V1K1NG skrev:
[länk]



vaf*n har aldrig badat i pool
hela poolen är ju toalett :)
Som de sa i Göteborg:
Allt löser sig sa han som sk*t i Valhallabadet :surprised:
 
folkingarna skrev:
For den som vill ha ett traslott!
[länk]

Ascoolt. Ring E-type så han kan köpa.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Martin_B
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Martin_B
Budgivning är så klart redan igång! Fast är det så konstigt egentligen?

Objekttyp: Friliggande villa
Byggnadstyp: 4-plan
Rum: 5 rum och kök
V/A: Avlopp saknas. Vatten saknas.
Ventilation: självdrag.
Uppvärmning: el - luftburen värme.

(fastighetsdata från mäklaren)

Antal rum och kök känns ju rätt normalt, däremot är ytan kanske lite snålt tilltagen?
Å andra sidan tycker jag det kompenseras mycket väl av den extremt låga driftskostnaden! Nästan så man hade kunnat äga det som en extrafastighet utöver sitt vanliga boende, bara för att "det går". Vad slutpriset landar på vet vi däremot ej ännu.

Läget är dock extremt bra - ännu får man väl säga - för det förvånar mig inte ett dugg om den som köper objektet flyttar på hela huset till en lugnare plats... kanske lite mer avskilt än dagens läge.

Länk till objektet
 
  • Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Väldigt vacker design också, ser ut att vara byggt med kvalitetstänk! :)
 
Ja, såna där hus (riktiga då) byggs väl inte längre tyvärr, det skulle bli alldeles för dyrt. Men vackert!
 
John Pohlman skrev:
Denna kåk passar väl under kategorin "coola"? Dock ryktas det om att den redan är såld till Markus" notch" Persson. Skaparen av minecraft.

Video på huset: [länk]

Enl denna sajt betalade han $70 milj:[länk]
Allt man ser vad gäller intredning ska ingå i köpet, lite tveksam dock till att den ljusblåa Bugattin ingår, men vem vet... allt är ju som bekant en förhandlingsfråga.
 
John Pohlman skrev:
Enl denna sajt betalade han $70 milj:[länk]
Beverly Hills är lite speciellt. Villornas prislapp beror till största delen på ett markvärde, som i sin tur bygger på högt uppskruvade förväntningar. Om du någon gång i framtiden får alla tillstånd klara kommer det att bli utomordentligt lönsamt att riva stugan som står på tomten för att skaffa plats för ett punkthus proppat med attraktiva ägarlägenheter. Alternativt kontor. Plus hamburgerbar på marken.

Detta ligger i priset, som kunnat vara ännu blodigare om inte bygglovsmyndigheten i Beverly Hills gjort konverteringen lika svår som att skaffa bygglov på svensk sjötomt i naturreservat. I de här kvarteren kan man bara med svårighet få bygglov ens för att bygga om en smula i köket! Och orsaken är att den här kommunen till stor del lever på besökande turister som vill se en skymt av hur "stjärnorna" bott och bor.

Men hoppet om förändring lever hos alla som investerar ner sig i dessa adresser. En dag kommer de att cascha in multum på att fylla kullarna med skyskrapor. När det kommersiella trycket tvingar bevarandefolket på fall.
 
billy_baver skrev:
Beverly Hills är lite speciellt. Villornas prislapp beror till största delen på ett markvärde, som i sin tur bygger på högt uppskruvade förväntningar. Om du någon gång i framtiden får alla tillstånd klara kommer det att bli utomordentligt lönsamt att riva stugan som står på tomten för att skaffa plats för ett punkthus proppat med attraktiva ägarlägenheter. Alternativt kontor. Plus hamburgerbar på marken.

Detta ligger i priset, som kunnat vara ännu blodigare om inte bygglovsmyndigheten i Beverly Hills gjort konverteringen lika svår som att skaffa bygglov på svensk sjötomt i naturreservat. I de här kvarteren kan man bara med svårighet få bygglov ens för att bygga om en smula i köket! Och orsaken är att den här kommunen till stor del lever på besökande turister som vill se en skymt av hur "stjärnorna" bott och bor.

Men hoppet om förändring lever hos alla som investerar ner sig i dessa adresser. En dag kommer de att cascha in multum på att fylla kullarna med skyskrapor. När det kommersiella trycket tvingar bevarandefolket på fall.
Tror nog inte att det är så mycket finansiell logik involverad i det här köpet. Ja förutom; "fan jag har råd med det och det dyraste huset i Beverly Hills (och grannhuset om det kommer ut på marknaden) och det kommer att resultera i att jag kan få mer pussy än än alla andra IT nördar kombinerat om jag vill."
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Ser ut som det är byggt i minecraft stil..
 
John Pohlman skrev:
Denna kåk passar väl under kategorin "coola"? Dock ryktas det om att den redan är såld till Markus" notch" Persson. Skaparen av minecraft.

Video på huset: [länk]

Enl denna sajt betalade han $70 milj:[länk]
Lustigt med alla brandsläckare i montrar på två ställen i huset. Tre stycken i ett badrum, syns 1:51 in i videon och sen fyra stycken vid garagebaren, syns 2:52 in i videon. :)
 
Kanske är krav från försäkringsbolag.

Tyckte jag även såg en kulsprutare. (y)
 
M
raveper skrev:
Tyckte jag även såg en kulsprutare. (y)
Någon som noterat handgranaten då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.