BAGA Service skrev:
Hej,
vi på BAGA jobbar alltid för att våra kunder ska vara nöjda och få den support dom önskar och behöver. Vi tycker det är beklagligt att ni känner och uppfattat oss enligt mailet. Vi ber er att ringa in till oss så att vi kan hjälpa Er. Vi har en serviceorganisation med telefonsuppport samt en stab med servicetekniker. Vi svarar Er via telefon eller mail inom 24 timmar.

Med vänlig hälsning
BAGA Service
Info@baga.se
0455-616150

Här framgår med största klarhet vilka tomtar BAGA består av !

"vi på BAGA jobbar alltid för att våra kunder ska vara nöjda och få den support dom önskar och behöver." :thumbdown:

"Vi har en serviceorganisation " :thumbdown:

"en stab med servicetekniker" :thumbdown:

"Vi svarar Er via telefon eller mail inom 24 timmar." :thumbdown:



Förbannad Lögn och inget annat !

Man tar sig för pannan !

Det här företaget är inget annat än en samling lögnare och bluffmakare ! :thumbdown:

Kanske dags att skapa en Facebookgrupp om detta företag :D
 
  • Gilla
Agneta Atterskog
  • Laddar…
Eimmot skrev:
Jag har haft Baga Easy i drift 14 månader. Ett fel i somras som avhjälptes två dagar efter
att jag kontaktat Baga. Dom uppgraderade mjukvaran och bytte nivågivaren för några månader sedan.
Byta filter tar mig ett par minuter. PH-stickorna fungerar bra (man får inte vara färgblind).
Vattnet ur provtagningsslangen är kristallklart (även om det inte luktar kristall), vilket torde
betyda ganska liten belastning på markbädden.
Dyr anläggning, men får man vara så här nöjd?
Support eller serviceavtal måste jag tydligen kolla vad jag har egentligen...

Några bilder från förra sommaren:
[länk]
Jaså det tar ett par minuter för dig att byta filter ! ! ??

Hela pumpanordningen (tung och otymplig ) hänger i en tunn vajer som man måste trixa och balansera för att få på plats varje gång. Vill inte tänka på äldre personer som skaffat denna anläggning. Stackars människor !

Det är lätt hänt att man tappar ner hela pumpen i pumpbrunnen med följden att pumpröret bryts av.

Att du representerar BAGA och försöker att ge sken av att det är ett förträffligt företag osar lögn lång väg och det faktum att du endast bidragit med 2 poster styrker misstankarna ytterligare :thumbdown:

Vidare kan vi konstatera att dina länkar inte leder någonstans !

Seriöst - NOT
 
Redigerat:
  • Gilla
Agneta Atterskog
  • Laddar…
Hur många kan igentligen någonting om reningsverk här? Och då menar jag på riktigt! Känns som det är ett gäng amatörer som bara vräker ur sig kommentarer här..... Jag söker min info någon annanstans istället...
 
Vänd dig till tillverkare/återförsäljare så får du svar på dina frågor!
 
Bacp skrev:
Hur många kan igentligen någonting om reningsverk här? Och då menar jag på riktigt! Känns som det är ett gäng amatörer som bara vräker ur sig kommentarer här..... Jag söker min info någon annanstans istället...
De största amatörerna finner du här :
http://baga.se/ :D
 
Andersson1963 skrev:
De största amatörerna finner du här :
[länk] :D
Du verkar tyvärr vara en tvär och bitter man... Eller så jobbar du med en konkurrerande produkt.. Jag har hittat min avlopps lösning men tänker inte få in på vad det blev.
 
Bacp skrev:
Du verkar tyvärr vara en tvär och bitter man... Eller så jobbar du med en konkurrerande produkt.. Jag har hittat min avlopps lösning men tänker inte få in på vad det blev.
Snacka om att vara trångsynt :banghead:

Hmm -Så jag är antingen tvär och bitter eller en konkurrent :rolleyes:

Var får du det ifrån att jag skulle vara tvär och bitter ?
Med oseriösa företag som BAGA blir man enbart förbannad !
Annars är jag en glad och mycket positiv människa !

Du verkar bara däremot vara en totalt efterbliven idiot med ett IQ likt en fiskmås :screwy:
 
Andersson1963 skrev:
Jaså det tar ett par minuter för dig att byta filter ! ! ??

Hela pumpanordningen (tung och otymplig ) hänger i en tunn vajer som man måste trixa och balansera för att få på plats varje gång. Vill inte tänka på äldre personer som skaffat denna anläggning. Stackars människor !

Det är lätt hänt att man tappar ner hela pumpen i pumpbrunnen med följden att pumpröret bryts av.

Att du representerar BAGA och försöker att ge sken av att det är ett förträffligt företag osar lögn lång väg och det faktum att du endast bidragit med 2 poster styrker misstankarna ytterligare :thumbdown:

Vidare kan vi konstatera att dina länkar inte leder någonstans !

Seriöst - NOT
Du ska inte snacka om att vara oseriös. När man byter filter på Baga Easy (som mycket riktigt bara tar några minuter) tar man aldrig upp pumpen ur brunnen. Ditt påstående ovan bevisar bara att du aldrig har varit i närheten av ett Baga Easy system.
 
  • Haha
Andersson1963
  • Laddar…
jhenrikj skrev:
Du ska inte snacka om att vara oseriös. När man byter filter på Baga Easy (som mycket riktigt bara tar några minuter) tar man aldrig upp pumpen ur brunnen. Ditt påstående ovan bevisar bara att du aldrig har varit i närheten av ett Baga Easy system.
Det beror givetvis på hur hög kragen på tanken är.
Jag skulle vilja se dig byta filter :D
Det finns en anledning till att man kan känna skitlukten av dig över hela Sverige :wow:
 
Andersson1963 skrev:
Det beror givetvis på hur hög kragen på tanken är.
Jag skulle vilja se dig byta filter :D
Det finns en anledning till att man kan känna skitlukten av dig över hela Sverige :wow:
Men då har du ju glömt att köpa en förhöjnings sats till filtret. Det finns som tillval om man läser brochyren. Men det glömde du säkert att göra..
Det är riktigt lätt att byta filter tycker jag.
 
Andersson1963 skrev:
Det beror givetvis på hur hög kragen på tanken är.
Jag skulle vilja se dig byta filter :D
Det finns en anledning till att man kan känna skitlukten av dig över hela Sverige :wow:
Filtret sitter i en separat behållare, man skruvar av de två rören på sidan, lyfter upp hela behållaren, tar av locket, byter filter, skruvar ihop filterbehållaren igen sätter tillbaka den och skruvar tillbaka rören på sidan. Behållaren sitter 3-4dm under locket på tanken...Du bevisar återigen din okunnighet.
 
Är det någon som läser här längre? Tonen på de senaste inläggen verkar spårat ur en del...

Vi har nu haft vårt baga easy igång i ca 5 år. Det fungerar men inte mer... Jag har själv installerat en nivågivare som larmar när nivån stigit pga igensatt filter. Detta för att slippa att all "skit" hamnar i pumpkammaren. Har det väl svämmat över och hamnat där är det ett evigt rengörande av filtret.
Jag har aldrig lyckats justera flockningsmedlet så att vattnet ser klart ut. Ph stickorna lyckas jag inte heller läsa av trots att jag inte är färgblind. Skickar aldrig några rapporter till baga... Men det tuffar och går...
Vi tömmer för säkerhets skull tanken två gånger om året. 5 i familjen. Kostar lite extra men hellre det än överfullt.

Hur har det gått för er andra som installerade baga East för några år sedan. Har det fungerat?
Vårt flockningsmedel är nu slut igen. Då det är väldigt dyrt tänkte jag nu prova att köra utan. Någon som provat det eller hittat billigare någonstans? Alternativ?

Ha det gott!
 
Hej

Vi köper vårt flockningsmedel här:
http://www.vvs-boden.se/avloppsrening/avloppscistern-tillbehor/pax-21-fallningskemikalie

Mycket billigare än hos BAGA som har rena ockerpriser samt att fraktpriset är en bråkdel av BAGA's.

Av någon anledning så drar vår anläggning på tok för mycket flockningsmedel trots att vi satt det på minimum.

Verkar vara något problem med flottörerna/nivågivare men är inte säker.

Nya flottörer/nivågivare går på 2000.

Inte lönt att kontakta BAGA då service går på flera tusen för några råd som ändå inte hjälper!

Undrar vad du installerat för typ av flottörer/nivågivare ?

Har du kopplingsschema för elektroniken ?

Kör du utan flockningsmedel riskerar du att flytslam rinner ner i pumpbrunnen samt att markbädden kontamineras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.