Byggt upp en skiljevägg i vår nya garderob som jag gipsat och spacklat. Sen målat dörrkarmar i vår nya hall.
 
jojjeblom skrev:
Letat fram ljusslingorna som ska sättas upp utomhus, märkligt hur ihoptrasslade dom blivit sedan förra säsongen bara av att ligga där i sina påsar. Vad jag minns så lindades dom ihop efter konstens alla regler:surprised:
Det påminner mig om när jag första gången hälsade på "ingifta" släktingar uppe i Dalarna.
De tittade storögt på oss när vi pratade om julgranspriser.
Julgran? Man åker ju bara ut några kilometer längs länsvägen, och stannar vid en granplantering.
Och så knips, knips, hade man fixat sig en julgran.

Nu är vi där här på den Halländska bonnvischan också.
Vi åker iväg en liten bit, stannar till vid någon ogallrad plantering,
och hjälper markägaren med gallringen.
Vi gör det gratis, som en väntjänst grannar emellan :)
 
  • Gilla
xdigger och 3 till
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Knacka hellre på dom "lite försiktigt" med något metalliskt tills piggarna börjar glida av sig själv. Att dra loss dom kan sluta med att piggen lossnar och en stråle vatten kommer (på äldre radiatorer) - vilket kan va lite stressigt. ;)
Precis så gjorde jag i vårt gamla hus. Jävlar vad överraskad jag blev.
WTF-Moment.
 
ta-dej-i-brasan.jpg

Putsat kaminglaset i boningshusets kamin, var även ut till fritidshuset några timmar mitt på dagen och satte upp en utomhusljusslinga samt bytte ut dom odugliga elradiatorerna till såna med ordentlig konvektorplåt och elektronisk termostat.
Sedan tog orken slut, saknar min sambo här hemma:(
 
P
Julpyntat ute, dvs satt upp ljusslinga vid tomtgränsen och hängt upp julstjärnor i uthusens fönster.
 
jojjeblom skrev:
Letat fram ljusslingorna som ska sättas upp utomhus, märkligt hur ihoptrasslade dom blivit sedan förra säsongen bara av att ligga där i sina påsar. Vad jag minns så lindades dom ihop efter konstens alla regler:surprised:
Kanske dags att se över regelboken?
 
  • Gilla
jojjeblom
  • Laddar…
Bytt tätningslist på ytterdörren, aningens smalare än den gamla = drag hela vägen på låssidan... Aja, fram med karmnyckel och justera, längst ner drog jag sönder gängerna i karmen så får bli nytt hål med karmskruv imorgon.
 
Bytt ut kyl och frys i köket till nya grejor o låter nu frugan plocka över alla matvaror på rätt plats. :p
 
Krilleman
Micro skrev:
Bytt ut kyl och frys i köket till nya grejor o låter nu frugan plocka över alla matvaror på rätt plats. :p
Det brukar ju gå mest smärtfritt så. Annars står ju ölen på alla hyllor!
:beer:
 
Ölen flyttade jag ut till datorn...Säkrast så :D
 
Målat vår nya garderob och satt upp lister i vår nya hall.
 
Plockat ner virket (blivande golv) som vi inte hann arbeta med ifrån balkongen.. Golvet får vänta till våren! Lagt presenning över högen och hoppas det håller sig ok över vintern nu!

Även plockat ner byggställningen och plockat in den inför vintern..
Vintertid håller vi oss helst på backen tack :)
 
Sågat/huggit lite ved till öppna spisen.
Satt upp julbelysning.
Pysslat om elementen i källaren så de vaknade till liv.
 
Satt upp julbelysning. Listning i nya hallen.
 
Mikael_L
Rätat upp karmen till sidodörren i garaget.
Dörren som har irriterat mig i bara tre år nu, att jag måste sparka till dörren för att låskolven ska falla in på plats.

Så passade jag alltså på att dreva runt om då också, så det nu är det bara ut och invändig smyg och lister kvar då ... ;)
Det kan hända att garaget blir klart innan jag går i pension, vi får se, vi får se ... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.