Dutta på vattenbaserad färg med svamp på märket om du inte vill rolla hela ytan är mitt förslag :)
 
Hur svårt är det att lägga på en helt ny laminatskiva?
 
Jordens undergång?
Bostadens enda märke?
Riv huset eller väx upp och sluta överdramatisera.....
 
Redigerat:
Enk Projektet skrev:
Jordens undergång?
Bostadens enda märke?
Riv huset eller väx upp och sluta överdramatisera.....
Frågan var väl hur man kan åtgärda det!

Du är inte så bra på ironi va!? Och det är för övrigt helt frivilligt att läsa och svara här!

//Calle
 
Se det som ett gyllene tillfälle att gå över till en mer avslappnad stil i köket.

Visa bilaga 128469
 
  • Screen Shot 2014-12-04 at 19.00.39.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Herr Hysteres och 1 till
  • Laddar…
Årsringar kallas det. Dem ska man vårda.

Filmtips: Bilar 2
 
När vi ändå är inne på att måla över fläcken så är gelcoat kanske ett alternativ. Det knepiga är att det ofta är ganska blankt och laminatet på bordet ser inte ut att vara högblank.
Annars är väl ett alternativ att lägga på nytt laminat och då ett som är av bättre kvalitet.
Förövrigt går det utmärkt att måla på laminat bara matta ner ytan.

Pär
 
Enk Projektet skrev:
Riv huset eller väx upp och sluta överdramatisera.....
@Enk Projektet: Att ögna igenom dina 5347 inlägg gick på ungefär en kvart för väldigt få är längre än en rad. I stort har de två saker gemensamt. För det första saknar nära nog samtliga substans och relevans för det diskuterade ämnet. Det är förvånande sällan den lilla information du bidrar med kan användas till någonting praktiskt. För det andra avslutas nära nog samtliga med ett uteslutningstecken ("...") som har fel antal punkter. Det korrekta antalet är tre. Mot bakgrund av detta har jag dragit slutsatsen att du troligen är lätt enfaldig och beslutat att ignorera oförskämdheten ovan.

Istället tackar jag för de konstruktiva och vänliga råd som andra forumdeltagare, inklusive flera andra Forumgudar vars inlägg alltid har betydande substans, har tagit sig tid att skriva. Jag överväger alternativen. Att byta laminatet är inte aktuellt utan någon kombo av alternativen med Autosol och/eller målning/ifyllnad känns mest intressant.

Vänligast

HH
 
Redigerat:
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Se det som ett gyllene tillfälle att gå över till en mer avslappnad stil i köket
mycke_nu: du leder hittills ligan.

Hedersomnämnande går till #6 men då barnen var oskyldiga föll lite av relevansen.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Herr Hysteres skrev:
mycke_nu: du leder hittills ligan.

Hedersomnämnande går till #6 men då barnen var oskyldiga föll lite av relevansen.
Tackar, men det var dåligt av mig att skylla på barnen det första jag gjorde, men kul tråd, speciellt den med kniven :)
 
Hehe, uppfattade faktiskt inte förrän nu att mycke_nu även varit snitsig nog att arrangera sin bild till att även inkludera fotot på mitt brännmärke från första posten. Respect på den, det är värt en like.
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Även jag tror på Autosol och hade börjat där. Du har inte provat ännu?

Jag tänkte faktiskt att jag skulle göra en liten test så du kunde få se hur det blir efter lite polering med Autosol. Jag har några spillbitar med vitt laminat liggandes. Jag gjorde en liten "brasa" av tre tändstickor för att försöka få till ett liknande märke. "Tyvärr" så är nog mitt laminat av bättre kvalite än det som är på ditt bord för det blev bara några tjärfläckar som gick lätt att torka bort med tummen, inte tillstymmelse till något brännmärke. Tyvärr hade jag inte riktigt tid att gå på med "tyngre" grejor just då.

Men med Autosol borde du kunna få bort det som är mest ytligt så märket ivarjefall blir mindre. Jag har f.ö. stått bredvid när Daniel_N polerade ett café-bord i laminat med Autosol. Förutom allt Autosol-stänk som jag upptäckte på min jacka efteråt så blev resultatet mycket bra. (y)
 
jac skrev:
Förutom allt Autosol-stänk som jag upptäckte på min jacka efteråt så blev resultatet mycket bra. (y)
....sorry...:surprised: Blev den blank?
 
Tyvärr så verkar den inte vara polerbar, dock var den avtorkningsbar. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.