jag skrev ju trots allt i sommar att det nästan fungerade för bra och att det inte hände något nytt med att det tex skulle komma 1.0 men detta är ju värre. låt oss behålla något som fungera och meddela berörda på zipato att man ska ha beta testare innan allt byts ut….

Men i väntan på att boxen skall börja fungera igen har man ju köpt något annat att leka med. En kameraövervakning med NVR och det är inte tråkigt att pyssla med. Jag blir lite imponerad av den. :)
 
Aeon multisensor som visar fel vid minus är en bugg som zipato vet om, skall vara fixad i nästa uppdatering.
Själv använder jag bara oregon givare utomhus och de funkar fint, har inte provat universal sensorn i minustemp,kanske skulle hänga ut en givare och se hur den fungerar.
 
  • Gilla
Tomas Andersson
  • Laddar…
Universal sensorn har fungerat i minus men rätt som det är visar den bara 0c och efter en omstart av boxen och sensorn kan den bli bra ett tag. Där kan ju felet ligga i fibaro universalsensorn det vet man ju inte.

Skärmavbild 2014-12-29 kl. 00.13.33.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har en nyinköpt Qubino tempsensor som efter en veckas drift visade rätt värden, men nu visar den stadigt 5553,7C.
 
@Jewhan Linder
Hade samma problem med uppdateringen men när jag använde "Old version" så gick det galant. Har också upplevt att man måste köra refresh i webbläsaren(på nya sidan) efter man lagt till en enhet för att den ska synas.
 
Är det någon som fått en ny Zipabox och fått alla "gamla" sensorer och givare inlagda på den nya Zipaboxen?
Min gamla slocknade härom dagen så jag fått en till låns så länge. Men lägga in 23st Jula Anslut igen tar emot.

Har fått hjälp med detta på Tellstick-tiden då kunde Telldus lägga över allt från den gamla till en nya boxen.

Nån som vet nått om detta? Annars blir det att höra med Zipato
 
team_hink_racing skrev:
Är det någon som fått en ny Zipabox och fått alla "gamla" sensorer och givare inlagda på den nya Zipaboxen?
Min gamla slocknade härom dagen så jag fått en till låns så länge. Men lägga in 23st Jula Anslut igen tar emot.

Har fått hjälp med detta på Tellstick-tiden då kunde Telldus lägga över allt från den gamla till en nya boxen.

Nån som vet nått om detta? Annars blir det att höra med Zipato
Jag har bytt ut en och du måste be zipato om hjälp. Jag hade köpt min via smart-telematik och dom var snabb och hjälpa mig med kontakt med zipato.
 
Står i valet och kvalet att dra till classe och köpa en Duo. Vill köra mina Nexa tillsvidare komplettera och byta mot z wave eftersom. Göra ett enkelt larm innan DSC Neo släpps här. Är det läge tycker ni? Nått jag skall tänka på
 
Trygghetsvakten vs Zipabox

Hej,

Var uppe och kollade på vinden och insåg att jag behövde förbättra ventilationen, kollade på trygghetsvakten men tycker att man för väldigt lite för pengarna. Så min tanke nu är väl om det går att styra med zipaboxen, har beställt en bättre antenn 868mhz så räckvidden lär klara sig. Tänkte beställa 2st Everspring temperatur och luftfuktighetsensorer, en utomhus och en på vinden, samt två vägg proppar, en för en fläkt och en för en värmare.

Tänkte sätta villkor att om fuktigheten är över 75% inne så startar fläkten om luftfuktigheten inte är högre ute, då startar istället värmaren, när fuktigheten är under 75% så stängs allt igen, för egentligen är det väl inte mer komplicerat än så, och det borde väl gå att göra i Zipaboxen?
 
Använder oregon ute. Har också en fibaro multisensor ute men slutar fungera när det närmar sig noll ute. Jag hade problem med fibaro universal 1-wire givarna för ett tag sen men då var det en repeater som hade blivit urdragen, ändå var det bara 2 meter till närmsta universal sensor från zipa boxen.
 
Jag har tre st Fibaro universal sim fungerar perfekt och en som strular där alla visar 0c. Någon idé vad problemet kan vara? En av dom andra universal visar - grader när värmepumpen går så det är inte att dom inte klarar att visa minus.
 
Har du tagit bort ngn z-wave enhet?
 
Ja. Jag har tagit bort och lagt till. Jag har en fibaro motion som ligger kvar i systemet Max två dagar sedan hamnar den offline.
 
Har du också testat en reconfigure/ladda om parametrar på de enheter som inte fungerar korrekt? :)
 
Hej på er!
Jag köpte mig en Zipabox i julklapp men får inget att fungera. Har fått in senaste firmwaren men ändå fungerar inte något.
Jag har endast nexa produkter hemma så det vill jag lägga till först så jag kan kasta ut min tellstick.

Har testat med Nexa PER-1500, Nexa LCMR-1000... Men inget fungerar. Det står att nätverket inte är tillgängligt.

Antennerna har jag provat byta plats på, och haft isär. Tror de var felmärkta. Den översta på bilden var märkt att vara till 433..

Vad göra jag för fel?

WP_20141230_20_40_59_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.