Kanske ett par varningens ord kan få plats också?

a) Det saknas räcke på ena sidan = stor fallrisk, särskilt för små barn.

b) Steghöjden är drygt 20 cm, dvs lätt för barn att falla mellan och ner alltså.
Och inte särskilt bekväm trappa att gå i heller.

Så inget för barnfamiljer och äldre alltså!

Slutsats: Tveksam produkt, knappast "På konsumentens sida".
 
  • Gilla
Wide Glide
  • Laddar…
Svar 6 st

En sådan trappa skulle möjliggöra en utbyggnad/tillbyggnad av vår sportstuga.
 
Det finns sex olika färgkombinationer. Vi ska isolera yttertaket och göra ett par rum uppe på vinden. En spartrappa skulle göra det enkelt att komma till vinden från vår klädkammare, där takluckan nu sitter.
 
Rätt svar 1 = sex färger
Jättekul med alla tävlingar!
Skulle vara perfekt att vinna trappen då stugan har ett loft utan trapp. Dessutom är det ont om plats så den är skulle sitta fint:)
 
Hej! Svaret är nr 1, sex st.

För att komma till vårt loft,
en och fyrti högt men soft,
Stugan inte mer än tretti.
Den behövs det något nätt i.
Pengarna är slut så klart...
Komma upp vore underbart!
 
svar 6st.

Håller på med det sista steget i vårat taklyft, loftet. Trappan har varit ett problem från dag ett, det har jag vetat om i 5 år nu:) Denna trappa skulle lösa problemet på bästa sätt. Just den svängbar kommer göra att den passar perfekt
 
Svar 6 st färger

Mitt i byggnation av garage med loft, igår spikades takläkt, skulle en trapp upp till loft vara en mycket önskad klapp.
 
Svaret är 1, dvs 6 st färger.

Jag vore överlycklig om jag fick chansen att vinna denna trappa. Vi funderar på att inreda en vind (läs liten mysvind/loft) på vårt enplanshus, men det stora problemet är just trappan, men om jag skulle vinna denna skulle detta möjliggöra min stora dröm att bygga ett krypin/tv-hörna för barnen och deras kompisar på vinden :)
 
Rätt svar är: 1; 6 st.

Bästa lösningen för oss i gammalt timmerhus. Vi får rum med trappen mellan golvåsarna och behöver inte såga i någon timmervägg.
 
Svaret är 1: 6 kombinationer

Motivering: Vinden ska byggas om till boyta på huset och en av de faktorer som länge varit ett problem var att hantera trappa till övervåningen (idag klassisk nedfällbar vindslucka med inbyggd trapp) som då hamnar mitt i vardagsrummet och inte bara tar plats, utan blir en del av inredningen. Dessa trappor löser både utrymmes och designproblemet och skulle vara en väldigt bra kickstart på projektet!

Mvh
Andreas
 
D09
Rätt svar är: 1 dvs 6 st.

Tösens rum är snart klar och det hade varit ett nöje att montera trappan till loftsängen =)

( kanske inte ska säga högt att jag ska kapa den på mitten isåfall ) :cool:
 
Svarsalternativ 1, sex färger.

Planeringsarbetet för vindsrenovering är påbörjat och denna trappa vore ett perfekt alternativ för oss och därför vore det en underbar tidig julklapp!!

Andreas
 
Rätt svar: 1.
Jag vill vinna en smidig, liten trappa till loftet på vår gäststuga. Den har en gång varit ett litet stall, och höloftet ligger bara och väntar på att bli inrett till sovutrymme.:)
 
Svar. nummer 1, 6 stycken.
Barnen undrar, hur ska tomten annars komma ner? Tomte m ren.jpg
(Vi har skorsten, men ingen öppen spis...)
Förklara det för de små liven blir inte lätt, med trappan blir det perfekt!
 
Svar: 1. 6 st

Jag har nu bott i mitt första hus i drygt en månad, det var mitt livs dröm att äga ett hus och just nu älskar jag det.
Som nybliven husägare så är det väl bara inte jag som har tusen planer och projekt som man vill ta sig an. Av det som måste fixas i huset är nog vinden ett av de tråkigare felen som jag hoppas rätta till i framtiden. Då man går upp för trappan så är det så lågt till tak att man nästan får krypa in på vinden. Sista 3-4 stegen på trappan har väl ungefär 1(!)meter i takhöjd. Som ni förstår skulle en sådan här trappa lösa hela det problemet.
Tack för tävlingen!!!

/Nybliven husägare som är överlycklig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.