Hej

Som rubriken antyder har jordens undergång just inträffat. En av hushållets medlemmar skulle tända ett ljus, varvid den tända tändstickan gick av och hamnade på bordsskivan. Matbordet har en laminatskiva vars hårdhet klarar lättare beskjutning med artilleri men just öppen låga var ingen höjdare. Sitter nu med brännmärke enligt bifogat foto. Hur åtgärdar eller gömmer man detta så att det inte blir det första man ser på ett vitt bord?

(För att förekomma den självklara kommentaren är duk inte att alternativ. Vi har för många yngre barn som använder hela bordet som tallrik).

bordsskiva.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
Herr Hysteres skrev:
(För att förekomma den självklara kommentaren är duk inte att alternativ. Vi har för många yngre barn som använder hela bordet som tallrik).
Vaxduk? :D
 
M
Testa att våtslipa lite försiktigt. Kan fungera.

Alternativt undersöker om du har en drulleförsäkring och vad den då kan tänkas täcka..
 
miksil, bra tips. Skall kolla försäkringsvägen.
 
Precis samma hände mig, fast träbord. Tycker det verkar som att tändstickorna håller sämre kvalitet numera. Har alltid köpt solstickan.
 
Låt barnet signera märket och gå vidare.
 
  • Gilla
Torrfura och 11 till
  • Laddar…
Torka/skrubba lite med en kökssvamp kanske funkar. Det innebär väl våtslipning.
 
Hej

Köp en tub Autosol och polera av lokalt! Det tar bort den ytliga missfärgningen. Risken finns att den har gått ned i lamineringen och då är det kört!

//Calle
 
Eftersom det ligger under möbelsnickeri... Kan man inte fräsa bort en kvadrat/rundel och sen fälla in en bit av nåt annat material?

/ATW
 
Bra ide! Lite mosaik blir en perfekt avställningsyta för varma kastruller/tändstickor ;)
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Visste inte var jag skulle lägga frågan... Bordet har stålkärna klädd med trä och hårt laminat så jag har mina betänkligheter runt fräsning.

Jag tror på Autosol-iden. Undrar om jag inte skall testa den.
 
Krilleman
Förlåt............................................

Men jag tycker inlägget #6 är klockrent. (nästan så jag kissade på mig)

(y)
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Det var min fru...
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
En dålig ide:
Sätt dekorfolie över fläcken i nått stilrent mönster. Symmetriskt så det ser meningen ut.
 
Slipa av hela ytan och måla om ovanstående tips inte hjälper, vilket jag tvivlar på att dom gör eftersom det är bränt i ytan.
 
  • Gilla
Bezt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.