Skönt att höra att även JonasSun har tröttnat på HQ kyl o frys, jag går själv i tankarna att slänga ut mina HQ med kolsyra och is,
 
Jag har hunnit köra mina HQ ett tag och jag kan omöjligen tycka att ljudet är ett problem. Skåpen är fortfarande inte inbyggda så det låter förstås lite mer nu än normalt, men redan nu har jag "slutat höra dom". Om jag verkligen lyssnar så klonkar dom ibland och uppstarten av kompressorn låter mer än på tidigare skåp, men som sagt, det är inget man stör sig på.
 
  • Gilla
Lisa Stenseke
  • Laddar…
Beror lite på planlösningen, jag har en öppen planlösning mellan kök och vardagsrum med ryggåstak över hela, sitter jag i v,rummet sent på kvällen när det är tyst runt om hör jag ett ständigt surrande från mina HQ kyl o frys.
 
Det är öppet här med, ungefär 10 m från HQ till sweetspot framför TVn. Men, du säger "ständigt surrande". Är det verkligen så? Mina skåp är för det mesta knäpptysta (kompressor av).
 
Hej MathiasS, måste bara fråga, är det du på poolforum ???
 
Yes. Och poolen låter mycket mer än kylskåpet....:)
 
ok,,hej, hej.. concrete pumper på poolforum här.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Bumpar denna. Någon som har tips på nya tysta kyl/frysskåp? Vårt 5 år gamla kylskåp verkar kompressorn gett upp på vilket kostar 5-6000kr att byta så överväger att köpa helt nytt och byta märke (Bosch..).
 
Jag hör inte mina Husqvarna-skåp längre. Det knakar och brakar lite ibland, bland annat från ismaskinen, men något surrande hörs inte längre.

Om det inte hörs eller om det är jag som inte hör det längre, vet jag inte.....:)
 
Köpte ett Siemens KG49NAZ22 70cm brett för en bra slant. Det låter så jag stör mig på det. Tydligen är det normalt...
Funderar på att bygga in skiten på något sätt... Vet ej hur bara.
 
A
det är väl en Daewoo produkt, så kolla med koreanerna...

annars skall du akta dig för att bygga in sidasida då de kräver mycket luftcirkulation.
 
Hej
Jag har Bosch kyl och frys köpta i höstas. Kostade 12990 vilket förmodligen gör dem till lite lågbudget. Frysen är fantastiskt bullrig men kylen knäpptyst. Frysen låter mer än min gamla bergvärmepump från 98. Om frysen är som den ska så skulle jag definitivt avråda från att köpa dessa.

/LOB
 
Känner nästan att mitt gamla tysta electro helios Santo kunde ha stått kvar. Det var då knäpptyst :)
Detta är svaret jag fick. Får man verkligen en Daewoo för 12000? Känns lustigt när man vet vad många sätter i sina nya kök.

Edit. Kan tydligen inte klistra in från min smartphone... Men ursäkten är att det är ett nofrostskåp.
 
A
Jag ser att det är ingen sida vid sida du har utan över under
Då är jag osäker på ursprunget.
Men Prov med att satta dämpmaterial på väggen bakom skåpet, typ något självhäftande från feltema.
Får du nått över så sätt det i taket ovanför kompressorn och framåt
 
Den är tillverkad i Spanien. Kanske är en Seat då :D

Allt från Siemens som har varit tillverkat i Tyskland har känts bättre rent passforms och kvalitetsmässigt faktiskt.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Ljudisolering/ Vilket dämppapp rekommenderas? De har ju olika egenskaper. Har betongvägg bakom så en tunn bitumenmatta lär inte göra skillnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.