mattiasp skrev:
Du tänker rätt. Det är precis det jag skriver i länken i inlägg #11. Det kommer att bli toppen!
Vad bra, då ska detta göras så småningom. Idag har jag äntligen provat det vi har pratat om, dvs koppla in slangen direkt till tanken och nu så fungerande mutterdragaren kanon, den kunde lossa ALLA bultar! :)

Ett nytt problem har dock uppstått och det är att tanken läcker lite luft i den nya kopplingen. Jag har redan spänt alla kopplingar mycket och vågar inte riktigt dra till de mer. Ska man kanske ha några O ringar eller någon form av medel som gör att det blir tät?

DSC_8407.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så som det är kopplat nu så är det 1/2"->3/8" omvandlare , sen 3/8" -> 3/8" hane till hane, sen snabbkopplingshona (3/8") Jag har inga som helst packningar eller dylikt, ska man ha det?
 
Mr Dan skrev:
Gängtejp måste du ha för att få det tätt.
[länk]
Alright, har faktiskt det hemma men trodde det enbart användes till VVS och vattenledningar :) Då får jag prova att göra om det imorgon. Antar att man inte ska behöva dra åt gängorna så superhårt då?
 
mattiasp skrev:
Du tänker rätt. Det är precis det jag skriver i länken i inlägg #11. Det kommer att bli toppen!
Har en ny fråga/fundering kring detta. Precis som jag sa tidigare så överväger jag att handla en till 24l tank för att koppla den efter den befintliga tryckregulatorn. På så sätt kan jag bestämma trycket i den nya tanken och samtidigt bibehålla ett bra luftflöde. Då är det egentligen lika bra att handla en ny 24l kompressor och använda tanken från den till detta. Eftersom en hel kompressor kostar nästintill lika mycket som en fristående tank så känns detta mer lämpligt...

Hursomhelst, innan jag går och köper en till kompressor så undrar jag om vad ni tror om att köpa ett nytt tryckregulator istället som man kopplar i gaveln på den befintliga 50L kompressorn. Kan man göra så istället för att få upp luftflödet också eller är en extra tank/kompressor ett bättre alternativ? Vad tycker ni som är erfarna?

Tittade nämligen på något i still med: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Tillbehor/Tryckregulator-staende-12-17656/
 
Att sätta dit en ny tryckregulator på tanken hjälper nog tyvärr inte om den stryper som den andra gör.:confused:
Tror en extra tank för mer luftvolym är ett bättre val.:)
 
Micro skrev:
Att sätta dit en ny tryckregulator på tanken hjälper nog tyvärr inte om den stryper som den andra gör.:confused:
Tror en extra tank för mer luftvolym är ett bättre val.:)
Sant, det tänkte jag också på, men när jag tittade på speccarna på tryckregulatorn jag länkade så stod det "luftflöde 1800 l/min" vilket känns långt över vad mutterdragaren kräver. Kan det verkligen vara så att denna separata tryckregulatorn är så mycket bättre än den som redan är inbyggd i kompressorn eller tittar jag på fel siffror?
 
Ser ut som att regulatorn som sitter där har väldigt klen anslutning. Ny regulator i uttaget på tanken kommer att lösa problemet.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.