Rätt uppfattat, det är "den lilla svarta på sidan".

Med fjärrstyrningen kan du inte bortasäkra. Yale vill ju att du ska låsa med brickan då du bortasäkrar, därfär kan du inte låsa med bara kod eller App.
Du kan däremot både låsa upp och låsa med Appen.
Du ser status: Öppet, låst, bortasäkrat.
Du ser vem som låser upp, tidpunkten för när någon låser upp eller låser i en log.
 
Det går att låsa i bortasäkert läge med appen
 
perka99 skrev:
Det går att låsa i bortasäkert läge med appen
Menar du att om man ställt in bortasäkring genom att ändra läge på den svarta "knappen" på låskistan så kan man därefter både låsa och låsa upp genom appen?

Det finns inget val i min app där man kan välja om man vill låsa med botasäkring eller bara låsa "som vanligt".
 
Japp, har man satt den svarta "knappen" i nedre läget och låser med appen så låser den i bortasäkert läge.
 
Jag hittar heller inte den möjligheten!

perka99: Du får gärna förklara hur man gör! Jag behöver den möjligheten.
 
  • Gilla
Seflora
  • Laddar…
Men det är ju en meningslös implementation!

Jag vill kunna bortasäkra med appen om jag eller någon annan glömt eller inte kunnat göra det. Om jag måste stå vid låset för att göra det kan jag lika gärna använda brickan!
 
Sant, fördelen är väl att man slipper ha brickan med sig
 
Om jag behöver byta ut RFID-taggarna, kan jag använda vilka taggar som helst eller är det något speciellt bös för Doorman?
 
Det är Mifare med sektorläsning verkar det som, går inte att läsa in vilken mifare-tagg som helst, inte när jag provat åtminstone :(
 
Attans. Jag använder RFID-brickor på jobbet, kan jag koda min Doorman-bricka på jobbet för att få med jobbets dörrar också tro? I instruktionen för Doorman står det att man kan använda samma bricka för upp till sex olika lås men man kankse måste ha en speciell utrustning för det?
 
Går det att ändra längden på vanliga koder så att man har fyrsiffriga istället för sex siffror? Dagkoderna är ju fyra siffror.
 
Jag tänker köpa ett Yale Doorman och en VBox Mini och en SmartLock Module till mitt fritidshus. Jag har varit i kontakt med Verisure samt lokal firma som säljer låset, men har ett par frågor jag inte fått svar på. Vi tänker hyra ut fritidshuset, och då verkar det smidigt att kunna dela ut tillfälliga koder. Jag har inget bredband i stugan men tänker skaffa en 3G/4G-router med SIM-kort i, då borde det väl funka att kunna komma åt låset på distans.

Eftersom jag inte lyckats få tag på någon instruktion eller manual över själva appen och SmartLock, hoppas jag få svar på några frågor här.

1. Kan jag till via appen, eller Mina Sidor, tilldela en ny kod och efter ca en vecka spärra den?
2. Kan jag få meddelande när någon öppnar dörren med en kod?
3. Kan jag få meddelande när någon öppnar dörren med en bricka?
4. Vilken typ av information framgår i dessa meddelanden?
 
1. Det kan du göra men tänk på att du inte kan "bortasäkra" låset utan en nyckelbricka (tag). Grejen är den att så fort du kör på Verisures lösning så förvinner möjligheten med "hantverkarkoder".
2. Nej, tyvärr finns inte denna möjlighet. Du får manuellt gå in via mobilappen och kolla under "Händelser", där kan du se historiken på låsning/upplåsning m.m.
3. Nej, se under 2 ovan.
4. se under 2 ovan.

Jag har kontaktat Verisure kundsupport gällande pushnotifieringar i appen vid låsning/upplåsning och förhoppningsvis är det många med mig som gör samma sak så vi kan få denna funktion. En annan sak som verkar skum är att de (Verisure) inte meddelar administratören att "låset" förlorat kopplingnen till Internet, känns som en viktig sak att hålla koll på!
 
Tack för snabbt svar Texan!

Ok, men då kan jag i alla fall gå in i historiken och se när någon kom och gick. Det räcker nog.

Kan jag på något sätt få notifiering om någon som helst händelse då? Eller är det jag själv som aktivt får gå in i appen och kontrollera allt?

Hos låsfirman här när vi testade så fick han ett meddelande när han "manipulerade" med låset i alla fall.
 
De enda pushmeddelandena man får är s.k. "Servicemeddelanden" som kan vara att dörren/låset inte låsts på ett korrekt sätt eller att larmet i låset utlösts.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.